Banca Transilvania a pregătit terenul pentru schimbările aduse de Directiva PSD2 referitoare la tranzacţiile online cu cardul

0
881
  • BT recomandă confirmarea plăţilor online prin aplicaţia BT Pay •

Din ianuarie 2021, tranzacţiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau în aplicaţii din spaţiul economic european, trebuie să fie autentificate respectând standarde mai ridicate de securitate conform Directivei Europene revizuite privind serviciile de plată (PSD2), prin existenţa a două elemente de siguranţă. Banca Transilvania a pregătit terenul pentru clienţii săi.

Tranzacţii mai sigure pe internet

Autentificarea prin elemente de siguranţă prevăzute de directivă, parte din Strong Customer Authentification (SCA – autentificarea strictă a clienţilor), presupune identificarea clienţilor care plătesc online prin două elemente din cele trei categorii: ceva ce doar clientul cunoaşte, cum ar fi parola; ceva ce doar clientul are, cum este telefonul şi printr-un element care confirmă identitatea clientului, cum ar fi amprenta sau recunoaşterea facială.

“Plăţile online au devenit o obişnuinţă şi, în acelaşi timp, o necesitate, iar siguranţa acestora este o prioritate pentru bănci. Siguranţa trebuie combinată cu o experienţă cât mai bună la plată, aşa încât cumpărăturile online să fie rapide şi ușoare. Astfel, prin aplicaţia BT Pay, utilizatorii au şi datele cardului, necesare plăţilor online şi le pot autentifica simplu prin amprentă, face ID sau prin metoda de deblocare a telefonului. Pe lângă confirmarea plăţilor online, ei pot verifica inclusiv soldul contului şi tranzacţiile, să plătească, să transfere bani şi chiar să retragă bani de la bancomat” – Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, Banca Transilvania.

Opţiuni de confirmare a plăţilor online cu cardul:

  • Prin super-app-ul BT Pay, prin autentificarea biometrică, cu amprentă, recunoaştere facială sau prin metoda de deblocare a telefonului. La fiecare plată online, clienţii primesc instant o notificare pe telefon pentru confirmarea tranzacţiei prin metoda de deblocare a acestuia. Facilitatea a fost lansată de bancă în iulie a.c. pentru a pregăti din timp trecerea la aceste cerinţe europene, dar şi ca opţiune suplimentară pentru #bankingladistanta. În decurs de cinci luni au avut loc peste 4 milioane de autentificări prin BT Pay. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store.
  • Prin introducerea a două parole: o parolă diferită de fiecare dată, primită prin SMS, precum şi o parolă aleasă de client, care trebuie schimbată o dată la 90 de zile. Opţiunea va fi disponibilă din ianuarie 2021.

Vor fi şi plăţi online la care nu se vor aplica cerinţele SCA, respectiv nu se va solicita clienţilor parcurgerea unor paşi în plus pentru confirmarea plăţilor, stabilite pe baza istoricului de plată a clientului, în funcţie de comportamentul de plată, site-urile pe care s-au realizat plăţile ori dacă este vorba de plăţi recurente, cum ar fi abonamentele sau sume mici.

Banca Transilvania | Comunicare & Relații Publice 

Despre Banca Transilvania

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei. Cu o poveste începută acum 27 de ani, BT are aproape 18% cotă de piaţă, 3,2 milioane de clienţi, 3 linii de business, peste 9.000 de persoane în echipă, soluţii de online banking de ultimă generaţie şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este singurul brand bancar românesc din clasamentul Brand Finance Banking 500 (2020). Dincolo de banking, Banca Transilvania doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.bancatransilvania.ro, Blogul BT şi profilul băncii pe Twitter.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here