În decizia sa, Curtea de casație consideră că “o diferență de remunerare poate fi practicată între salariații aceleași companii atunci când aceștia aparțin unor facilități diferite și practică aceași muncă. Însă pentru acest lucru, este nevoie ca diferența să se bazeze pe motive obiective care pot fi controlate de judecător”. În acest dosar, Curtea de casație a apreciat că diferențele existente între costul vieții, invocate de Renault pentru a justifica diferențele existente între salariații săi, au la bază o justificare obiectivă.
Mai mari salariile din Paris
Analiza relevă faptul că salariile plătite angajaților Renault din regiunea Parisului sunt în mod sistematic cu 1,19% până la 1,57% mai mari decât cele ale colegilor din provincie, în special a celor de la uzina de la Douai. De exemplu, salariul de bază al unui operator sau al unui tehnician de exploatare este de 1.595 euro în primul caz și de 1.574 euro în al doilea caz.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană, iar salariile oferite angajaților sunt mai mari decât media altor salarii din industria auto din România.