Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă și de forță de muncă specializată

0
547
  • Scăderea ratelor dobânzii, modificarea așteptărilor clienților și schimbările demografice definesc viitorul sectorului asigurărilor
  • Asigurătorii trebuie să găsească echilibrul între atingerea excelenței operaționale și investițiile în inovațiile bazate pe tehnologie

În contextul stagnării activității din sectorul asigurărilor, pe fondul nivelului redus al ratelor dobânzii, modificările structurii demografice a consumatorilor din toată lumea și așteptările tot mai mari legate de experiențele digitale generează noi riscuri, dar și oportunități pentru jucătorii din acest sector. Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultărilor cu liderii din domeniu de la nivel global, evidențiază prioritățile și planurile pentru anul următor prin care companiile de asigurări generale și de viață intenționează să își mențină competitivitatea în această nouă paradigmă.

Conform raportului, asigurătorii consideră că talentele reprezintă „ingredientul secret” pentru a valorifica la maximum investițiile în tehnologie, în transformarea digitală și în noile modele de afaceri. Dar sectorul are dificultăți în a atrage oamenii potriviți, iar asigurătorii ar trebui fie să se repoziționeze ca firme de tehnologie, fie să comunice mai mult de ce e important acest sector, ce valoarea aduce societății și de ce este atractivă o carieră în asigurări.

”Industria asigurărilor trebuie să se reinventeze pentru a răspunde așteptărilor din ce în ce mai mari din partea clienților privind o adevărată experiență digitală. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, și, odată cu ele, devine la fel, daca nu chiar mai importantă, prevenirea acestora și nu doar administrarea lor.

Din păcate, pe o piață ca cea din România, afectată de una dintre cele mai mari migrații ale forței de muncă, în care numeroase grupuri internaționale și-au dezvoltat centre de servicii  (“SSC”), atragerea unor specialiști în acest domeniu devine parte a unui adevărat  “război” pentru talente.

În ciuda acestor provocări, care includ și nevoia de excelență operațională și eficiență a costurilor, în paralel cu administrarea cerințelor de reglementare, industria are oportunități foarte bune de dezvoltare, având în vedere gradul redus de penetrare al asigurărilor și interesul în creștere pentru produse non-auto (sănătate, componente de investiții)”, spune Alina Dimitriu, Partener, Departamentul de Audit, EY România.

Potrivit raportului, printre celelalte priorități ale companiilor de asigurări generale și de viață se numără:

  • Atingerea excelenței operaționale și eficientizarea costurilor
  • Gestionarea presiunilor legislative
  • Digitalizarea distribuției
  • Adoptarea tehnologiilor emergente și inovatoare
  • Navigarea printre riscurile și oportunitățile schimbărilor climatice.

Perspectivele de dezvoltare ale Europei

Confruntarea cu presiunile legislative, precum cele aduse de IFRS 17, și cu necesitatea de a-și recalifica forța de muncă și de a adopta transformarea digitală, se dovedește a fi un exercițiu de echilibristică dificil pentru asigurătorii europeni, care fac eforturi mari în direcția dezvoltării. Companiile de asigurări generale trebuie să găsească echilibrul potrivit între distribuția digitală și cea tradițională, navigând printre schimbările legislative și explorând oportunitățile și amenințările dezvoltării durabile și ale schimbărilor climatice. În același timp, asigurătorii de viață vor căuta să își eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate și prin oferte de bunăstare financiară care ar putea soluționa problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobânzii.

Raportul arată că printre măsurile cheie pe care trebuie să le ia în 2020 companiile de asigurări (atât generale, cât și de viață) din Europa se numără: gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vânzărilor și distribuției și eficientizarea costurilor. Un aspect interesant este că lupta pentru talente este o prioritate de top pentru companiile de asigurări generale, alături de soluționarea aspectelor legate de dezvoltarea durabilă și de schimbările climatice, în timp ce asigurătorii de viață își mențin atenția asupra problemelor legate de dezvoltarea durabilă și de schimbările climatice și asupra valorificării tehnologiei internetului lucrurilor (Internet of Things sau IoT).

Perspectivele regiunii America de Nord și de Sud

În 2020, principalele tendințe în rândul companiilor de asigurări (atât generale, cât și de viață) de pe continentul american se aliniază cu unele dintre prioritățile globale: câștigarea luptei în recrutarea talentelor, atingerea excelenței operaționale și eficientizarea costurilor. Pentru companiile de asigurări generale, rămân prioritare digitalizarea distribuției și elaborarea strategiilor corecte pentru a colabora (și concura) cu noii jucători de pe piață (companiile „insurtech”, marile companii tehnologice).

Perspectivele regiunii Asia-Pacific

Deși fundamentele sectorului par să fie solide, incertitudinile legislative și economice și problemele specifice fiecărei țări aruncă o umbră asupra perspectivelor de dezvoltare ale regiunii Asia-Pacific și generează noi provocări. Potrivit raportului, asigurătorii ar trebui să valorifice avantajul unei clase de mijloc relativ tinere și în creștere prin adoptarea noilor tehnologii. La rândul său, acest demers le va reduce baza de cost și le va moderniza distribuția prin dezvoltarea ofertelor directe către consumatori și valorificarea schimbărilor legislative pentru a-și eficientiza operațiunile.

În prezent, această regiune încă înregistrează un val de creștere solidă, în principal datorită Chinei, dar și performanțelor pozitive ale pieței sud-coreene. Totuși, piețele mature se confruntă cu provocările aduse de populația îmbătrânită și de modificarea exigențelor clienților. Nici o altă piață nu este la fel de diversă sub aspectul oportunităților și a maturității, ceea ce reprezintă o provocare interesantă pentru asigurătorii din această regiune.

Pentru mai multe informații și pentru a descărca raportul, vizitați EY Insurance Outlook 2020.

***

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 284.000 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de ţări și venituri de aproximativ 36,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2019. Rețeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.

Prezenta în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, asistență în tranzacții şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași şi Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com

Despre raport

Raportul EY 2020 Insurance Outlook a fost elaborat pe baza cunoștințelor generale din sector, a unor ateliere de lucru virtuale la care au participat lideri ai sectorului asigurărilor din toată lumea, a unui sondaj intern formal la care au participat specialiștii EY din domeniul asigurărilor și pe baza opiniilor unor clienți și ale unor analiști externi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here