Cele mai frecvente 10 greșeli in startul unei afaceri mici

0
223
Cele mai frecvente 10 greseli in startul unei afaceri

Startul unei afaceri  mici nu este întotdeauna ușor. Există atât de multe lucruri de gândit și decizii de luat; presiunea vă poate determina să luați o decizie gresita care vă poate dauna potențialul de succes sau, cel puțin, vă va încetini evolutia businessului.

Deși nu există un plan ideal care să elimine greselile pentru a atinge succesul unui start-up al unui afaceri mici, există câteva greșeli frecvente și periculoase pe care mulți noi proprietari de afaceri le pot face si care au un impact negativ asupra afacerilor lor.

Iată 10 dintre cele mai frecvente greșeli de evitat pe măsură ce îți pornești mica afacere.

 1.Sar peste faza de planificare

Planificarea poate fi o etapa obositoare si consumatoare de timp, dar fără un plan solid pentru afacerea ta care să includă cercetarea ideilor de afaceri și  analiza potențialului de piață, veți actiona în întuneric. Cele mai importante planuri pe care trebuie sa va axati  includ un plan de afaceri, un plan financiar și un plan de marketing. Fiecare dintre acestea are rolul si importanta lui in angrenajul dezvoltarii mici tale afaceri.

2.Nu setați obiective SMART

Obiectivele vă pot oferi o direcție clara atunci când începeți afacerea, apoi vă pot ține pe traseul optim în timpul  derularii operațiunilor de zi cu zi. Asigurându-vă că obiectivele dvs. sunt obiective SMART, puteți identifica unde doriți să ajungeti și să aveti clar definiti pașii specifici pe care îi veți face pentru a ajunge acolo. Obiectivele SMART sunt obicetive ce au cateva proprietati ce trebuie sa le definiti.

S- Specific – Obiectivele principale sunt bine definite și concentrate, specificate clar si legate stric de succesul afacerii

M – Masurabile – pentru a avea dimensiune reala a progresului in dezvoltarea unui business, obiectivele propuse trebuie sa fie masurabile

A – Acesibile – Un obiectiv trebuie sa fie realist si accesibil fazei de dezvoltare in care afacerea se afla. Un obiectiv rupt de realitate de business poate face mai mult rau, deviind parcursul afacerii de la planul initial

R- Relevant . Obiectivele pe care vi le propuneti in afaceri trebuie sa fie relevante pentru dezvoltarea businessului. Un obiectiv de crestere a unui business cu 100% în perioade de criza economica este si irelevant si inaccesibil.

T – Time based – Raportat in timp. Obiectivele afacerii nu se realizează când nu există un interval de timp legat de procesul de atingere a acestora. Indiferent dacă obiectivul dvs. de afaceri este acela de a crește veniturile cu 20% sau de a găsi 5 clienți noi, alegeți un interval de timp pentru îndeplinirea obiectivului.

3.Subestimare produselor sau serviciilor dvs.

De multe ori, lipsa de încredere în capacitatea noastră și frica de eșec ne determină să ne subevaluam produsele și serviciile pe carele putem oferi. Aceasta este o cale periculoasă de urmat, deoarece subminează valoarea unică pe care o aduceți în piata și deschide posibilitatea resentimentelor și frustrării. Recuperarea dupa o subestimare a bunurilor dvs. este un drum lung, așa că ar trebui să explorați minuțios piața pe măsură ce începeți afacerea dvs. pentru a identifica cel mai bun punct de intrare a prețurilor pentru ceea ce vindeți.

4.Neglijarea noilor tehnologii

În calitate de proprietari de afaceri mici, tehnologia poate oferi noi oportunități, ne poate ajuta să ne desfășurăm munca mai eficient și chiar să ne ajute să economisim bani. Noua tehnologie poate fi intimidantă și necesită timp pentru învățare și înțelegere, dar o dorință de a te adapta la progresele tehnologice îți poate răni afacerea pe termen scurt și lung. Social Media si Internetul Lucrurilor sunt doar doua exemple de tehnologii noi ce sunt foarte accesibile si de mare ajutor in startul unui nou business.

5.Teama de  Marketing

Suna cel putin ciudat, dar teama de marketing este o provocare reala a multor antreprenori aflati la inceput de drum. Marketingul poate îmbraca multe forme, de la referinte din gura-in-gura, la publicitate tradițională, până la marketing online. Nu există reguli stabilite când vine vorba de marketing; cel mai bun tip de marketing pentru dvs. depinde de afacerea și de publicul țintă. Greșeala este să presupui că nu ai nevoie de marketing și că afacerea se va dezvolta de la sine. Un marketing gresit poate fi corectat, în schimb lipsa marketingului va costa afacerea ta bani si timp.

6.Sa nu știi cum arata clientul tău ideal

O parte vitală a oricărei campanii de marketing de succes este înțelegerea  a cine este clientul tău ideal. Nu este suficient să creezi un buget de marketing și să încerci un pic din toate. Trebuie să faceți studii  si analize de piață pentru a identifica pe cine încercați să atrageti cu oferta dvs., unde îi puteți găsi și cum vor reacționa la oferta dvs. de marketing, clientii ideali. Definirea clientului ideal ca proces de analiza a pietei este baza actiunilor de marketing.

7.Cheluieli excesive

Startul unei afaceri nu trebuie să necesite o investiție majora, dar unii proprietari de afaceri noi simt că trebuie să cheltuiască mult pentru a cumpăra tot ce este mai bun, de la consultanta în marketing, la echipamente, la software. De obicei, există si alte opțiuni, mai puțin costisitoare, dar la fel de viabile, dacă sunteți dispus să faceți cercetarea de piata . Crearea și respectarea unui buget de afaceri pentru a reduce cheltuielile este întotdeauna o idee foarte buna pe care trebuie sa o respectati. Bugetele realiste stabilite initial va ajuta sa tineti in frâu cheltuielile inutile.

Bugetele mari nerealiste nu asigura succesul unei afaceri. O afacere inainte de a fi profiatbila trebuie sa devina sustenabila, sa isi asigure acoperirea cheltuielilor zilnice.

8.Subfinantarea

De frica de a nu cheltuie in exces unii proprietari de afaceri mici cad in extrema cealalta si subfinanteaza afacerea. Deși există cu siguranță modalități de a începe și de a dezvolta o afacere cu fonduri limitate, a merge prea departe și a nu investi niciun fel de capital în afacerea dvs. vă poate limita potențialul de succes.

Totodata afacerile subfinantate au rare ori sansa sa ajunga la 0, adica sa isi acopere cheltuielile, ca sa mai vorbim de profit. O dimensionare realista a bugetului afacerii, unecilibru intre cheltuieli si venituri este cheie unei afacer de succes.

9.Faceți totul singur

Un proprietar de afacere mica poate fi dispus să învețe cum să fie bun la toate meseriilor, dar nu trebuie să fie așa. Delegarea eficientă poate fi una dintre cele mai bune modalități prin care noii proprietari de întreprinderi mici își pot construi afacerile, își eliberează timpul pentru activități de afaceri care necesită expertiza lor unică și pot construi o echipă poziționată pentru succesul viitor.

Acesta gresela este foarte frecventa in randul proprietarilor de mici afaceri din dorinta de a controla toate aspecte businessului si din teama de a cheltui prea mult pe diverse servicii externalizate.

10.Neasumarea unui angajament

Începerea unei afaceri necesită o serie de trăsături de caracter orientate spre succes, cum ar fi motivare, dedicația și un sentiment serios de angajament. Proprietarii de întreprinderi mici trebuie să fie dispuși să facă sacrificii, să isi aloce timpul necesar și să facă față provocărilor, dacă doresc ca afacerile lor să aibă succes.

Cu toții facem greșeli, mai ales la inceput. Cheia este să le cunoașteți și să lucrați constant pentru a lua decizii inteligente, bine informate în afacerea dvs. Dacă poți face asta și rămâi increzator chiar si atunci când faci o greșeală. Succesul unei afaceri aflate la început tine de atitudinea si daruirea proprietarului în primul rand, dar si de capacitatea acestuia de a se adapta situatiilor diverse, de a-si corecta greselile din mers.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here