Ce reprezinta termenul Trademark

0
3648

Un design aparte, o grafică, un logo, un simbol, cuvinte definitorii, sau orice combinație a acestora, menite să particularizeze într-un mod unic o companie și/sau bunurile ori serviciile pe care aceasta le oferă. Tot acest ansamblu este menit să garanteze originalitatea produsului/serviciului și conferă deţinătorului, drepturile legale de protecție împotriva utilizării neautorizate a mărcii. O marcă comercială (trademark) trebuie să fie distinctiv şi descriptiv poziţionată, fixată pe elementul vândut şi înregistrata la autoritatea corespunzătoare pentru a obține dreptul de proprietate și de protecție a drepturilor legale.

Drepturile privind mărcile comerciale sunt acordate, de obicei, pe o perioadă cuprinsă între 7 şi 20 de ani și, spre deosebire de brevete, acestea pot fi reînnoite pe termen nelimitat.

Drepturile astfel obţinute sunt protejate în întreaga lume prin tratate internaționale de proprietate intelectuală și pot fi cedate sau atribuite de către deţinător altor părți. Cu toate că o marcă comercială nu are termen limitat de existență, dreptul de utilizare a acesteia poate fi pierdut din cauza utilizării abuzive sau a lipsei de utilizare. Mărcile comerciale sunt împărțite în 42 de clase internaționale, fiecare clasă reprezentând bunuri sau servicii similare. Întrucât o marcă poate fi înregistrată sub mai multe clase, aceasta este protejată numai în clasă (clasele) relevante pentru zona de afaceri sau comercială a elementului.

Folosirea simbolului “TM” nu oferă nici un beneficiu legal, efectiv dar pune în vederea unui eventual contravenient faptul că nu va putea invoca lipsa de cunoaștere în cazul utilizării respectivei mărci fără avizul deţinătorului.

Costurile de proiectare, înregistrare și apărare ale mărcii comerciale sunt de obicei amortizate pe durata de viață a acesteia sau în decurs de 40 de ani. Se ia în calcul prima condiţiei îndeplinită.

 În bilanțurile contabile, mărcile comerciale sunt identificate ca active necorporale și, în unele cazuri, cum ar fi Coca-Cola Co, sunt mult mai valoroase decât toate celelalte active.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here