Contractul pentru construcția autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș a fost reziliat. CNAIR va cere constructorului peste 75 de milioane de lei despăgubiri

0
206

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis joi notificarea de reziliere a contractului de proiectare şi execuţie pentru Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, parte din Autostrada Braşov – Tg. Mureş – Cluj – Oradea.

Întârzieri în execuție

„Decizia fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuţie. CNAIR a transmis antreprenorului această notificare, care îşi produce efectele integral şi imediat, cu toate consecinţele ce decurg din faptul rezilierii, urmând ca antreprenorul să evacueze şantierul în cel mai scurt timp”, arată CNAIR, într-un comunicat.

De la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor, în luna iunie 2015, pentru execuţia lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş, CNAIR a solicitat antreprenorului să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale, urmărind în paralel activitatea desfăşurată pe şantier.

Pagube pentru neexecutarea obligațiilor

,,Precizăm că, în conformitate cu prevederile contractuale, Compania îşi păstrează dreptul de a încasa penalităţile de întârziere facturate către antreprenor, din Garanţia de Bună Execuţie, în valoare de 75 de milioane de lei, precum şi alte despăgubiri băneşti, pentru acoperirea pagubelor ce derivă din neexecutarea obligaţilor contractuale ale antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR. În perioada următoare, Compania va organiza o nouă procedură de atribuire a unui nou contract de achiziţie publică pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii.

Directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a declarat că proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş nu este unul dificil, iar lucrările vor fi scoase la o nouă licitaţie după rezilierea acestui contract. „Proiectul nu ridică probleme, nu are o dificultate tehnică mai mare de medie. Este împărţit în două, un segment pe care a lucrat vechiul constructor Bechtel şi unde există un progres fizic de aproximativ 50%, iar celălalt este complet nou”, a spus şeful CNAIR.

Potrivit acestuia, următoarele etape ar fi o expertizare a lucrărilor executate („care nu prea au fost executate”), apoi întocmirea unui caiet de sarcini şi demararea unei noi proceduri de achiziţie.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ