11 lucruri pe care trebuie să le oferi angajaţilor, pentru a fi un şef excepțional

0
3714
şef excepțional

Lista nu include măriri de salariu sau beneficii. Acestea, este natural să existe într-o organizaţie sănătoasă. Adevăraţii şefi ar trebui să meargă mult mai departe.

Gândeşte-te la un şef pe care l-ai respectat cu adevărat. Gândeşte-te la un lider pe care l-ai admirat cu adevărat. Gândeşte-te la un lider cu care ţi-a făcut plăcere să lucrezi, nu la unul pentru care doar ai lucrat.

Ce are acesta în plus faţă de oricare alt şef?

Simplu. A oferit generozitate, abnegație și nu a aşteptat neapărat recunoştinţă. A oferit, pur şi simplu, pentru că satisfacţia şi succesul i-a venit din satisfacţia ta și din succesul tău.

Și tu poți fi la fel ca el.

1.Ai răbdare.

Uneori suntem dispuși să facem totul pentru unii oameni. De ce? Pentru că şi lor le pasă de noi, cred în noi şi nu vrem să îi dezamăgim.

A avea răbdare este o modalitate extraordinară de a arăta oamenilor că ne pasă de ei, cu adevărat. A avea răbdare şi a oferi oamenilor încredere este un mod extraordinar de a arăta că într-adevăr crezi în ei.

Răbdarea este un dar autentic, pentru că, în cele din urmă, având răbdare arăţi cât de mult îți pasă.

2.Laudă.

Toţi angajaţii, chiar şi cei cu performanţe mai sărace, fac ceva bine. De aceea, toată lumea, merită laude și apreciere.

Este ușor, pentru majoritatea dintre noi, să recunoaștem angajații performanţi pentru că, la urma urmei, ei fac lucruri mari, vizibile. Este foarte posibil ca aceştia să fi devenit atât de performanţi tocmai pentru că au primit laude şi încurajări. Pe de altă parte este mult mai greu să găseşti motive de laudă unei persoană care nu face altceva decât să îndeplinească strict, nişte sarcini, la un anumit standard.

Cu toate acestea, faptul că se străduieşte este foarte important. Câteva cuvinte de recunoaștere, mai ales dacă sunt rostite public, în faţa colegilor, ar putea reprezenta imboldul de care are nevoie un angajat mediu ca să devină un adevărat performer.

Încearcă să vezi calităţile oamenilor, chiar înainte ca aceştia să le conştientizeze şi oferă-le scânteia de care au nevoi pentru a-şi atinge adevăratul potenţial

3.Uită.

Atunci când un angajat face o greșeală, mai ales una majoră, este foarte ușor că ulterior să îl vezi doar prin prisma a ceea ce a făcut, însă o greșeală sau o slăbiciune, reprezintă doar o latură a acelei persoane.

Dacă vrei să fi un şef adevărat, trebuie să faci un pas înapoi, oricât de mult te-a supărat, pune greşeala deoparte și gândeşte-te la tot ceea ce reprezintă acel angajat. A-l privi doar din perspectiva unui singur incident este o mare greşeală care poate afecta, pentru totdeauna, modul în care îl vei trata.

A ierta este divin… dar a uita poate fi mai mult decât atât.

4.Cere ajutor.

Când ceri ajutor, mai ales de la cineva care lucrează pentru tine, se întâmplă câteva lucruri. Arăţi implicit, respect faţă de experiența, aptitudinile și înțelegerea persoanei căreia i-ai solicitat ajutorul. În plus, arăţi că ai încredere din moment ce prin a cere ajutor i-ai arătat că eşti vulnerabil.

Deși este relativ ușor să ceri ajutor, este mult mai greu atunci când o faci în nume personal.

Odată, un manager a fost convocat la o întâlnire în cadrul căreia s-a vorbit despre disponibilizări. Până s-a întors în birou, deja se răspândise zvonul că vor urma restructurări. Unul dintre angajații mai vechi, a îndrăznit să-l întrebe „Deci, urmează concedieri, nu-i aşa? “A evitat să confirme direct aşa că a spus: „Nu am nici cea mai vagă idee despre modul în care le voi spune asta, angajaților noștri. Tu ce părere ai? “Răspunsul a venit prompt: „Spune tuturor că ai încercat, că ai făcut tot ce a depins de tine, apoi vorbeşte-le despre ceea ce vom face în continuare. “Simplu? Sigur, aşa pare dar este foarte greu. Mai târziu, angajatul i-a mărturisit managerului cât de mult a însemnat pentru el faptul că i-a cerut părerea și sfatul.

Cere ajutor, pentru că persoana care ţi-l oferă se va simți foarte importantă şi va avea o mai mare stimă de sine datorită faptului că a primit încrederea ta şi posibilitatea de a-ţi fi alături într-un moment dificil.

5.Oferă dreptul la viața privată.

Toată lumea îşi împărtăşeşte momentele private. Toţi suntem fascinaţi de Facebook sau Twitter. Vieţile noastre au devenit, aproape, nişte cărți deschise. Treptat, am început să considerăm că avem dreptul să știm mult mai multe despre ceilalți.

De cele mai multe ori, însă, nu avem acest drept şi cu siguranță, nici nu trebuie să știm totul despre ceilalţi. Cel mai bun lucru este să oferi angajaţilor dreptul la viaţa privată, fără a cere informaţii sau detalii indiscrete, dacă aceştia nu vor să le împărtăşească cu tine.

Respectă intimitatea altei persoane.

6.Oferă oportunităţi.

Fiecare loc de muncă are potențialul său de performanţă aşa cu fiecare angajat are propriul potențial, profesional și personal, de a realiza lucruri măreţe.

Ajută-ţi angajaţii să se dezvolte şi să profite de oportunităţi pentru a-şi atinge potenţialul maxim, al lor şi al locului de muncă. Ajută-i să-şi îndeplinească visele și să deschidă uşi care altfel ar fi rămas închise.

7.Fii sincer.

Profesionalismul este ușor de arătat. Mult mai rare sunt cazurile în care un profesionist poate fi, în egală măsură, deschis şi uman. Trebuie să arăţi entuziasm sincer atunci când lucrurile merg bine şi să fi dispus să arăţi apreciere sinceră pentru munca grea și efortul suplimentar depus de un angajat. În egală măsură arată-ţi, în mod sincer şi dezamăgirea. Nu trebuie să îţi fie teamă să sărbătoreşti în mod deschis, să empatizezi în mod deschis şi să te temi în mod deschis.

Pe scurt, acesta reprezintă modul de abordare deschis, uman. Temperează-ţi sentimentul de profesionalism cu o doză sănătoasă de omenie și mai important, îndeamnă-ţi angajații să facă același lucru.

9.Oferă libertate.

Despre fiecare sarcină se spune că are cele mai bune moduri de rezolvare, astfel încât cei mai mulți lideri sunt tentaţi să implementeze și să pună în aplicare procese și proceduri.

Pentru angajați, în schimb, implicarea și satisfacția se bazează, în mare măsură, pe autonomie și independență. Îmi pasă cel mai mult de un lucru atunci când „îmi aparţine “, când simt că am responsabilitatea și autoritatea nu doar pentru a face ceea ce trebuie făcut, ci mai ales pentru a face ceea ce este corect.

Crează standarde și linii directoare, însă oferă angajaților autonomia și independența de a lucra în modul în care aceştia consideră că este cel mai bine, bineînţeles, respectând cadrul stabilit. Permite angajaților să transforme „trebuie să “în „doresc să “, pentru a transforma locul de muncă în ceva mult mai semnificativ, într-o expresie exterioară a fiecărei persoane, în funcţie de deprinderile, talentele și experiențe pe care le are.

9.Oferă grijă

Nu suntem perfecţi. Cu toții ne dorim să fim mai buni, dar, cu toate acestea, suntem încadraţi în obiceiuri şi tipare care ne determină, uneori, să ne dezvoltăm orbeşte… Toți avem nevoie, la un moment dat, de un feedback constructiv. Toți avem nevoie de consiliere, orientare și, uneori, de câte „un şut în fund”.

Este relativ ușor să oferi feedback în timpul evaluărilor. Este relativ ușor să faci comentarii. În schimb, este mult mai greu să spui, „Știu că ești capabil de mult mai mult“.

Gândeşte-te că, la un moment dat, cineva ți-a spus ceea ce voiai să auzi, ceva ce aveai nevoie să auzi. Nu ai uitat niciodată acele cuvinte care, poate, ţi-au schimbat viața.

Nu ezită, schimbă şi tu viața altei persoane.

11.Oferă respect.

Unii angajați, câteodată, sunt departe de a înţelege anumite lucruri. Poate că nu sunt la fel de inteligenţi, poate că nu reacţionează atât de rapid pe cât ar fi nevoie, sau poate, pur şi simplu, fac greșeli mari. În cele din urmă, unii angajați merită să fie lăsaţi să-şi vadă de drum.

Cu toate acestea, indiferent de nivelul lor de performanță, fiecare angajat merită să fie tratat cu respect. Sarcasmul, privirile ironice și comentariile mușcătoare lovesc în respectul de sine al unei persoane.

Un lucru incredibil de valoros este acela de a permite celorlalți să-şi păstreze sentimentul de demnitate, în cele mai vitrege circumstanțe. Câteodată vei fi pus în situaţia de a renunţa la un angajat dar niciodată nu trebuie să-l umileşti.

11.Oferă scopuri.

Împlinirea este adesea reprezentată de sentimentul că faci parte din ceva mare. Nouă, tuturor, ne place să simţim sensul special al lucrului în echipă și comuniunea care transformă o sarcină într-o căutare colectivă.

Oricine poate scrie declarații sforăitoare despre misiune. Este mult mai greu să creezi o misiune care să aibă un impact real. Este mult mai greu să arăţi oamenilor modul în care, ceea ce fac, afectează clienții, afacerea, comunitatea și în cele din urmă pe ei înșiși.

Oferă angajaților sentimentul că au un scop. Ajută-i să aibă grijă, ajutându-i să înțeleagă de ce trebui să facă acest lucru.

Cu toții căutăm sentimentul că avem un sens în viaţă. Ajută-ţi angajații să îşi găsească sensul și vor merge acasă, în fiecare zi, având un sentiment mai mare de împlinire.

Acesta este unul dintre cele mai importante lucruri pe care, un lider adevărat, îl poate oferi.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here