Milenialii- generatia care va dicta directia economiei mondiale in anii urmatori

0
397

Milenialii, generatia ajunsa la maturitate la inceputul anilor 2000, se considera a fi cea mai numeroasa generatie din lume, generatia dominanta a erei crizei post-financiare și cu o putere de cumparare pe masura.

Pana in 2020 milenialii – nascuti intre 1981 și 1996, potrivit definitiei Pew Research – se preconizeaza ca vor reprezenta 35% din forta de munca globala. Cu o populatie de 1,8 miliarde, acestia reprezinta aproximativ un sfert din populatia lumii.

Fiind o generatie de consumatori, direcția economiei mondiale in anii urmatori va fi formata in principal de comportamentul milenialilor.

„Cei mai multi, ajunsi la maturitare, au intrat in campul muncii confruntandu-se cu o recesiune economica”, a declarat Michael Dimock, președintele Centrului de Cercetare Pew. „Multe dintre alegerile importante din viata millennialilor, castigurile viitoare și maturizarea, au fost influentate de aceasta recesiune”.

O privire atenta asupra datelor scoate in evidenta generalizarile facute cu privire la mileniali și subliniază contrastul cu predecesorii lor – generația X și copiii care se imbogateau.

Bazandu-se numai pe cifre, „momentul milenar” este mai mult o poveste despre tarile in curs de dezvoltare și despre progresul mondial decat despre stereotipurile publicitare ale tineretului urban, bogat, predominant in media occidentala și marketing. Aproape noua din  zece mileniali traiesc in economiile emergente. Numai milenialii chinezi depasesc numarul populatiei din SUA.

Proportia milenialilor in populatia tarilor variaza considerabil. Iranul are cea mai mare proportie, situata la 32,2%. In China proportia este de 25,2%. In economiile avansate insa aceasta este mult mai mica din cauza ratelor scazute de natalitate si mortalitate.

Milenialii sunt, de asemenea, cea mai urbanizata cohorta a adultilor tineri dintotdeauna. Acest efect este cel mai vizibil in țarile in curs de dezvoltare, unde nivelurile de urbanizare sunt in general mai mici – doar peste jumatate din mileniali traiesc in zonele urbane – dar au crescut rapid in ultimii 30 de ani. Pana la inceputul anilor 2000, millenialii chinezi au de aproape trei ori mai multe șanse sa locuiasca in orașe, decat omologii lor de acum 30 de ani.

Exista, de asemenea, unele dovezi in ceea ce priveste perspectivele diferite despre casatorie si copii. Schimbarea atitudinilor fata de casatorie, impreuna cu nesiguranta economica crescuta, au dus la o scadere a ratelor de casatorie in randul tinerilor din SUA. Comparativ cu generația baby boom din 1984, ratele de casatorie in randul milenialilor au scazut cu doua treimi pentru cei cu varsta cuprinsa intre 20 și 24 de ani și o jumatate intre 24 si 29 de ani.

In China, scaderea este mai putin pronuntata. Printre cei din anii 2000 proportia populatiei casatorite a scăzut cu putin peste o treime intre 1982 și 2010.

Femeile din SUA, China si Marea Britanie ar putea avea copii mai tarziu, dar la nivel global, varsta medie a copiilor a scazut abia la 27 ani. In țarile in care varsta medie a crescut, nu numai că femeile au copii mai tarziu – multe aleg sa nu aiba deloc.

Desi este dificil sa se estimeze venitul total al milenialilor, in comparatie cu alte generatii, folosind veniturile si modelarea demografica, World Data Lab prognozeaza ca puterea de cumparare globala a milenialilor va fi in curand mai mare decat cea a oricarei alte generatii.

„Milenialii nu numai ca isi formeaza propriile obisnuinte atunci cand fac cumparaturi, ci le transforma si pe cele ale parintilor lor”, au scris Christopher Donnelly si Renato Scaff intr-un raport pentru Accenture. „O consecinta a acestei evolutii este ca mediul de retail se va schimba probabil mai repede decat se asteapta multe companii”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ