Mentenanță cladirilor de birouri – activități necesare în această perioadă

0
734
mentenanța cladirilor

Mentenanța clădirilor în contextul coronavirusului

În ultima perioada tot mai multe firme, forțate de împrejurări, au ales varianta muncii de la distanta sau suspendarea activității, partiala sau totala, până la depășirea crizei generate de infectarea cu noul coronavirus. Drept urmare, multe spații de birouri, clădiri, spații comerciale, restaurante sau cafenele, aufost închise, iar activitatea de întreținere și mentenanță a fost și ea în mod evident suspendată.
Există motive serioase pentru care echipamentele de mentenanta ale unei clădiri și activitățile tehnice nu trebuie neglijate în această perioadă, pentru că, odată depășită această criză, activitatile vor trebui reluate. Neglijarea intretinerii cladirilor de birouri sia spatiilor comercial poate duce la intarzieri la repunerea in functiune ceea ce duce la pagube financiare semnificative ce pot decurge de aici.
Se disting două categorii de servicii de mentenanță a cladirilor pe care trebuiesc executate în această perioadă: pe de o parte cele obligatorii și reglementate de cadrul legal și pe de altă parte cele care țin de siguranța și de sănătatea locului de muncă.

1.Mentenanța cladirilor -servicii ce trebuie obligatoriu executate din punct de vedere legal

Obligațiile proprietarilor pentru întreținerea instalațiilor sub presiune și a echipamentelor de ridicat încetează doar după punerea în conservare a centralelor termice respectiv, a instalațiilor sub presiune și a lifturilor. Conservarea se va face doar respectând instrucțiunile producătorilor echipamentelor.
În cazul centralelor termice există două variante de conservare: umedă și uscată.
  • Conservarea uscată se aplică doar la opriri ale echipamentelor pe o perioadă mai lungă de 6 luni
  • În cazul conservării umede se vor respecta indicațiile producătorului și indicațiile legislației în vigoare și se va avea grijă să se dozeze un inhibitor de coroziune pentru a proteja suprafețele metalice atât ale cazanelor cât și a instalațiilor împotriva fenomenului de coroziune (rugină). Parametrii de conservare trebuie monitorizați constant și notați în registrul de supraveghere al echipamentului.
Instalațiile de detecție și stingere a incendiiilor trebuie să fie funcționale pe toată durata de exploatare a unui spațiu. Prin urmare trebuie asigurată periodic mentenanța echipamentelor de detecție și, de asemenea, trebuie respectate instrucțiunile legale în vigoare.
Același lucru se aplică și în cazul instalațiilor de stingere. Proprietarii trebuie să ia măsuri ca instalațiile să fie funcționale, să se asigure că grupurile de pompare sau motopompele sunt pornite și testate periodic, că accesul la hidranții exteriori sau interiori nu este obstrucționat dar și că aceștia sunt echipați corespunzător și robineții pot fi acționați.

2. Mentenanța cladirilor – activitati ce trebuie executate pentru a asigura siguranța și sănătatea locului de muncă

  • Mentenanța aerotermelor, VCV-urilor, aparatelor de aer condiționat sau a pompelor de căldură este extrem de importantă. În tăvițele de condens poate rămâne apă care, până la evaporare, poate dezvolta micro-organisme. Toate aceste echipamente trebuie igienizate și conservate. De asemenea filtrele lor trebuie curățate și igienizate. Pentru echipamentele care folosesc apă ca agent termic trebuie avut în vedere să nu existe pierderi de apă pe la conexiuni pentru a se evita pagubele materiale.
  • Chillere-le se vor conserva conform specificațiilor producătorilor. Este foarte important ca acestea să rămână inopermanenta alimentatela reteaua electrica și să fie monitorizate constant.
  • Mentenanța rigolelor, burlanelor, canalizărilor, vaselor și a pompelor aferente: trebuie să ne asigurăm periodic că apa pluvială se poate scurge în siguranță, că nici unul din elementele enumerate mai sus nu sunt obstrucționate, blocate sau defecte. Orice problemă la sistemul de preluare a apelor pluviale poate genera pierderi materiale și financiare semnificative.
  •  Asigurarea dezinfecției locului de muncă înainte de reluarea activității.
Reluarea activitatii multor companii gazduite in cladiri de birouri sau cele ce isi desfasoara activitatea in centre comerciale va fi o prioritate imediat ce aceasta criza generata de coronavirus se va sfarsi.
Toate aceste activități dar și altele vor asigura conservarea facilităților în această perioadă și, în același timp, vor asigura reluarea activității într-un timp foarte scurt și fără a înregistra intarzieri in punerea in functiune a spatiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here