Naivitatea lui Covaliu si ticalosiile unui om de marketing aciuat la COSR -Lorand Balint- cu gandul de a face doar bani subjugand tot marketingul federatiilor din Romania

0
2734

Apreciez foarte mult acest demers jurnalistic, care a oprit in ultima secunda o aberatie enorma, o grozăvie pe cale sa se întâmple. Ca sa putem intelege grozăvia, trebuie sa vedem si cine este autorul ei: un om dintr-o agentie de publicitate, a cărui creativitate nu s-a ridicat niciodata la renumele agenției.

Un oportunist care a vazut in naivitatea in ale marketingului a oamenilor de sport din Romania slabiciunea perfecta pentru a se manifesta si a produce mai mult si mai usor banii pe care nu i-ar fi câștigat niciodata in agenția lui, atat direct cat si prin paraindaraturi. Sunt convins ca Dedu o fi ridicat putin din sprânceană cand a auzit de Lupul dacic, dar cand ideea vine de la un „om de publicitate” deh, știe el mai bine.

A înghițit-o la pachet cu handbalul-sport național, care i-a plăcut. Si atat de tare a înghițit-o încât i l-a recomandat pe „creator” si lui Covaliu…ca apoi sa ridice din nou de sprânceană contrariat, aflând ca Lupul dacic nu va mai fi „identitatea” handbalului românesc, ci a căscat deodată o gura mare cu care vrea sa înghită tot sportul românesc, COSR, federații, tot. Pentru cine nu e in domeniu si nu știe, planurile lui Boti sunt mult mai mari decât gura lupului: sa încerce, cu ajutorul lui Covaliu sau profitând de renumele si naivitatea lui (una din doua) sa ia in stăpânire marketingul nu doar al COSR ci si al tuturor federațiilor (sau a câtor s-or putea).

Adică sa joace, sa dirijeze toate resursele si toți banii din marketing ai sportului din Romania, pe care sa-i treacă prin mecanismul deja patentat de comisioane si paraindaraturi creator de sume fabuloase… Oamenii din sport se pare însă ca uita un lucru: marii „creatori” din publicitate se număra printre contributorii din plin ai căderii sportului românesc. Nu ei sunt cauza principala, sa fim corecți. Dar au avut un aport considerabil. In relație directa cu toate companiile din Romania, autohtone sau multinaționale, interesate de publicitate, atunci cand a venit vorba de sport au îndreptat toți banii clienților exclusiv către fotbal. Era singurul „vandabil”. Daca te duceai la vreun „creator” din asta ca Boti, la o Agentie de publicitate, pentru a susține un alt sport, iti explica din start ca partenerii lui nu sunt interesați, ca in Romania in afara de fotbal restul e praf.

Sa ne înțelegem, aceasta atitudine a fost de la inceput, cand celelalte sporturi inca făceau Sali pline in Bucuresti si in tara. Fara susținere financiară si fara sponsori, căderea celorlalte sporturi a fost previzibila. Iar acum, vine domnul „doar fotbalul vinde restul e cancan” ca sa pună coada la cireasa si sa ia in stăpânire sporturile „nevandabile” din Romania. Vine sa le facă el vandabile, cu geniul lui creator? Nicidecum! Ci sa le sugă de orice resurse, sa le arunce si mai tare in derizoriu prin niște idei grotești pe care nu-mi pot imagina cum oamenii din elita sportului le pot accepta.

Sunt totusi oameni care au vazut multe, au umblat prin lume! Iar daca Mihai Covaliu sa spunem ca e bine intenționat si doar naiv, ca nu face parte din schema financiară a lui Boti, totusi COSR-ul ar trebui sa mai aiba niște oameni cu capul pe umeri care sa ia atitudine, niște vicepreședinți, un comitet executiv, un secretar general. Pentru ca in fata unei asemenea grozavii, omul ala ar trebui nu doar îndepărtat de urgentă, ci interzis sa se mai apropie de orice alt sport (bine, asa ceva e mai greu de realizat). Dar ce sa caute in sport un om care vede legături de identitate intre Lupul dacic si handbalul românesc? Sau intre mișcarea olimpică si Lupul dacic?

Cum poti sa spui ca tu dezvolți sportul prin asemenea aberații, cand opinia publica e mai mult oripilată decât atrasa, iar sponsorii sunt puși pe fuga? Cum poti sa inventezi povesti de brand cu un brand inexistent? Auzi, la Rio brandul a fost afectat de rezultatele negative! Care brand, Boti?? Publicul din Romania (si, o sa te miri? o mare parte din oamenii de sport) nu asociază Team Romania cu Comitetul Olimpic sau Echipa Olimpica. Nu au trecut suficienți ani pentru ca acest brand sa se impună, sa ajungă la maturitate. Dar ce iti pun tie?? In mintea ta de mare „creator” si „om de publicitate” un brand se face intr-un an!!! Atat a ținut Lupul dacic la handbal…cu care chipurile, ai susținut marea ta strategie de creare a unei identitari…identitate cu care dai acum de pământ, încercând sa duci Lupul la COSR. Omule…fugi repede, cat mai departe!

Ai murdărit handbalul, murdărești acum si comitetul olimpic si imaginea unui om, Mihai Covaliu, care mai mult ca sigur a crezut sincer ca il vei ajuta si a crezut, nepricepandu-se in domeniu, in marile tale calități de marketing guru cum te-ai recomandat. Lasa-ne, Boti! Du-te, „pui de dac”… du-te departe!

Comentariu preluat de pe tolo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here