Pierderi uriaşe înregistrate de principalele companii aeriene europene, pe fondul pandemiei Covid-19

0
1718

Lufthansa înregistrează pierderi de 2,1 miliarde de euro după „scăderea drastică” a numărului de pasageri, în primul trimestru al anului 2020.

Lufthansa a raportat o pierdere substanțială pentru primul trimestru și a declarat că este necesară o restructurare profundă având în vedere că rezultatele financiare „au fost afectate în mod semnificativ de pandemia Covid-19”.

Compania aeriană germană a raportat miercuri, 03 iunie 2020, o pierdere netă de 2,1 miliarde de euro (2,35 miliarde de dolari) pe primele trei luni ale anului. Diferenţa este uriaşă, în comparație cu pierderea de 342 milioane de euro, înregistrată în aceeași perioadă a anului precedent.

În primul trimestru al anului 2020, numărul pasagerilor a scăzut cu peste 26%, comparativ cu anul 2019.

Amortizările au contribuit din plin la pierderi, Lufthansa înregistrând o rată de depreciere de 266 milioane de euro pe toate aeronavele dezafectate. De asemenea, a înregistrat pierdere de 100 de milioane de euro pe valoarea contabilă a unității de catering, LSG America de Nord și 57 de milioane de euro pe compania aeriană low-cost, Eurowings.

Rezultatele financiare ale companiei Lufthansa ar fi trebuit să fie publicate la data de 30 aprilie, dar momentul a fost amânat din cauza incertitudinii create de pandemia Covid-19.

„Traficul aerian global a fost într-un stop virtual, în ultimele luni. Acest lucru a avut impact asupra rezultatelor noastre trimestriale, într-o măsură fără precedent. Având în vedere recuperarea foarte lentă a cererii, acum trebuie să luăm măsuri de restructurare, de anvergură, pentru a contracara acest lucru “, a declarat Carsten Spohr, președintele comitetului executiv al Lufthansa.

Există indicii că şi al doilea trimestru va fi puternic afectat de urmările pandemiei, deoarece restricțiile de călătorie, încă în vigoare în întreaga lume, vor continua să lovească companii aeriene.

Lufthansa a raportat în aprilie, o scădere a numărului de pasageri de 98,1% faţă de cel înregistrat în aceiaşi lună a anului precedent. De asemenea, în luna mai „numărul de pasageri și cantităţile de mărfuri transportate au fost, semnificativ mai mici”. În lunile aprilie și mai, 2020, Lufthansa a ţinut la sol 700 din cele 763 de aeronave ale flotei sale.

Responsabili ai companiei aeriene au declarat că nu se așteaptă ca actuala criză să se încheie înainte de anul 2023, estimând că un număr de 300 de avioane vor rămâne la sol în anul 2021 și 200, în anul 2022.

„Cu toate acestea, de la mijlocul lunii iunie, companiile aeriene ale Grupului Lufthansa își vor extinde semnificativ programele de zbor, până la aproximativ 2.000 de conexiuni săptămânale si catre peste 130 de destinații din întreaga lume”, se arată în comunicatul companiei. „Scopul este de a pune la dispoziţia pasagerilor noştri cât mai multe destinații pentru turism și călătorii de afaceri.”

Se reduc flotele companiilor aeriene

În efortul de a reduce costurile, compania aeriană germană a declarat că a redus orele de lucru pentru 87.000 de angajați și a amânat sau anulat unele proiecte care erau planificate înainte de izbucnirea crizei.

Mai mult, companiile Brussels Airlines și Austrian Airlines, parte a grupului Lufthansa, își vor reduce flotele cu 30% și respectiv, 20%, precum și numărul centrelor de cost cu 25% și respectiv, 20%. În plus, vor fi luate măsuri suplimentare de restructurare ale altor companii care fac parte din grupul Lufthansa.

Aceste măsuri vin după ce Lufthansa a încheiat un acord pentru sprijin financiar cu guvernul german. Compania a convenit să vândă altor companii aeriene concurente, până la 24 de poziţii de decolare de pe aeroporturile din Frankfurt și Munchen, în schimbul a 9 miliarde de euro (10,05 miliarde de dolari).

În cadrul acordului, guvernul german va primi o participație de 20% din partea Grupului Lufthansa. Până în prezent, acțiunile companiei au scăzut cu mai mult de 42%.

 KLM va zbura către 73 de destinaţii

Air France-KLM, cea mai mare companie aeriană la nivel mondial că cifră de afaceri, continuă să-și extindă rețeaua. Grupul va oferi în principal mai multe zboruri către sudul Europei pentru a acoperi cererile de transport aerian către destinațiile de vacanță.

În luna iulie, KLM vrea să zboare către 73 de destinații. Aceasta este mai mult decât dublă comparativ cu cele treizeci de destinații atinse în luna mai și, de asemenea, o creștere semnificativă faţă de programul lunii iunie în care sunt planificate 45 de destinații.

Printre altele, KLM planifică zboruri către Alicante, Bilbao, Bologna, Ibiza, Istanbul, Nişă, Porto, Catania și Split. În iunie la programul de zbor vor fi adăugate şi destinaţii îndepărtate: Jakarta, Denpasar, Washington, San Francisco, Vancouver și Calgary.

KLM va ajunge şi în Antile

În luna iunie, rețeaua intercontinentală a KLM va fi extinsă pentru a include zboruri către Aruba, Bonaire, Sunt Maarten, Paramaribo și Quito.

Potrivit responsabililor companiei, 25 – 30% din numărul normal de zboruri vor fi efectuate în luna iulie. Mai mult de trei sferturi din destinațiile anterioare sunt vizitate,  compania dorind să ajungă la un total de peste 3000 de zboruri cu plecare de pe Aeroportul Schiphol.

TUI a încheiat cu Boeing, acordul pentru aeronavele tip 737 MAX

Gigantul tour operator TUI și producătorul de aeronave Boeing au convenit asupra unui pachet extins de măsuri pentru compensarea pierderilor create de problemele tehnice ale aeronavei tip 737 MAX. Detaliile concrete ale acordului sunt confidențiale, dar surse din interiorul companiilor declară că TUI va primi compensații care vor acoperi o parte semnificativă a pagubelor și credite pentru viitoarele comenzi, măsurile urmând a fi aplicate pe o perioadă de doi ani.

În plus, a fost revizuit programul de livrare al celor 61 de aeronave Boeing 737 MAX comandate de TUI. Drept urmare, planificarea inițială va fi întârziată cu câţiva ani soluţie care va oferi tour operatorului german posibilitatea să îşi revină după criza coronavirus.

Începând de la sfârşitul anului trecut, Modelul Boeing 737 MAX a fost reţinut la sol, la nivel mondial, din motive de siguranță a zborului, după două accidente fatale petrecute într-o perioadă scurtă de timp. Boeing lucrează împreună cu autoritățile aeronautice pentru găsirea soluțiilor optime de remediere a problemelor identificate, însă până când se va întâmpla acest lucru, aeronavele vor rămâne la sol. Producția de noi aeronave Boeing 737 MAX a fost, de asemenea, oprită.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here