Verizon este cea mai recentă companie care s-a alăturat unui boicot din ce în ce mai mare al corporațiilor care retrag publicitate de pe Facebook din cauza politicile de moderare a conținutului platformei.
Gigantul ce activeaza in piata de telefonie mobila se alătură grupului REI, Patagonia, Ben & Jerry și The North Face în campania #StopHateForProfit – care include, de asemenea, peste 100 de alte întreprinderi mici care se angajează să oprească publicitatea pe Facebook și Instagram pentru luna iulie.
Campania, declanșată de Asociația Națională pentru Îmbunătățirea Conditiei Persoanelor Colorate, Culoarea Schimbării și Organizația anti-defăimare la începutul lunii iunie, a fost creată ca răspuns la pozitia Facebook fata de președintelui Donald Trump, „când jafurile încep, încep si împuscaturile ” o postare, pe care a făcut-o ca răspuns la protestele declasante de uciderea lui George Floyd, un negru neînarmat ucis de un politist din Minneapolis în timpul arestarii.
Postarea a fost marcată de Twitter și etichetat drept „glorificând violența”, dar Facebook a menținut postarea fără a o eticheta, chiar dacă au continuat critici dure și angajații s-au revoltat. Marți, Twitter a lovit un alt dintre tweet-urile lui Trump despre protestatarii cu o etichetă „comportament abuziv”, în timp ce aceeași postare rămâne accesibilă fără moderare pe Facebook.
Misiunea oficială a campaniei #StopHateForProfit este de a „solicita ca Facebook să abordeze rasismul pe platformele lor” și să solicite „agenților de publicitate mari Facebook să arate că nu vor susține o companie care pune profit peste siguranță”.
Într-o declarație, Verizon a spus că se va alătura campaniei în creștere și nu va reveni cu reclame pe Facebook după ce una dintre reclamele sale a fost afișată alături de un videoclip din grupul conspirațional QAnon până când „ Facebook poate crea o soluție acceptabilă care ne face confortabili”.
Verizon este în una dintre puținele companii mari de pe lista de boicoteri care nu iau în mod obișnuit o poziție politică ca aceasta. Comapanii precum Ben & Jerry și Patagonia au un trecut istoric în legătură cu reforma justiției penale, drepturile civile și schimbările climatice.
Într-un tweet joi, Sleeping Giants, una dintre organizațiile implicate în crearea #StopHateForProfit, a scris: „Ceea ce veti acum este barajul care se rupe.”
Verizon este unul din top 10 în Statele Unite în ceea ce priveste bugetul anual de publicitate,in ultimii 10 ani media bugetului de publicitate cheltuit în Statele Unite a fost de 2,54 mld dolari conform statista.com