Dupa pierderi de 200 de milioane la eMAG, Iulian Stanciu scapă de Berăria H iar Grupul Naspers de Iulian Stanciu

2
54003
Iulian Stanciu

La începutul lunii septembrie, profit.ro anunţa ieşirea lui Iulian Stanciu din acţionariatul Berăriei H. Speriat, probabil, de pandemie şi de pierderile pe care aceasta le-a produs industriei Horeca, şeful eMAG a decis să se retragă din business-ul care în 2019 a generat o cifră de afaceri de 40 milioane lei.

Cu această ocazie, Iulian Stanciu, proprietar al companiilor: Flanco, Atelierele Pegas și NOD, acționar Dante Internațional şi administrator al eMAG, cel mai mare retailer online, a declarat pentru Profit Insider: „Am ajutat la construcția unui brand solid, un proiect inovator care a devenit o afacere matură și consolidată operațional. Este meritul lui Vlad (Dumitru Vlad Vasile – n.r.), partenerul meu, care a pus multă pasiune și muncă în acest proiect. El a preluat participarea mea și va duce mai departe proiectul. Am nevoie de focus pentru dezvoltarea eMAG, iar Berăria H este o afacere puternică unde eu nu mai pot adăuga valoare. Sunt mulțumit că am putut ajuta și sunt convins că proiectul va merge mai departe construind ceva unic pentru piața locală în care activează”

Adevărul este că omul a simţit că miroase a pierdere, pe o perioadă nedefinită, din cauza pandemiei al carul final încă nu se întrevede, şi a decis să spele putina. Am fi totuşi curioşi să aflăm în ce a constat valoarea adăugată pe care Iulian Stanciu a adus-o Berăriei H, din moment ce singur recunoaşte că dezvoltarea brand-ului se datorează partenerului său, Dumitru Vlad Vasile?

De asemenea, în discursul său, Iulian Stanciu spune că are nevoie de „focus pentru dezvoltarea Emag”… Să înţelegem că fumul de mici amestecat cu cel de fripturi, înecat în mirosul înţepător al berii servite din belşug la Berăria H nu îi permiteau proprietarului, acţionarului şi managerului de real succes în generarea de pierderi, să se focuseze pe ce avea de făcut? Cu siguranţă, NU! Este doar o extragere din acţionariat pentru a limita pierderile. Pachetul de acţiuni deţinut de Iulian Stanciu a fost cesionat către Dumitriu Vlad Vasile, care, acum, deţine 75% din business, restul de 25% fiind în portofoliul Mariei Ioana Iancu.

Cei trei, Iulian Stanciu, Dumitru Vlad Vasile şi Maria Ioana Iancu, au deschis Berăria H, în anul 2014, cu o investiţie de 3 milioane de lei, în Pavilionul H din Parcul Herăstrău, care este în proprietatea companiei Băneasa Investments, controlată de omul de afaceri Puiu Popoviciu.

Iată că, la numai o lună şi jumătate de la acest anunţ, o altă veste surprinde mediul de afaceri din România… Se pare că gigantul sud-african Naspers, probabil sătul de pierderile înregistrate an de an sub luminata conducere a lui Iulian Stanciu, se pregăteşte să vândă Emag, acţiune pentru finalizarea căreia ar fi apelat la serviciile de consiliere ale băncii americane de investiţii Goldman Sachs.

Citeşte aici: www.sfin.ro

La publicarea acestei veşti, responsabilii Emag au reacţionat spunând că:” Este o speculaţie. În momentul de faţă nu există niciun proces de vânzare în desfăşurare.”

Cu toate acestea, conform Merger Market, eMAG ar putea să atragă atenţia fondurilor de investiţii Cinven, Permira şi MidEuropa care au cumpărat în anul 2016 platforma Allegro, din Polonia, plătind 3,25 miliarde de dolari.

Grupul Dante Internaţional deţinut de Naspers alături de Iulian Stanciu, operează sub marca eMAG platforma de e-commerce business-to-consumer în România, Ungaria şi Bulgaria, site-ul Fashion Days, compania de curierat Sameday, compania dedicată gamerilor, PC Garage, compania de servicii de reparaţii, Depanero, compania de marketing de performanţă, Conversion Marketing şi platforma de livrare mâncare la domiciliu EuCeMananc.

Publicaţia noastră a atras atenţia asupra giumbuşlucurilor manageriale generatoare de pierderi uriaşe, ale lui Iulian Stanciu, încă din anul 2016. Pentru edificare, citiţi toate articolele pe această temă, aici: www.sfin.ro

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here