Home Recomandări Facebook simte din plin presiunea exercitată de coronavirus
Traficul pe Facebook este în plină expansiune pe fondul pandemiei globale. Gigantul tehnologic face eforturi uriaşe pentru a putea ţine pasul cu explozia schimbului de informaţii înregistrat în ultimele săptămâni.
De la izbucnirea pandemiei de coronavirus străzile marilor oraşe s-au golit şi multe afaceri s-au închis mai ales cele din domeniul industriei ospitalităţii şi al divertismentului. În timp ce oamenii sunt blocaţi în propriile case, magazinele online, mai ales cele care vând produse alimentare, se străduiesc să ţină pasul cu creşterea fără precedent a cererii. În toată această nebunie, chiar şi gigantul Facebook înregistrează probleme de trafic.
Compania a raportat miercuri, 01 aprilie, că pandemia globală lovește puternic sectorul social media, utilizatorii Facebook din întreaga lume apelând la platformele sale pe măsură ce forța de muncă se adaptează la noua realitate. „Facem eforturi uriaşe să putem păstra lumina aprinsă. Nu am mai văzut niciodată așa ceva, până acum”, a declarat pentru New York Times CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg.
Traficul Facebook a beneficiat foarte mult de focarul de coronavirus, compania raportând că mesageria a crescut cu 50% iar numărul apelurilor video pe Facebook Messenger și WhatsApp s-au dublat, în țările puternic afectate de pandemie. Conform unui raport intern al Facebook, compania a cunoscut, de asemenea, o „creștere fără precedent a consumului de articole publicate”. Cu toate acestea, în timp ce creşterea afacerii este benefică pentru Facebook, infrastructura tehnologică este pusă sub o uriaşă presiune având în vedere că nu a fost pregătită pentru o evoluţie atât de substanţială şi rapidă. „Serviciile noastre au fost proiectate pentru a rezista unor vârfuri, spre exemplu, în timpul unor evenimente cum sunt Jocurile Olimpice sau în perioada Revelionului.
Acestea se întâmplă la intervale fixe de timp și ne putem pregăti pentru a face faţă solicitărilor de trafic. Creșterea utilizării reţelei sociale cauzată de virusul COVID-19 este fără precedent în întreaga industrie și suntem puşi în faţa unor noi provocări, aproape în fiecare zi.” Deși Facebook a beneficiat de faptul că rețeaua socială a fost interzisă în China, unde carantina ar fi pus o presiune și mai mare asupra sistemului său, Mark Zuckerberg a declarat că, în continuare, își mobilizează inginerii pentru a putea controla explozia neașteptate a traficului. „Ne aflăm în faţa unei uriaşe provocări tehnologice”, a spus Zuckerberg.
O parte a problemei cu care se confruntă Facebook este că forța sa, de muncă, nu este obișnuită cu politica de lucru de acasă. Gigantul tehnologic a descurajat în mod constant această soluţie nefiind echipat din punct de vedere tehnic pentru ca cei 45.000 de angajați să lucreze la distanță, toţi, în acelaşi timp. Drept urmare, „problemele s-au acumulat rapid”, de la chat-urile video pline de bug-uri până la marcarea unor știri corecte ca spam. În timp ce bug-ul era „unul de rutină”, managerii Facebook au declarat că, datorită lucrului de la distanță, „timpul necesar pentru remedierea acestuia a crescut foarte mult”. Moderarea conținutului Facebook a suferit, de asemenea, foarte mult din cauza deciziei companiei de a-și trimite masiva echipă de moderatori în concediu, deoarece a considerat că oamenii nu își vor putea face treaba de acasă. “Acest lucru înseamnă că unele postări nu vor putea fi revizuite la fel de repede așa cum erau înainte iar la altele, probabil, nici nu se va ajunge”, au declarat managerii companiei.
În timp ce unii dintre angajaţii cu normă întreagă vor modera conținutul cel mai sensibil și necesar, rețeaua se va baza mai mult pe inteligența artificială, lucru care s-a dovedit a nu fi, întotdeauna, o soluție fiabilă. “Cred că este rezonabil să ne așteptăm ca pentru unele dintre categoriile unde gravitatea nu este iminentă sau extremă, să fim mai puțin eficienți”, a declarat Zuckerberg.
Lupta pe care Facebook o duce pentru a face faţă provocărilor pricinuite de creşterea explozivă a traficului arată faptul că, pentru companiile tehnologice, aceasta este o sabie cu două tăișuri. De la începutul pandemiei, Silicon Valley a fost un jucător cheie în social media. Facebook a contribuit din plin la propagarea informaţiilor despre ultimele evoluţii ale pandemiei şi a asigurat posibilitatea de comunicare cu cei dragi pentru oamenii nevoiţi să rămână închişi în case. Popularitatea fără precedent, de care se bucură, în aceste momente, platformele social media poate să se dovedească a fi o mare vulnerabilitate pentru ca, aşa cum lesne se poate observa, nici măcar tehnologia nu este imună la realitățile economice ale pandemiei.
Deși funcțiile gratuite ale Facebook sunt utilizate pe scară largă, compania și alți giganți tehnologici, precum Alphabet sau Twitter, se confruntă cu aceeași problemă ca întreaga industrie mass-media, scăderile substanţiale ale veniturilor realizate din publicitate. „Nu monetizăm multe dintre serviciile în care vedem o implicare sporită a oamenilor. În paralel am observat o scădere a veniturilor din reclame în țările care desfăşoară acțiuni agresive pentru reducerea răspândirii virusului COVID-19″, au declarat responsabilii Facebook. Deși dimensiunea și rolul pe care îl joacă pe piaţa de publicitate online îi dau dreptul companiei Facebook să spere că va face faţă loviturilor mult mai bine decât o companie locală, este limpede că, la final, nici măcar cele mai mari nume ale Silicon Valley nu vor scăpa fără să înregistreze pierderi.