TAROM isi uita pasagerii la Paris… Mai jos DOVADA… Indolența si prostia doboara compania de stat

0
912
tarom

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, tocmai ce a declarat că flota operatorului aerian național, TAROM, este „subutilizată”. Dacă avem în vedere că demnitarul se află la cârma ministerului de foarte puțin timp, rapiditatea cu care a constatat acest amănunt ține fie de intuiție, fie de păreri bazate pe statistică. Ei bine, această flotă „subutilizată” face deja foarte greu față problemelor care apar, iar dovada este chiar modul în care a fost gestionată situația de vineri, 30 septembrie.

Din infomațiile noastre, cursa RO 0381 de vineri nu a mai plecat către Paris din cauza unei defecțiuni a aeronavei. Din acest motiv, pasagerii care trebuiau să decoleze de pe aeroportul Charles de Gaulle cu cursa inversă, RO 0382 de la ora 12.25, operată cu aceeași aeronavă, au fost nevoiți să aștepte următorul zbor RO 0384 care trebuia să decoleze la 16.20. Cum RO 0384 era ocupată la capacitate aproape maximă, de la București a fost trimisă o aeronavă mai mare în locul Boeingului 737-300 care, de obicei, operează următoarea cursă RO 0383 către Paris. Adică a fost utilizat unul dintre cele două Airbus A310 din flotă.

Airbus A310 cu indicativul RO 0383 a întârziat circa o oră la aterizarea pe “Carles de Gaule” și a decolat ca RO 0384, cu 190 de persoane la bord, în jurul orei 18:00 – deci cu aproape două ore întârziere – ajungând la București la ora 21.35 cu mai bine de o oră peste ora anunțată.

Desigur, astfel de întârzieri sau schimbări de aeronave sunt uzuale în lumea transporturilor aeriene și nu ar fi fost luată în seamă dacă, în aceeași zi de vineri, un comunicat al companiei nu ar fi anunțat că TAROM RO 361 cu destinaţia Amsterdam, care a decolat de pe aeroportul Henri Coandă la ora 09:00, s-a întors la Bucureşti din cauza unei defecţiuni la instalaţia de climatizare.

Despre problema de la Paris nicio vorbă. Pasagerii care au așteptat ore bune pe aeroportul francez au trebuit să se mulțumească doar cu scuzele unui echipaj care nu avea nicio vină.

Și asta nu e tot. Același operator național aerian își „uită” zilnic pasagerii la Paris și atunci când aceștia doresc să treacă prin procesul de check-in online, mult mai ieftin și consumator de mai puține resurse decât cel clasic, făcut la aeroport. Surprinzător, pasagerii care zboară către capitala Franței și retur își pot face în acest moment check-in online doar pentru primul zbor, București – Paris. La încercarea de a face check-in pe zborul retur, tot TAROM, operațiunea este imposibilă pentru că, așa cum se vede din imaginea alăturată, deși sunt completate câmpurile Booking Reference și Flight Date, la Departure Airport nu poate fi găsit Paris (Charles de Gaulle).  Singura soluție, pentru cei avizați, este repetarea operațiunii pe site-urile partenere Air France sau KLM. Desigur, problema poate fi rezolvată la birourile din aeroport însă asta înseamnă pierdere de timp și resurse cheltuite din cauza unei erori greu de înțeles. Atenție, nu vorbim despre un aeroport mic, ci despre unul de pe care TAROM operează trei zboruri zilnic.

Cum este posibil ca un operator aerian de linie să își trateze astfel pasagerii rămâne o necunoscută pentru că încercarea noastră de a afla detalii despre ambele probleme a rămas fără vreo reacție din partea TAROM. De altfel, așteptarea unuii răspuns oficial la întrebările noastre este și motivul pentru care articolul de față apare abia astăzi.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here