ANAF îşi întăreşte capacitatea de control

0
2420
parlament

Printr-un anunţ postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) organizează o licitaţie pentru achiziţia unui pachet de servicii informatice şi servicii conexe care urmează să-i asigure dreptul de acces şi utilizare a unei bazei de date, on-line, 24 de ore din 24 ore. Valoarea maximă estimată a contractului de achiziţie se apropie de 1,9 milioane de lei iar implementarea acestuia va dura 48 de luni.

Prin caietul de sarcini al licitaţiei se solicită ca baza de date să aibă o arie de acoperire cât mai mare, respectiv minim 200 de state, situate pe toate continentele şi să conţină date şi informaţii pentru un număr de peste 120 de milioane de companii.

Se doreşte accesul la rapoartele standard ale companiilor (anuale, semestriale, etc), informaţii privind codurile CAEN, principale sau secundare, numărul de angajaţi, starea curentă (activ/inactiv), date generale despre companie, afiliaţi, informaţii financiare (cifră de afaceri, profit pentru cel puţin 5 ani consecutivi, bilanţ, situaţii financiare şi alte date. În privinţa companiilor multinaţionale se doresc a fi cunoscute date despre grup (sucursale, filiale, sedii) afiliaţi, procente din deţineri. Acţionari şi consiliu de administraţie.

Sistemul informatic va trebui să ofere opţiuni de căutare avansate după criterii prestabilite (geografic, domeniu de activitate, nume, indicatori financiari, categorie, etc.) şi opţiuni de prelucrare şi export a datelor.

La fel de importantă este şi componentă de analiză şi documentare specifică a preţurilor de transfer precum şi informaţiile legate de legislaţia aferentă în alte jurisdicţii fiscale.

Finanţată din bugetul de stat, implementarea acestui sistem, va întări şi va mări capacitatea de control a ANAF.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ