“Prin noua platformă colorful.hr, vrem să ne construim o altă imagine, mai frumoasă, mai colorată şi mai plină de energie.” – VICTOR DRAGOMIRESCU – CEO Romanian Software.
Avalanşa schimbărilor legislative a creat în ultima vreme numeroase turbulenţe în domeniul resurselor umane din România, companiile având de rezolvat numeroase probleme generate de acestea. Din fericire, există companii specializate care pun la dispoziţia managerilor soluţii software menite să rezolve rapid toate aceste probleme, atât pe cele ale angajatorilor, cât şi pe cele ale angajaţilor.
Pentru a găsi cât mai multe răspunsuri la întrebările legate de toate aceste probleme, cât şi la cele cu privire la securitatea datelor cu caracter personal, am realizat un interviu cu Victor Dragomirescu, CEO al companiei Romanian Software, furnizor de soluţii software, de ultimă generaţie, în domeniul resurselor umane.
F.S. Ce părere aveţi despre momentele delicate prin care trece Facebook? Vă întreb asta pentru că în esenţă este vorba despre gestionarea datelor cu caracter personal, ceea ce, într-un fel sau în altul, priveşte şi soluţiile software pe care compania dumneavoastră le furnizează pentru administrarea şi salarizarea resurselor umane.
V.D. Cred că situaţia de la Facebook va conduce, în SUA, la implementarea unui proiect de protecţie a datelor cu caracter personal, aşa cum este cel care urmează să fie implementat în Uniunea Europeană, începând cu data de 25 Mai 2018. Este vorba despre Regulamentul General privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (Regulamentul UE nr. 679/2016) care va reprezenta o adevărată revoluţie în domeniu, după cum afirmă specialiştii. Deocamdată, în SUA, regulile nu sunt atât de stricte cum vor fi cele din Europa, după intrarea în vigoare a noului regulament. De exemplu, noi, la Romanian Software, am început să consultăm acest regulament încă din luna septembrie a anului trecut. Aici am două opinii punctuale. Din punct de vedere personal, pot să vă spun că noul regulament este creat pentru a proteja identitatea cetăţeanului. Ceea ce este un lucru foarte bun. Însă din punctul de vedere al omului de afaceri, al companiei noastre, noul regulament va avea un impact foarte puternic în business şi nu ştiu dacă îmi mai place atât de mult. Dacă va fi respectat întocmai doar de unii jucători din piaţă, aşa cum noi intenţionăm să facem, iar concurenţa nu va face acelaşi lucru, se vor crea dezechilibre majore în industrie.
F.S. Da, într-adevăr se prevăd schimbări majore… Dumneavoastră cum preconizaţi că vor fi acestea?
V.D. Da, aşa este. O mare schimbare aşteptată este şi cea cu privire la politica de cookies. Deocamdată, în noul regulament european, există doar un singur paragraf cu privire la aceasta, urmând să se revină cu un document exclusiv pe această temă. După părerea mea şi acest document va fi unul foarte restrictiv. Aceste cookies reprezintă un text special, de multe ori criptat, care instalează pe calculator mijloace de colectare a datelor utilizatorului. Acestea sunt folosite ulterior la întocmirea unor analize diverse, legate de comportamentul utilizatorilor mergând până la identificarea persoanei fizice aflate în faţa ecranului, ceea ce nu este deloc bine. Asta s-a întâmplat şi în cazul Facebook. Acesta colecta şi trimitea informaţii chiar dacă nu erai logat pe site. Oamenii trebuie să fie liberi şi să permită ei înşişi, de bunăvoie, accesul la aceste date, în deplină cunoştinţă de cauză şi dacă şi numai dacă, doresc acest lucru. În acest moment, nu pot să evaluez care vor fi consecinţele reale şi concrete ale implementării noului regulament european, dar pot să vă spun, cu certitudine, că impactul pe business va fi foarte mare, iar persoanele fizice, cetăţenii, vor avea numai de câştigat.
F.S. Deci putem spera că vom fi mai liniştiţi, că vom scăpa de acele mail-uri supărătoare cu reclame de tot felul şi de apelurile telefonice şi mai supărătoare care ne agresează zi de zi?
V.D. Da, cu siguranţă. Vor fi obligaţi să renunţe la toate aceste practici, pentru că amenzile prevăzute vor fi uriaşe. Vor fi obligaţi să şteargă toate datele personale de contact, pe care le-au obţinut fără acordul personal. Vom avea o viaţă mult mai liniştită, iar business-urile vor trebui să se reinventeze.
F.S. Iată că am ajuns şi la business. Romanian Software pare că se reinventează, aşa cum aţi spus. V-aţi ţinut promisiunea şi văd că aţi lansat noua platformă colorful.hr.
Citeşte aici: https://www.sfin.ro/actualitate/anchete/romanian-software-lanseaza-platforma-colorful-hr-pentru-a-inlocui-hrp-ro-in-cadrul-unui-proces-de-rebranding/
V.D. Da, am finalizat acest rebranding, pentru că ne dorim să oferim clienţilor noştri toate procesele activităţii de HR într-o platformă integrată. Acum fiecare activitate poate fi recunoscută facil, fiind evidenţiată vizual, printr-o culoare specifică.
F.S. Care sunt diferenţele între platforma precedentă şi colorful.hr?
V.D. În primul rând, noua platformă are o interfaţă frumoasă, colorată, mult mai prietenoasă pentru utilizatori! De asemenea, ţin să precizez că vom lansa soluţia în cel mai scurt timp posibil şi în cloud. Noi oferim deja servicii în cloud, dar noutatea absolută va consta în faptul că, în curând, orice client va putea să-şi deschidă, direct de pe site-ul nostru, un cont gratuit de testare a soluţiei noastre. Contul va fi valabil timp de o lună, fără niciun fel de obligaţie faţă de noi. După expirarea acestui termen, clientul va decide în cunoştinţă de cauză: fie să cumpere soluţia, fie să renunţe. Noi nu ne dorim să condiţionăm pe nimeni, cu nimic. Ceea ce dorim este să validăm dacă produsul nostru corespunde întru totul nevoilor clienţilor. Dacă un client potenţial va simţi că îi este util, cu siguranţă îl va achiziţiona, cu atât mai mult cu cât, ca şi serviciu în cloud, preţul per angajat este unul foarte convenabil. Şi spun asta pentru că ştiu că este greu de gestionat bugetul unui business, la toate nivelurile, mai ales că şi noi am trecut prin toate etapele de creştere, de la o firmă foarte mică până la ceea ce suntem astăzi.
F.S. În afară de această interfaţă prietenoasă, ce alte schimbări aţi mai făcut?
V.D. Pe vechea platformă, exista foarte multă informaţie tehnică, greu digerabilă. Am încercat să o simplificăm şi să o aducem în faţa utilizatorului mai pe înţelesul său. Am încercat să atingem mai ales punctele dureroase ale companiilor, folosindu-ne de experienţa acumulată, pentru a le ajuta să conştientizeze că au într-adevăr nevoie de soluţia noastră informatică dacă vor eficienţă în afaceri şi procese de resurse umane ancorate în realităţile lumii digitale. Prin noua platformă colorful.hr, vrem să ne construim o altă imagine, mai frumoasă, mai colorată şi mai plină de energie. Lansarea în cloud reprezintă cea de-a treia direcţie pe care ne vom concentra în acest proces de rebranding.
F.S. Cum v-au impactat noile schimbări legislative, mai ales, trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat?
V.D. Au fost foarte interesante aceste hotărâri. Legea a fost dată undeva către sfârşitul anului trecut. Din punctul meu de vedere, consider că este o lege bună, în primul rând pentru că simplifică mult lucrurile. Impactul este şi pozitiv şi negativ, deopotrivă. Din punctul de vedere al companiei, aceasta are de câştigat, în mod cert. Dacă ne referim la bugetul pentru salarii, în situaţia în care acesta se păstrează, compania câştigă bani. În schimb, modificarea tuturor contractelor de muncă reprezintă o problemă destul de mare.
F.S. Din câte ştiu, unele companii nu au modificat contractele de muncă, preferând să acorde bonusuri.
V.D. Aşa este. Companiile care au adoptat politica bonusurilor, de fapt, prin aceasta şi-au manifestat neîncrederea faţă de temeinicia hotărârii adoptate. S-au gândit că după un timp se va reveni la situaţia anterioară şi nu vor putea să modifice salariile, în regres. Politica bonusurilor a fost o măsură de precauţie şi de poziţionare într-o zonă de aşteptare, de câteva luni, în care să vadă ce se întâmplă. Pentru noi, această schimbare a reprezentat un volum foarte mare de muncă, nu atât din punctul de vedere al modificării aplicaţiilor, cât din cel al modificării contractelor pentru miile de angajaţi ale căror date le procesăm, pentru clienţii noştri. În schimb, sunt foarte mândru de faptul că suntem prima companie din România care a pus la dispoziţia companiilor un instrument specializat pentru a le uşura munca uriaşă de calcul generată de” Revoluţia Fiscală” şi aici mă refer la Convertorul de Salarii. (http://www.calculatorvenituri.ro/convertorsalarii/)
Citeşte aici: https://www.sfin.ro/actualitate/comunicate-de-presa/romanian-software-lanseaza-aplicatia-convertor-salarii-care-le-permite-companiilor-calcule-complexe-pentru-a-evita-majorarea-salariilor-brute/
Instrumentul a fost foarte bine primit în piaţă pentru că a uşurat efectiv calculele necesare pentru stabilirea sumelor ce urmau a fi înscrise pe noile contracte de muncă. În plus, am introdus tot pe platformă http://www.calculatorvenituri.ro/ (cealaltă platformă a Romanian Software, alături de colorful.hr) şi comparatorul de salarii, de asemenea, un instrument foarte util, cu ajutorul căruia angajatorii pot să vadă cum este mai bine să-şi plătească angajaţii.
F.S. Dar angajaţilor le este util?
V.D. Bineînţeles, pentru că noi am lăsat acces gratuit pentru acest “Calculator de vrenituri”, cu ajutorul căruia şi angajaţii pot să verifice calculele şi sumele înscrise pe fluturaşul de salariu pe care-l primesc de la companie.
Citeşte aici: https://www.sfin.ro/fara-categorie/alculatorvenituri-companiile-decid-in-aceste-zile-ce-plati-vor-face-in-2018-catre-salariati-comparand-diverse-forme-de-angajare-sau-colaborare/
Şi aici: https://www.sfin.ro/actualitate/romanian-software-lanseaza-un-comparator-gratuit-intre-diverse-forme-de-angajare-si-colaborare-valabile-pentru-2018-versus-2017/
Per total, revin şi spun că în urma acestor modificări, companiile au fost cele care au câştigat cel mai mult. Afectate au fost însă companiile din IT cărora impozitul le-a scăzut, este adevărat, de la 16% la 10%, însă în condiţiile în care, până acum, erau scutite. Aceste companii, pentru a-şi păstra angajaţii, pentru a le oferi aceleaşi salarii nete, au fost nevoite să suplimenteze bugetele.
F..S. Ce aşteptări aveţi de la noua platformă?
V.D. Personal sper ca din ce în ce mai multe companii să realizeze că au într-adevăr nevoie de aplicaţia noastră, care le va uşura munca în mod substanţial. Misiunea noastră este de a convinge toate companiile din România să folosească o soluţie informatică, dedicată activitații de HR. Nu spun să o folosească neapărat pe a noastră, ci să se îndrepte spre furnizorii de astfel de soluţii şi să îl aleagă pe cel a cărui abordare este cea mai apropiată de nevoile sale. Consider ce cel mai important activ pe care o companie îl are este resursa umană şi de aceea managementul acesteia trebuie să fie cât mai performant.