Piața de produse OTC – ușoară scădere în T2 față de primele trei luni ale anului 2017

0
1170

București, 29 august 2017 – Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în T2 2017 față de primele trei luni ale anului, conform datelor Cegedim. În ciuda acestei scăderi, vânzările aferente celui de-al doilea trimestru al anului au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

În acest interval, segmentul de piață a înregistrat o evoluție moderată la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbări semnificative doar la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii, vânzările din această categorie scăzând cu 38% față de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piață, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziționat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creștere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influențată și de sezonalitate. Segmentul de piață reprezentat de RASCI, urmează însă o tendință generală de creștere, reflectând, pe de-o parte, atenția sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât și varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluție ascendentă este în linie atât cu creșterea totală a pieței farmaceutice, cât și cu creșterea economică a României”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC[1], se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce privește cota de piață, de 23,2%, dar și la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,1% și vânzări de 153,1 milioane de lei.

RASCI, ca entitate reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susține administrarea responsabilă și avizată prin informarea corectă și educarea consumatorilor din România.

[1]Categoria Lifestyle OTC include produse OTC care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutății, soluții anti-fumat.

[1]Categoria Lifestyle OTC include produse OTC care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutății, soluții anti-fumat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here