Taximetriștii anunță că nu mai vin la Aeroportul Otopeni din cauza reclamei făcute serviciului UBER chiar pe Henry Coandă

0
173

Operatorii de taximetrie care au contract cu Aeroportul Otopeni sunt nemulţumiţi de reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile în sistem UBER. Reprezentanţii aeroportului susţin că spaţiul publicitar este contractat de o agenţie media.

Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional „Henry Coandă” din Otopeni ameninţă că se vor retrage din zona aerogării, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER, anunţă COTAR (Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România).

220.000 de euro plătiți anual

Într-un comunicat de presă, reprezentanţii COTAR susţin: „Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului. Conducerea Aeroportului Henri Coandă ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem UBER. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie”.

În replică, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă, tot prin intermediul unui comunicat de presă, că autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, şi că accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. „CN Aeroporturi Bucureşti nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi Bucureşti nu are nicio relaţie contractuală cu UBER. Spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media”, se precizează în comunicatul de presă.

Proteste pe scară largâ

Activitatea UBER a declanşat proteste pe scară largă, în diferite ţări, care au condus la blocarea oraşelor şi la intervenţia autorităţilor care s-au văzut nevoite să modifice legislaţia în domeniu.Taximetriştii profesionişti şi autorităţile susţin că aplicaţia generează concurenţă neloială, întrucât şoferii UBER nu sunt obligaţi să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei şi nici nu li se cere vreo licenţă.În ultimii ani, activitatea UBER a fost limitată sau interzisă în diferite oraşe şi ţări europene, dar şi în Vancouver, Canada, din diferite motive. În Belgia, aplicaţia UBER Pop a fost înlocuită cu UBER X, apelându-se la şoferi profesionişti şi fiind practicate tarife mai mari.

Scandalul e și în justiție

„Marţea viitoare, la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) va avea loc prima audiere privind activitatea UBER, la cererea unei instanţe spaniole, fiind deschis un dosar important pentru a stabili natura activităţii companiei în Europa”, informează publicaţia spaniolă El Mundo, în ediţia electronică de marţi.UBER este o companie americană care a dezvoltat o aplicaţie pentru tablete şi smartphone-uri ce le oferă posibilitatea clienţilor să comande limuzine cu şofer sau taxiuri.

Cum funcționează

Aplicaţia permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată maşină cu şofer înregistrată în baza de date a UBER. Contractarea serviciului şi plata se desfăşoară exclusiv prin intermediul UBER şi nu personal cu şoferul. La destinaţie, pasagerul nu achită fizic nimic. Tariful este calculat de program în funcţie de distanţă, viteză şi condiţiile de trafic. Serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reţinută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client. Şoferii îşi primesc banii într-un depozit şi au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei. Compania nu lucrează cu companii de taxi obişnuite, ci cu companii de transport şi cu şoferi individuali.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ