Cum acordă discounturile marile magazine-opinia unui consumator

0
477

Când totul se bazează aproape doar pe consum, marii retaileri încearcă să se folosească de orice pentru creșterea vânzărilor.În lipsa de idei, strategiile de marketing sunt aprope copiate de la unii la alții.

Răzvan Stamatescu , un consumator ca multi altii, a scris o poveste despre marile reclame ale magazinelor în care reducerile aplicate prețurilor pornesc „de la” „până la”.

Acesta a scris despre experiența trăită în cazul a două astfel de magazine și cum încearcă acestea să-și păcălească clienții, totul pentru a crește vânzările cu orice preț.

„Nu mai pot cu preturile „de la” si cu reducerile de „pana la”.

Acum vreo doi ani mi-am facut ambitia cu niste reduceri de „pana la”. Flanco avea reduceri de pana la 80%. Asta inseamna ca un obiect care ar fi costat inainte 100 de lei, acum s-ar vinde cu 20 de lei. Asa ca am intrat sa vad si eu ce obiect a beneficiat de o asemenea reducere. 15% am vazut. 10% am vazut. 5% am vazut. Erau si reduceri mai mari la obiecte al caror pret fusese umflat bine inainte. Dar chiar si asa nu am gasit nimic redus cu 80%. Dupa cinci minute de cautare s-a apropiat de mine un vanzator din acela care nu apare niciodata atunci cand ai nevoie de el.

– Pot sa va ajut?

– Da, vreau sa stiu si eu ce este redus cu 80%.

– Dar ce v-ar interesa?, ma intreaba el, cu intentia de a ingusta cercul alegerilor.

– Orice, ii zic, nu conteaza, sunt curios ce e redus cu 80%.

– Reducerile sunt de „Pana la 80%”, imi spune el apasat, mai degraba indiferent decat nervos. Privirea lui imi striga: Saracule!Si pleaca.Plec si eu. Nelamurit. As mai fi stat de vorba cu el, mai aveam cateva intrebari, dar s-a indepartat sa ajute pe altcineva care nu avea nevoie de ajutorul lui.

Inteleg ca, practic, reduceri de pana la 80% inseamna doar ca nu exista reduceri mai mari de 80%. Fraieri.

Dupa principiul asta eu as pune un anunt mare: AVEM REDUCERI DE PANA LA 100%”. Gratis? Da, de pana in GRATIS. Mult pana in GRATIS, dar totusi.

La fel este si cu preturile „de la”.

Caut vacanta. Nu vreau chiar ceva care sa isi merite banii, nu sunt naiv sa cred ca pot sa gasesc asa ceva. Caut macar sa nu ma pacalesc foarte tare. As da pe o camera care merita 100 de lei pe noapte, nu stiu….sa zicem ca as da dublu. Cam asta este limita mea. Sa fiu pacalit cam de doua ori realitatea.

Intru pe tot felul de site-uri, vad tot felul de reclame.Vacanta in NUSTIUUNDE de la 80 de euro. Hai sa vedem. Nu suna asa de rau. Spre deosebire de FLANCO, astia chiar au ce promit.

Nu este o camera de doua persoane, este adevarat, pretul afisat se refera la o singura persoana. Si camera, nu e chiar camera, e o fosta debara in care se tineau maturile si detergentii. Dar este mare. Si inca se simte mirosul de DERO fabricat in 1984. Incape in ea un pat. Mic. Cam pe oblic, asa, dar incape. Pana la urma, de ce ai nevoie de mai mult, doar nu mergi in vacanta ca sa stai in camera.

Problema este alta. Ca pretul „de la” nu este pentru luna august. De fapt nu este nici macar pentru lunile de vara. Vrei „de la”? Avem. Dar in martie. Si nu in martie care vine. In martie care a trecut. Si, la pretul asta nu primesti lenjerie de pat. Iti aduci de-acasa. La fel si prosoape sau consumabile de toaleta. Sa nu ne batem joc de planeta!

Am promis „de la”? Iti dam „de la”. Fara nicio pacaleala. Gandeste-te ca putea sa fie pretul pe ora. Dar noi nu facem d-astea. Noi te tinem toata ziua. Check-in la 16.00. Check out la 10.00. Ca sa avem timp sa facem curat. Vrem ca si urmatori clienti sa fie multumiti. Clientul nostru, stapanul nostru. Nu-i asa?”, a scris Răzvan Stamatescu pe contul său de Facebook.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ