Călătoria cu taxiul prin Bucureşti se scumpeşte cu 30 de bani pe kilometru, la toate companiile

0
386

De la 1 noiembrie, taximetriştii vor cere aproape 2 lei pe fiecare kilometru parcurs în timpul zilei şi cu minim 30 de bani mai mult, în timpul nopţii. Unii operatori practică deja noile tarife. Principalele motive invocate de sindicatul taximetriştilor sunt preţul carburanţilor şi majorarea salariilor. Este doar prima etapă de scumpire. Administratorii companiilor de taxi vor preţuri şi mai mari în perioada următoare.

Un leu şi 99 de bani pe fiecare kilometru parcurs ziua, respectiv 2 lei şi 29 de bani pentru aceeaşi distanţă, noaptea. În opinia sindicatului taximetriştilor şi a majorităţii oficialilor companiilor, de la 1 noiembrie, acestea vor fi tarifele minime de călătorie cu taxiul prin Bucureşti.

Vasile Ştefănescu – preşedintele COTAR, explică:

„Carburantul s-a mărit. În momentul când a intervenit salariul minim pe economie, în niciun caz nu s-a mărit tariful, am ajuns acum să mărim tariful. Ca să fie piaţa mai atractivă, şi noi trebuie să mărim salariile. Şi pentru acest lucru trebuie să mărim şi tariful”.

Teodor Anghel, managerul unei companii de taximetrie, a declarat pentru Digi24:

„Majorare e prea mult spus. Încercăm o ajustare a tarifului faţă de costurile reale ale activităţii în sine. Vom ajunge în prima fază la 1 leu şi 99 de bani pe kilometru, după care, sigur, funcţie de evoluţia pieţei, de evoluţia preţurilor la combustibil şi de celelalte cheltuieli. Probabil că va trebui să ţinem preţul pe călătorie, preţul pe kilometru ajustat, la valoarea cât de cât reală. Noi avem 1,69, după care la sfârşitul lunii va face toată lumea 1,99. Tariful de noapte, aşa cum prevede legea, poate fi mai mare şi cu 50 la sută”.

Majorarea anunţată de sindicate şi companii le surâde taximetriştilor, dar cei 2 lei pe kilometru nu-i mulţumeşte. Fie că plac sau nu, noile tarife intră oricum în vigoare. În schimb, promisul regulament de conduită al taximetristului bucureştean este tot în sertarele Municipalităţii. Drept urmare, confortul călătorului şi comportamentul şoferului rămân, cel puţin pentru moment, aceleaşi.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ