UPDATE – Compania SAS, care a aplicat pentru Chapter 11, obține o finanțare de 700 milioane de dolari pentru restructurarea activității de aviație”

1
555

Conform Capitolului 11 al Curţii Federale a SUA, procesul de restructurare al unei companii este diferit faţă de procedura de faliment sau de reorganizare, aşa cum se întâmplă în alte părți ale lumii. Procesul oferă companiei timp și flexibilitate pentru a-și reorganiza structura capitalului, a reduce costurile și a finaliza o restructurare financiară. În acesta situaţie, Consiliul de administrație și conducerea companiei continuă să îşi exercite atribuţiile sub supravegherea instanţei federale americane. Multe companii, inclusiv o serie de mari companii aeriene internaționale, cu sediul în afara S.U.A., au folosit Capitolului 11 pentru a se reorganiza, a-şi achita datoriile și pentru deveni mai puternice.

Astfel, compania aeriană Scandinavian Airlines (SAS) inițiază un proces supravegheat de instanță, în Statele Unite, printr-o înaintare conform Capitolul 11, ​​pentru a putea să implementeze elementele cheie ale Planului SAS FORWARD și pentru a continua să-și onoreze obligaţiile asumate faţă de clienți pe tot parcursul acestui proces.

SAS anunță că va face următorul pas conform cuprinzătorului său plan de transformare. Pentru a continua implementarea elementelor cheie ale planului, SAS și o parte dintre subsidiarele sale, au demarat în mod voluntar, conform Capitolul 11, ​​un proces de restructurare financiară care se va desfășura sub supravegherea instanței federale americane. Operațiunile și programul de zbor al SAS nu vor fi afectate de această acţiune, compania aeriană continuând să își servească clienții ca şi până acum. Doar greva iniţiată de sindicatul piloților ar putea afecta programul de zbor.

Compania doreşte să-și îndeplinească toate obligațiile de afaceri asumate, pe termen scurt. La data de 30 iunie 2022, soldul în numerar al SAS era de 7,8 miliarde coroane suedeze (SEK). Greva piloţilor are un impact negativ asupra lichidității și poziției financiare a companiei, iar dacă se va prelungi, acesta ar putea deveni semnificativ. Compania se află în discuții avansate cu un număr de potențiali creditori cu privire la obținerea unei finanţări suplimentare a debitorului în posesie de până la 700 de milioane USD (echivalentul a aproximativ 7,0 miliarde SEK), pentru a-și susține operațiunile pe parcursul acestui proces supravegheat de instanță. Finanțarea debitorului în posesie reprezintă un tip specializat de finanțare punte, pentru companiile care se restructurează printr-un proces conform Capitolul 11.

SAS și o parte dintre subsidiarele sale au depus astăzi (5 iulie 2022) petiții voluntare în temeiul Capitolului 11 al Codului falimentului din SUA, la Tribunalul pentru faliment al Districtul de Sud din New York, SUA. Această acţiune este în concordanță cu anunțul făcut de SAS în data de 31 mai 2022, conform căruia Planul SAS FORWARD implică negocieri complexe cu mai multe părți iar compania ar putea încerca să utilizeze una sau mai multe proceduri de restructurare, prin instanţă, menite să ajute la soluționarea dificultăților financiare şi să ajute la accelerarea procesului de restructurare.

Capitolul 11 ​​este un cadru legal bine stabilit și flexibil pentru restructurarea întreprinderilor cu operațiuni în mai multe jurisdicții și a fost folosit de o serie de companii aeriene internaționale mari pentru restructurare. Prin acest proces, SAS își propune să ajungă la acorduri cu părțile cheie, interesate, să restructureze obligațiile financiare ale Companiei, să-și reconfigureze flota de aeronave și să obţină cu o injecție semnificativă de capital. SAS se așteaptă să finalizeze acest procesul supravegheat de instanță din SUA în 9 până la 12 luni.

„Am lucrat îndeaproape cu echipa de management a SAS pentru a progresa în implementarea Planului SAS FORWARD. Ca parte a acestui proces, SAS s-a pregătit și pentru opțiunea de a utiliza procedurile de restructurare ale instanței pentru a aborda situația financiară a Companiei. Greva în curs ridică provocări semnificative pentru capacitatea noastră de a reuși transformarea. Consiliul a concluzionat că instrumentele legale sunt necesare pentru a face progrese în negocierile noastre în curs cu părțile cheie interesate și în cele din urmă, pentru a reuși să transforme SAS într-o afacere competitivă și puternică din punct de vedere financiar. Procesul pe care l-am început va permite SAS să continue moștenirea noastră de peste 75 de ani de a fi parte integrantă a infrastructurii și societăților scandinave. Suntem încrezători că acțiunile pe care le întreprindem vor întări capacitatea SAS de a fructifica oportunitățile semnificative care urmează, pe măsură ce industria continuă să se redreseze după pandemie”, a declarat Carsten Dilling, președintele Consiliului de Administrație al SAS.

Anko van der Werff, președinte și director executiv al SAS, a declarat: „În ultimele câteva luni, am muncit din greu pentru a ne îmbunătăți structura costurilor și a ne îmbunătăți poziția financiară. Facem progrese, dar mai avem mult de muncă iar greva în curs a înrăutățit și mai mult o situație deja provocatoare. Procesul conform Capitolul 11 ​​ne oferă instrumente legale pentru a ne accelera transformarea, putând, în același timp, să continuăm să operăm ca de obicei. Vom continua să reconstruim conectivitatea la rețea, produsele și serviciile pe care clienții noștri le așteaptă. Vom continua să facem acest lucru nu numai pe parcursul acestui proces ci și ulterior. Sunt convins că acest proces ne va permite să devenim o companie aeriană mult mai bună pentru clienții noștri și un partener de afaceri mai puternic, în anii care vor urma. Pentru a deveni o companie aeriană mai competitivă va fi nevoie de efortul total al echipei și de împărțirea sarcinilor tuturor părților interesate. Îndemnăm sindicatele piloților SAS să pună capăt grevei și să se angajeze constructiv în acest proces.”

Planul SAS FORWARD a fost lansat pentru a asigura competitivitatea companiei pe termen lung în industria aviației globale printr-o transformare completă. Acesta urmărește să consolideze poziția financiară a SAS și să realizeze o structură durabilă a costurilor, cu o reducere anuală a acestora de aproximativ 7,5 miliarde SEK. Planul include, de asemenea, aducerea a cel puțin 9,5 miliarde SEK în capital propriu, precum și reducerea sau convertirea a peste 20 miliarde SEK provenite din datorii, în capitaluri proprii (majoritatea sunt datorii în bilanţ), inclusiv bilete hibride de stat, hibride comerciale, bancnote, obligațiuni elvețiene, împrumuturi la termen de la state, obligații de închiriere a aeronavelor, obligații contractuale de întreținere și alte obligații contractuale executorii.

SAS a făcut progrese în aceste eforturi, identificând marea majoritate a costurilor anuale reduse în valoare de 7,5 miliarde SEK, continuând să investească în capacitățile sale digitale și în eforturile de sustenabilitate cu sprijin primit din partea guvernelor suedez, danez și norvegian. Compania s-a întâlnit, de asemenea, cu potențiali investitori și s-a angajat activ în negocieri cu mai multe părți interesate pentru a-și îmbunătăți puterea financiară.

Reducerea sau conversia datoriei de stat este supusă aprobării de către Comisia UE și, respectiv, Autoritatea de Supraveghere a AELS, în conformitate cu normele aplicabile privind ajutorul de stat. După cum s-a anunțat anterior, o mare parte din noul capital social este de așteptat să fie obţinut de la noi investitori. Reducerile sau conversiile preconizate ale datoriilor în capitaluri proprii și emiterea de noi acțiuni sunt de așteptat să aibă ca rezultat o diluare substanțială pentru actualii acționari. Orice emitere de noi acțiuni va fi supusă aprobării adunării generale, precum și aprobărilor comisiilor de reglementare.

Operațiunile și programul de zbor al SAS nu vor afectate de acţiunea conform Capitolul 11, iar Consiliul de administrație și conducerea companiei vor continua să fie responsabile de afacerile Companiei. Rezervările SAS, serviciul pentru clienți, SAS EuroBonus și toate celelalte servicii și sisteme pentru clienți vor continua să funcţioneze în mod normal. Separat de procesul conform Capitolului 11, greva întreprinsă de sindicatele piloților SAS va afecta programul de zbor.

SAS va continua să efectueze rambursări ale valorii biletelor, să onoreze cupoanele de călătorie și plată sau creditele asociate reclamațiilor pentru bagaje sau servicii, în conformitate cu politicile sale actuale.

Așa cum se obişnuieşte în procedurile conform Capitolul 11, SAS depus o serie de cereri de rutină pentru a obţine autorizarea instanței pentru a continua să-și susțină operațiunile comerciale în timpul procesului supravegheat de instanță, inclusiv plata continuă a salariilor și beneficiilor pentru angajați. Ca parte a acestor moțiuni, Compania a solicitat Curții autorizarea de a continua să își onoreze programele pentru clienți în cursul obișnuit. SAS a solicitat, de asemenea, autorizarea de a onora diferitele obligații de prepetiție datorate anumitor parteneri, vânzători și furnizori esențiali ai agențiilor de turism dinainte de data depunerii acţiunii. Compania va plăti integral, furnizorilor, bunurile și serviciile primite la sau după data depunerii acţiunii.

SAS așteaptă ca toate aceste moțiuni să fie dezbătute în cadrul unei audieri de „prima zi”, care va avea loc foarte curând şi să primească aprobarea Curții pentru toate cererile sale.

Compania aeriană scandinavă SAS a încheiat un acord cu Apollo Global Management pentru a obține o nouă finanțare, de 700 de milioane de dolari, de care are nevoie pentru a trece prin procedura de faliment, transmite Reuters.

Compania aeriană a depus cerere de protecție în caz de faliment în Statele Unite la începutul lunii iulie, pentru a ajuta la reducerea datoriilor după colapsul discuțiilor salariale dintre compania aeriană și piloții săi, care a dus la o grevă de 15 zile care a amplificat haosul călătoriilor în Europa, scrie News.ro.

SAS a declarat într-un comunicat că se așteaptă să finalizeze procesul de restructurare în cadrul legii capitolul 11 din SUA ​​în nouă până la 12 luni.

Compania aeriană anticipează că va primi aprobarea instanței pentru finanțarea sa de 700 de milioane de dolari până la sfârșitul lunii septembrie. Directorul general al SAS, Anko van der Werff, a declarat că greva a accelerat decizia sa de a solicitaq cprotecția legii falimentului, numită Capitolul 11. Compania aeriană a declarat că greva a costat peste 145 de milioane de dolari, afectând 380.000 de pasageri în sezonul de vârf al călătoriilor de vară și că a pus în pericol capacitatea companiei de a-și asigura o finanțare suplimentară. SAS a anulat aproximativ 3.700 de zboruri în timpul grevei, spunând săptămâna trecută numărul de pasageri a scăzut cu 32% în iulie față de iunie și capacitatea sa cu 23%. Membrii sindicatelor suedeze, daneze și norvegiene ale piloților, care au votat pentru adoptarea unui acord colectiv încheiat cu SAS luna trecută, spun că nu vor relua greva. SAS, care avea deja pierderi înainte de pandemie din cauza concurenței în creștere din partea transportatorilor low-cost, a spus că trebuie să reducă și mai mult costurile și să strângă mai mult capital pentru a supraviețui. În timp ce guvernul suedez a respins pledoaria pentru mai mulți bani, Danemarca spune că ar putea injecta noi fonduri, dacă SAS găsește sprijin și din partea investitorilor din sectorul privat.

Sursa

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here