Prețul motorinei în Ungaria continuă să fie sub 1,30 Euro/litru. În România, minimum 1,63 euro/litru. Adăugați și explozia prețurilor RCA, și dobânzile în creștere

0
1209

În Ungaria, prețul carburanților continuă să fie plafonat de Guvern, spre exemplu, în cazul motorinei, la 479,9 forinți pe litru. La cursul de acum, de 369,93 forinți/Euro, asta înseamnă 1,297 Euro pe litru. De ce Ungaria poate sa plafoneze (fără să ofere compensații de la buget distribuitorilor), iar România nu? Sunt curios să aflu răspunsurile dumneavoastră.

Am postat pe canalul meu de YouTube (la care dacă doriți, vă puteți abona, gratuit, aici) un foarte scurt film privind prețul la pompă pentru motorină, în Ungaria. Prețul din România, tocmai majorat și astăzi de Petrom, este mai mare cu 25%. Iată filmul:

În România, Petrom (care din ceea ce am văzut eu, are cea mai ieftină motorină), tocmai a scumpit motorina cu încă 10 bani pe litru, de ieri până azi. De la 7,99 lei/litru la 8,09 lei/pe litru. O scumpire de 1,25% de ieri până azi. Cu această scumpire, prețul motorinei în România este cu 25% mai mare decât în Ungaria.

Și acum, vă întreb: V-ați prins care era șmecheria cu ,,înjumătățirea accizelor” care nu s-a mai făcut? Mai în glumă mai în serios, îi rugam pe guvernanți să nu se ocupe de prețul carburanților așa cum stiu ei să o facă, pentru că vom păți ca la RCA, energie electrică sau gaze: respectiv, îi vor scumpi. Acum cred că e clar pentru toată lumea – ticăloșia cu înjumătățirea accizelor era destinată de fapt companiilor petroliere, care să își păstreze astfel profiturile, în timp ce o foarte temporara reducere se transformă într-un plus de îndatorare pentru buget. Oare cum e posibil ca în Ungaria prețurile să fie mai mici cu 25% decât în România (care totuși își asigură minimum 30% din necesarul de petrol din producția internă), prin plafonare și fără compensații pentru furnizori, iar în România să fie mai mari și în creștere?
Mai multe detalii AICI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here