Războiul internaţional împotriva banilor cash

0
1679
Războiul internaţional împotriva banilor cash

Neîncetatul război împotriva plăților efectuate în numerar condus de guvernele din întreaga lume a mers poate, prea departe, în Scandinavia. Motivul aparent oferit de conducătorii noștri pentru limitarea banilor cash, este acela de a proteja societatea de teroriști, de cei care practică evaziunea fiscală, de spălătorii de bani, de cartelurile de medicamente și de diverși alți răufăcători imaginari sau reali. Însă, scopul adevărat al recentului ocean de legi, ce califică tranzacțiile în numerar ca fiind mai puțin avantajoase, care le limitează sau chiar le interzic, este acela de a obliga publicul larg să realizeze plăți prin intermediul sistemului financiar, pentru a susține băncile instabile care operează cu rezerve fracționare și, mai important, pentru a extinde abilitatea guvernelor de a spiona și monitoriza cele mai personale tranzacții financiare ale cetățenilor lor.

Un prieten ingenios din Norvegia a luptat pentru a-și proteja dreptul de a folosi numerarul prin invocarea legilor privind moneda date de propriul guvern, împotriva acestuia. Urmează povestea lui, relatată cu propriile sale cuvinte:

„Acum aproximativ o lună am avut o programare la doctor la secția locală de urgențe a serviciilor de sănătate (instituție guvernamentală). La plecare, am dorit să plătesc în numerar. Mi s-a spus că biroul casierului este închis, că mi se va emite factura și că, în general, ei nu acceptă numerar. I-am amintit asistentei (?) care era de gardă despre moneda legală. Când am primit factura, am apelat serviciul de contabilitate de la secție. I-am comunicat contabilei că vreau să plătesc cu bani lichizi. Mi s-a răspuns că nu este posibil. Am întrebat-o dacă cunoaște legea privind moneda, făcând referire la legislația în cauză. Reacția contabilei a fost întru totul defensivă, după cum bine am observat. Mai mult decât atât, ea susținea că s-au rezolvat problemele juridice ce țin de modalitățile de plată non-cash. I-am spus că voi face o plângere scrisă.

Și asta am și făcut. Am sunat peste câteva zile pentru a verifica dacă plângerea mea a fost primită, fapt pe care contabila mi l-a confirmat. Acum, ea părea mult mai dispusă să discute despre acest subiect. Ieri, am primit răspunsul în scris. Mi s-a oferit oportunitatea de a plăti în numerar doar de această dată, dacă aduceam suma exactă. În plus, nicio modificare nu se va aduce aranjamentelor generale.                                                                                                               

Astăzi, am efectuat plata în numerar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here