Trei proiecte jurnalistice, aparţinând Rise Project, Centrul pentru Jurnalism Independent de Investigaţie (CRJI) şi Journalism Development Network, vor fi finanţate cu 850.000 euro de Google prin fondul de inovare al Digital News Initiative (DNI), runda a doua.
Google a anunţat proiectele selectate în a doua rundă de finanţare a proiectului Digital News Initiative. Astfel 124 de proiecte din 25 de ţări europene vor primi finanţare în valoare de 24 milioane de euro.
150 de milioane de euro
Prin fondul de inovare al Digital News Initiative (https://www.digitalnewsinitiative.com), Google s-a angajat să acorde finanţări în valoare de 150 milioane de euro, timp de trei ani, pentru a sprijini sectorul media din Europa şi a oferi organizaţiilor posibilitatea să încerce lucruri noi, să experimenteze şi să inoveze în mediul digital.
În această rundă secundă de finanţare, accentul a fost pus pe proiecte colaborative, dincolo de criteriile de bază: impactul proiectului, inovaţie şi fezabiitate. Proiectele care s-au remarcat au mizat pe colaborarea dintre editori, antreprenori, dezvoltatori şi cadre universitare. Au fost depuse peste 800 de proiecte, iar dintre cele 124 finanţate, 43 au la bază colaborarea şi parteneriatele.
Care sunt proiectele câștigătoare
Din România au primit finanţare trei proiecte, în valoare totală de 850.000 de euro. Acestea sunt:
● Rise Project – “Corruption Pattern Reporting/ CPR: Un nou suflu în ancheta jurnalistică”
Cu o finanţare de 50.000 de euro, Rise Project va folosi CPR pentru a identifica tiparele locale de corupţie, le va transforma în algoritmi de căutare, astfel încât să poată fi reutilizate pentru identificarea a noi cazuri de corupţie, în alte locuri. Prin CPR, RISE Project intenţionează să sporească şi să extindă eficienţa investigaţiilor în zona corupţiei şi criminalităţii, cu ajutorul interacţiunii om-maşină.