PROFI a ajuns la cifra de 500 de magazine, dar extinderea reţelei se va accelera, crescând cu încă 200 de unităţi în 2017, lucru care presupune recrutarea câtorva zeci de manageri de unităţi în anul viitor

0
693

Acest lucru reiese din proiectele investiţionale bugetate de administratorii lanţului de retail.

Pentru anul 2017 „este bugetată o creştere cu 200 de unităţi a reţelei PROFI”, a afirmat – la o reuniune ocazionată de marcarea a 500 de unităţi a reţelei de retail – directorul general (CEO) al Profi Rom Food, Daniel Cristea.

Persoane care au urcat în carieră

Asta presupune, pe lângă angajarea de personal cu pregătire medie aferent unei astfel de dezvoltări, şi identificarea câtorva zeci de persoane cu o calificare adecvată pentru conducerea unităţilor noi.„Nu cred că va fi neapărat o problemă de resurse umane această dezvoltare, pentru că noi avem, în plan intern, un sistem bine pus la punct pentru pregătirea viitorilor manageri. Pot da multe exemple de persoane care au urcat de la poziţii mai modeste la funcţia de manager de magazin”, a precizat Daniel Cristea.

„Este încă loc destul de dezvoltare a pieţei, şi pentru magazinele mari – big box –, dar mai ales pentru cele de proximitate. Iar aceste unităţi mai mici, de cartier, aparţinând marillor lanţuri de retail, nu vin să le sufoce pe cele locale, deja existente, ci vin ca o completare. Este loc pentru toţi – şi pentru noi, şi pentru ei”, a afirmat Daniel Cristea. El este convins că micii retaileri din cartiere pot coexista cu micile unităţi deschise de marii retaileri, „tocmai pentru că aici nu e o concurenţă directă, ci o completare a ofertei”. „Acolo unde oferta este mare, serviciile sunt mai bune pentru consumatori; unde oferta este mai mică, până la urmă tot consumatorii au de suferit”, a mai spus Daniel Cristea.

134 de noi magazine în 2016

În 2016, PROFI a deschis 134 de magazine, marcând în decembrie atingerea pragului de 500 de unităţi. PROFI este reţeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România, dispunând de magazine în 255 de localităţi şi având aproape 11.000 de angajaţi.

„Este încă mult loc pentru continuarea extinderii retailului modern, atât în mediul rural cât şi în oraşe”. Întrebat despre puterea de cumpărare a românilor, şeful Profi Rom Food a arătat că aceasta a crescut, iar profilul cumpărătorului s-a schimbat. „Până prin 2011, clienţii magazinelor PROFI erau în principal pensionarii, însă acum majoritatea este reprezentată de persoane care au venituri între mediu şi, într-adevăr, sub-mediu. Cele mai multe persoane din clientela noastră sunt femei în vârstă de peste 35 de ani, căsătorite, cu cel puţin doi copii”, a mai spus oficialul PROFI.

533 milioane de euro

Pe 23 noiembrie, acţiunile Profi Rom Food – cel mai mare lanţ de supermarketuri din România – au fost vândute de Enterprise Investors către Mid Europa Partners, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 533 de milioane de euro. Această sumă plasează tranzacţia pe locul 5 în topul ultimilor 15 ani din punctul de vedere al transferurilor private (excluzând privatizările) şi pe locul 8 în clasamentul general (incluzînd privatizările).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ