De ce nu cere ANAF dizolvarea eMAG ? Sau a Uber ?

6
27446
anaf

Un articol excelent in supervizor.ro-o initiativa foarte buna a colegilor de acolo pe care o   sprijinim din toata inima…pentru ca ne-am saturat de ”companii mari” de tip eMAG unde proprietarul Stanciu isi da singur interviuri prin Cancan dar ”uita” sa arate prostilor romani daca-n anul de baza 2015 a inregistrat din nou pierderi… In 2014 asa cum v-am mai informat eMAG a inregistrat aproape 20 de milioane de euro pierderi -nu din banii personali ai lui Stanciu- ci din banii actionarilor prosti ai fondului de investii care a cumparat acest magazin virtual…In acest timp pe modelul -banii la mine cheltuielile la tine- Stanciu se da manager, se ocupa cu vinderea de bere la Beraria H, mai vinde si haine pe la Fashion Days sa-i iasa si lui un ban. Mai repara o bicicleta le Pegas….asta in timp ce umfla cifra de afaceri a Emag la maximum prostindu-i pe actionari ca afacerea creste ”organica” -iar pierderile la fel…

E-Mag ca si Uber uita sa-si declare veniturile publice pe site-urile Anaf…Uber are zero venituri in Romania… Citi mai jos si va cruciti si incercati sa raspundeti la intrebarea -De ce nu cere ANAF dizolvarea firmelor cu pierderi repetate an de an si fara perspectiva de a aduce valoare adaugata economiei romanesti?

Pentru ca doar asa ajungem sa avem 4000 de firme cu profit din 650.000 firme in total in Romania…

După ce taximetriştii şi poliţiştii din Cluj-Napoca şi-au dat mâna pentru sancţionarea serviciului clandestin de transport persoane UBER, ar fi timpul ca şi Registrul Comerţului, Fiscul sau opersoană fizică ori juridică bine intenţionată să încerce o mişcare prin care această firmă să fie atenţionată că legile nu sunt valabile doar pentru unii.

 Despre ce e vorba? Conform Legii nr.152/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul înregistrării în registrul comerţului, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice persoană interesată poate solicita dizolvarea unei societăţi comerciale în cazul în care aceasta “nu şi-a depus situaţiile financiare anuale şi, după caz, situaţiile financiare anuale consolidate, precum şi raportările contabile la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în termenul prevăzut de lege, dacă perioada de întârziere depăşeşte 60 de zile lucrătoare“. Termenul de depunere a situaţiilor financiare aferente anului 2015 a fost 30 mai 2016.

Societatea UBER SYSTEMS ROMANIA SRL Bucureşti (CUI: 33437533) a fost înmatriculată pe 30 iulie 2014. În anul respectiv nu a avut niciun angajat, a raportatvenituri – 0 (zero) şi cheltuieli de 6.792 lei.

 Pentru anul 2015 – “canci” bilanţ pe site-ul mfinante.ro (sau mfinante.gov.ro), ceea ce înseamnă că ori firma nu a depus situaţiile financiare pentru anul 2015, orifinanţişti “au uitat” să îl facă public prin postarea pe site (există zvonul că unele firme aranjează să nu li se publice bilanţurile sau/şi datoriile pe site). Dacă e a doua variantă, să facă bine finanţiştii să îl publice, dacă e prima – hai cu cererea de dizolvare, că săptămâna viitoare se împlinesc cele 60 de zile LUCRĂTOARE.

 Desigur, cererea de dizolvare nu înseamnă automat radierea firmei şi sistarea serviciul de taximetrie clandestină efectuat de aşa-zişii şoferi colaboratori la această firmă (pare a fi şi un fel de muncă “la gri”), dar nişte avertizări pentru intrarea în legalitate nu strică niciodată. Apropo: oficial firma nu se ocupă de transport (de persoane), ci prestează “alte activităţi de servicii suport pentru întreprinderi n.c.a.” (cod CAEN 8299). Are un capital social de 17.580 lei (4.000 euro), deţinut de două companii olandeze (UBER INTERNATIONAL HOLDING BV şi UBER INTERNATIONAL BV), şi NU este plătitoare de TVA.

 În 2015, UBER România s-a remarcat prin faptul că a angajat-o pe Nicoleta DIACONU SCHROEDER (29 de ani) în funcţia de General Manager. Doamna respectivă este soţia unui avocat american (deşi numele aduce a Germania) şi fiica fostulul şef ANAF Gelu-Ştefan DIACONU (la vremea recrutării odraslei încă mai era şef, acum e doar acuzat în dosarul deputaţilor romi Mădălin VOICU şi Nicolae PĂUN), dar probabil nu pentru asta a fost selectată de UBER, ci pentru calităţile manageriale dovedite la firma proprie, YOGOBERRY SRL Bucureşti (CUI: 27946168). Această societate (înfiinţată în ianuarie 2011) vinde un brand celebru de iaurt îngheţat prin nişte mall-uri şi a încheiat anii 2012-2015 cu pierderi totale de 485.402 lei (peste 100.000 euro). La ora actuală, apare pe site-ul ANAF cu obligaţii restante la bugetele de stat în valoare totală de 11.313 lei. Acestea nu conţin accesorii, ceea ce înseamnă că sunt de dată recentă. Totuşi, o “bilă albă” pentru că a depus bilanţul pe 2015.

YOGOBERRY-6-ani-(2015)-w

 Revenind la dizolvare, merită menţionat faptul că mai sunt firme/branduri celebre în aceeaşi situaţie – bilanţuri nedepuse sau neafişate pe site-ul Finanţelor. De exemplu, ultimul bilanţ public al societăţii RIN HOTEL MANAGEMENT SRL Voluntari (CUI: 24351947) este din 2012! O fi înţeles managementul acestei firme că bilanţul se depune numai pentru anii electorali Şi asta numai dacă e (re)ales Robert NEGOIŢĂ!

 Un brand naţional care nu vrea să vadă “prostimea” şi concurenţa dacă a mai raportat pierderi şi anul acesta sau poate că finalizează bilanţul în ritmul în care livrează comenzile de Black Friday este eMAG. Ultimul bilanţ public al firmei DANTE INTERNATIONAL SA Bucureşti (CUI: 14399840) este din 2014, an încheiat cu pierderi de 58,33 milioane lei, la o cifră de afaceri de 1,25 miliarde lei.

 Probabil ocupaţi să ne prostească “puţin, foarte puţin” (dar de mai multe ori!), nici LEROY MERLIN ROMANIA SRL (CUI: 16702141) şi nici LEROY MERLIN BRICOLAJ SRL (CUI: 24464962) nu figurează că ar fi depus situaţiile financiare pe 2015. Poate că au vrut să nu-şi întristeze şi mai mult cumpăratorii, după ce în 2014 au raportat pierderi de 21.228.938 lei (cu 3 angajaţi) şi, respectiv, 36.514.361 lei (277 de angajaţi).

 Şi pentru că tot ne bat unii la cap să cumpărăm (numai) produse locale, să “laud” şi un brand din zonă – ZIARUL DE IAŞI, care, cu jumătate de gură, a zis că anul acesta ar fi împlinit 25 de ani (luând în considerare data de apariţie a ziarului MONITORUL DE IAŞI). Editorul acestei gazete (care încă mai apare în formă tipărită, în tiraj de aproximativ 3.800 exemplare/zi, conform BRAT, situaţia din octombrie-decembrie 2015) se numeşte GRUPUL DE PRESĂ MEDIANET SRL Iaşi (CUI: 13398286), iar ultimul bilanţ public este cel din 2013.

6 COMENTARII

  1. Astea sunt doar o parte din probleme. Mega Image are datorii la bugetul de stat de 110 milioane. Au distrus comertul autohton care de bine de rau mai platea cate ceva si isi dezvolta reteaua pe banii nostri. E noaptea mintii! Aseaza un supermarket langa un magazin care-si plateste taxele, vând marfa la un pret de nimic in asa fel incat nu-si acopera nici cheltuielile, isi falimenteaza vecinul bun platnic, raman doar ei in piata, nu platesc taxe si impozite si reincep ciclul sub obladuirea autoritatilor romane protectoare. Ei isi dezvolta reteaua pe banii datorati statului roman si falimentand entitati comerciale romanesti PLATITOARE de taxe. Noaptea mintii!

  2. Sa nu ne lasam impresionati de faptul ca aceste firme raporteaza pierderi. Cel mai probabil profiturile sunt transferate in alte jurisdictii (de multe ori, paradisuri fiscale) pentru a evita plata impozitelor aferente. Mai ales atunci cand actionarii sunt din Olanda.. 🙂

  3. Ar trebui sa cumparam doar de la firmele care raporteaza corect, care platesc impozit pe profit cat de mic.
    E discrepant ca un patron care se lauda ca are ditamai firma, cu cifra enorma de afaceri sa aiba pierderi an de an. De ce nu o inchide daca nu i aduce profit?!… Batator la ochi, dar Garda ii verifica doar pe cei mici care si platesc impozit.
    Firme mari, care nu contribuie cu nimic la economia nationala….cica „Statul nu a facut nimic pentru ei….ei de ce sa plateasca”

Lasă un răspuns la SUPERVIZOR Renunțați la răspuns