Dacia, Volkswagen și Skoda în topul preferințelor mașinilor cumpărate de români

0
951

APIA a prezentat topul mărcilor comercializate în România în primele 11 luni ale acestui an.

La autoturisme, topul pe mărci, după primle 11 luni ale anului 2016, este condus de către Dacia, cu 31.844 de unităţi (30,6% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 3,3% faţă de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 11.067 de unităţi (10,6% cotă de piaţă, volum în creştere cu 21,9% faţă de 2015); Skoda 9.483 de unităţi (9,1% din total piaţă, volume în creştere cu 16,4%); Renault 7.491 de unităţi (7,2% cotă de piaţă, volume mai mari cu 35,9%); Ford 6.241 de unităţi (6% din total piaţă, volume în creştere cu 12,5%) şi Opel 4.854 de unităţi (4,7% din total piaţă, volume mai mari cu 47,9%).

Dacia Logan e cel mai bine vândut model

Pe modele, cu cele 14.029 de unităţi (-3,6% comparativ cu 2015) livrate pe piaţa autohtonă în primele 11 luni ale acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Dacia Sandero cu 6.271 de unităţi (+19,9%), Dacia Duster 6.116 unităţi (+2,5%), Skoda Octavia 4.085 de unităţi (+13,4%), şi Dacia Logan MCV 3.117 unităţi (+6,5%).

„Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că, la finele primelor 11 luni, toate segmentele sunt în creştere comparativ cu anul 2015. Cele mai mari creşteri le înregistrează segmentele Sport (+85,6%), SUV (+26,8%) şi MPV (+24,8%). şi segmentele de volum, B şi C (care împreună cumulează circa 64% din totalul pieţei), înregistrează creşteri importante, de 14,2% şi respectiv 9,9%”, mai arată APIA.

Mașinile diesel mai puțin căutate

În funcţie de tipul de combustibil, „remarcăm faptul că ponderea autoturismelor diesel a crescut în luna noiembrie comparativ cu octombrie, dar, pe ansamblul anului 2016, acest segment înregistrează o scădere de 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Ca urmare, motorizările diesel mai reprezintă doar 48,9% din piaţă, comparativ cu anul 2015, când, după aceeaşi perioadă, ponderea acestora era de 53%”. Din primele 10 mărci/modele cele mai vândute, 8 mărci şi respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (48,9%). În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride), APIA remarcă o dublare a volumelor totale vândute la 11 luni. Se detaşează însă faptul că segmentul autoturismelor hibride reprezintă totuşi 86,1% din această categorie, dar mai ales, triplarea (237%) numărului autoturismelor electrice (BEV, EREV, PHEV) comparativ cu aceeaşi perioadă a anului tecut.

Germania este țara preferată

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 28,5% sunt de provenienţă autohtonă, 22% sunt fabricate în Germania, 11,2% sunt din Cehia; 8,9% din Spania şi 6,7% din Franţa. În acest context, „vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în primele 11 luni din 2016 cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere consistentă, de 22,5%”, conchide Asociaţia.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ