80% dintre bancherii intervievaţi estimează că în următorii trei ani inteligenţa artificială (AI) va deveni principala modalitate prin care băncile vor interacţiona cu clienţii lor

0
1438
inteligenta artificiala

Potrivit unui raport publicat de firma de consultanta Accenture, patru din cinci bancheri cred că inteligenţa artificială (AI) va revoluţiona modul în care băncile strâng informaţii precum şi cel în care vor interacţiona cu clienţii lor.

Inteligenţa artificială, tehnologia care stă la baza autovehiculelor autonome, dronelor şi programelor software de recunoaştere vocală, este văzută de industria financiară ca o tehnologie vitală, care împreună cu alte inovaţii de tip ‘fintech’, cum este cazul blockchain, vor schimba imaginea industriei bancare în următorii ani.

Peste trei sferturi din cei care au participat la sondajul Accenture cred că inteligenţa artificială va permite o interfaţă mai simplă cu utilizatorul, ceea ce va ajuta băncile să ofere clienţilor o experienţă mai apropiată de cea a relaţiei cu o persoană umană.

„Paradoxul este că oamenii cred că tehnologia va face industria bancară să devină din ce în ce mai automatizată şi din ce în ce mai puţin personalizată, dar ceea ce am văzut până acum este că tehnologia va ajuta ca industria bancară să devină mult mai personalizată. În multe aspecte, va readuce în industria bancară aceeaşi senzaţie pe care oamenii o aveau în perioada în care erau mai multe interacţiuni umane”, a declarat Alan McIntyre, co-autorul raportului Accenture.

Citeste si  Banca Transilvania alege soluțiile SAS pentru o abordare holistică în vederea combaterii fraudelor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here