Surprins de avalanşa de cereri pentru noile console Sony PlayStation 5, Grupul Altex se arată complet depăşit de situaţie şi riscă amenzi usturătoare, fiind acuzat că și-a înșelat clienții

0
1784

Sony a lansat oficial PlayStation 5. Consola de ultimă generație care oferă mai mult decât simple jocuri este, acum, de vânzare în magazinele din întreaga lume. PlayStation 5 speră să impresioneze clienţii cu capacitatea de redare Blu-ray 4K, cu un sistem audio 3D, captivant, cu tehnologia inteligentă de feedback care comunică cu utilizatorul prin atingere și cu aplicațiile sale de streaming.

Evident că apariţia noului device a stârnit multă emoţie şi în rândul pasionaţilor, de la noi, care au luat cu asalt platformele comerciale, în special pe cea a retailerului Altex, cosiderat a fi un jucător de încredere pe piaţa din România.

De această dată, se pare că Grupul Altex, a fost surprins total nepregătit de cererea foarte mare, înregistrată.

Astfel cei peste 5.000 de clienții care au comandat console Play Station 5, pe site-ul Altex, au avut surpriza de a afla, după ce au plasat comenzile, că nu vor primi produsele mult aşteptate ci că vor fi înscrişi într-o tombolă în urma căreia vor fi desemnaţi să achiziţioneze produsele doar 660 dintre ei. Stocurile de console PlayStation 5 ale lanțurilor de electronice Altex și Media Galaxy au fost epuizate extrem de rapid.

Lansarea oficială în România a consolei PlayStation 5 avut loc în data de 19 noiembrie iar începând cu ora 18.00 a aceleiaşi zile s-au putut plasa comenzile pe site. A fost disponibilă atât varianta clasică, cu hard disk, la preţul de 2.500 de lei cât şi varianta digitală, la preţul de 2.000 de lei, numai că, în momentul confirmării comenzii, o parte importantă dintre clienţi au primit, în schimb, un mesaj de înscriere la o tombolă, potrivit Avocatoo.ro. În mesaj se specifică faptul că cei care nu sunt de acord cu tombola pot primi banii înapoi sau pot opta pentru alte produse.

Pentru clarificare, pagina produsului a fost schimbată, în sensul că acum scrie limpede că se poate face doar  precomandă cu înscriere la o tombolă în urma căreia câştigătorii vor primi dreptul de a achiziționa consolele mult visate, care vor fi disponibile începând cu data de 25 noiembrie 2020.

Evident că toate aceste schimbări de ultim moment, făcute de Altex, au stârnit o adevărată revoltă pe internet şi pe pagina de Facebook a companiei.

Iată câteva comentarii:

„Păi cum facem, că eu am plătit pentru o consolă care apărea ca fiind «În Stoc», plătită și confirmată, fără să am habar că, de fapt, acel «În Stoc» era o tombolă? (…) Eu nu vreau să renunț la plată pentru că eu nu am intrat cu bună-știință la vreo tombolă, eu am plătit integral o consolă care, repet, era în stoc.”

„După ce am făcut sesizare, pe site primesc mail în care am două opțiuni: 1 – să anulez comandă sau 2 – să aștept extragerea, deși sunt printre primii care au comandat consola la ora 18:00, când nu era banner și nici căsuța cu acordul privind regulile tombolei.”

„Nu este corect ce ați făcut, după ce am stat cu orele să aștept să apară consolele pe stoc, actualizând pagina din minut în minut, am reușit să dau comandă în primul minut în care au apărut pe site (înainte să apară banner-ul)… Iar acum aștept s-o câștig prin tragere la sorți cu alții care abia acum dau comandă sau cu alții care nici nu au dat-o încă. Nu văd unde este «egalitatea» aici…” Acesta continuă spunând că dispozitivele ar trebui să fie date pe principiul „primul venit, primul servit‟, în funcție de cum au fost comandate, Altex nefiind organizație de caritate care să se ocupe de șansele egale”.

„Am pus în coș o consolă, nu un bilet  la tombolă.”

„Tragerea la sorți ar trebui să fie făcută live, astfel încât să fie sigur că este corectă.”

Într-un comunicat de presă, Grupul Altex se apără spunând că „am primit peste 5.000 de comenzi pentru PlayStation 5 în prima zi de la lansarea oficială. Întrucât sunt doar 660 de console disponibile și pentru a asigura tuturor clienților șanse egale, retailerul organizează o tragere la sorți prin intermediul căreia poate fi achiziționată noua consolă, în baza unui regulament avizat. Altex asigură clienții că va menține o comunicare transparentă și că va pune la dispoziție toate informațiile legate de noua consolă și stocurile viitoare.”

În pofida explicaţiilor, clienţii rămân extrem de revoltaţi susţinând că tragerea la sorți ar fi trebuit să fie anunțată înainte de lansarea produsului, ameninţând cu sesizarea Autorităţii pentru Protecția Consumatorului.

Contactat de publicaţia Libertatea, Paul Anghel, directorul ANPC, a declarat: „Dacă nu au fost informați de la început și consumatorii au avut posibilitatea de a comanda produsul, atunci poate îmbrăca premisele unei practici comerciale incorecte. Trebuie încetată această practică și, totodată, comerciantul poate fi amendat.”

Situaţii asemănătoare se întâmplă şi pe alte meridiane. Astfel, în urmă cu trei zile, în Marea Britanie stocurile se prezentau astfel:

  • Amazon: sold out – keep refreshing
  • Game: out of stock – check back soon
  • Argos: out of stock – sign up to receive alerts
  • BT: working hard to secure more stock – check back for updates
  • EE: out of stock, register to hear when more are available
  • Smyths Toys: out of stock – expected December
  • Currys PC World: sold out – keep checking the website
  • John Lewis: sold out – check website for stock updates

În Statele Unite ale Americii:

  • Amazon: sold out – keep refreshing
  • Best Buy: sold out – keep refreshing
  • Target: out of stock – keep checking back
  • Walmart: more stock due at 9PM ET 25th November

În Australia:

  • Amazon AU: currently unavailable – keep checking back
  • Sony Store Australia: sold out – sign up for alerts
  • JB Hi-Fi: out of stock – check back for further updates

Situaţia stocurilor extrem de limitate în comparaţie cu cererea enormă, evident că a atras speculatorii în întreaga lume, prin urmare multe console PlayStation 5 au ajuns la vânzare pe site-uri de licitații.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here