Pierderile eMAGicianului Iulian Stanciu, în continuă creştere…

Autoritatea

1
201

După ce a intrat în vizorul Consiliului Concurenţei din România, Dante Internațional, compania care deține eMAG, primeşte din partea autorităţilor maghiare o amendă de 200 milioane HUF (560.000 euro), pentru încălcarea legislației și i se cer despăgubiri în valoare de aproximativ 4 mld. HUF (11,2 mil de euro)

În urma anchetei întreprinse de Autoritatea Maghiară a Concurenței (GVH) a reieşit că practicile de reduceri ale eMAG au fost neloiale față de consumatori, retailerul neelaborand reglementări interne clare, în timpul campaniilor întreprinse. Astfel, conform Autorităţii, acesta ar fi trebuit să se asigure că, „prețul tipic al unui produs a fost afișat ca prețul său „original”; în schimb, prețurile blocate au fost aplicate doar ocazional și pentru perioade extrem de scurte.”

Investigaţia a vizat practica de reduceri a magazinului online eMAG, care a afectat câteva sute de campanii organizate pe platformă, încă din iulie 2014.

Conform site-ului Autorităţii Maghiare a Concurenței, www.gvh.hu, „în cursul procedurii, grupul de întreprinderi a cooperat cu GVH și s-a angajat să pună în aplicare o serie de măsuri menite să asigure compensarea încălcării legii. În cadrul acestor măsuri, eMAG va înceta utilizarea promoțiilor înșelătoare, își va dezvolta practicile de stabilire și de afișare a prețurilor și vă solicita partenerilor săi să facă același lucru. În plus, consumatorii care au făcut o achiziție pe platforma eMAG, în ultimele 12 luni, vor primi fiecare câte un voucher în valoare de 3000 HUF. În total eMag va plăti 1,08 miliarde HUF. Mai mult, grupul de întreprinderi s-a angajat să sprijine prezența pe platformă a întreprinderilor maghiare prin furnizarea de comisioane reduse, instruiri, spațiu publicitar și servicii logistice  în valoare totală de aproximativ 2,88 miliarde HUF.”

Astfel, consideră Autoritatea, că angajamentele luate vor oferi, pentru întreprinderile maghiare, oportunităţi de extindere pe piețele externe prin intermediul platformelor eMAG din România şi Bulgaria.

Pe lângă această, Autoritatea Maghiară a Concurenţei a impus și o amendă de 200 milioane HUF operatorilor platformei, Dante Internaţional SA (eMAG) și Extreme Digital – eMAG Kft., care s-au angajat să nu conteste decizia, amenda aplicată devenind executorie.

În opinia Autorităţii  Maghiare a Concurenţei, obligațiile asumate de eMAG vor fi suficiente pentru a asigura în viitor conformitatea platformei cu legea, pentru a compensa consumatorii afectați și pentru a îmbunătăți competitivitatea întreprinderilor maghiare pe piața digitală.

1 COMENTARIU

  1. imi cade bine sa vad ca macar ungurii incearca sa le dea in gura.
    La noi a devenit ceva banal sa razi de cei ce isi iau „la reducere” de Black Friday.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here