ȘTIAȚI CĂ…

0
1783

Facebook a fost de acord în anul 2020 să plătească Franței 106 milioane EUR în taxe – care ar fi trebuit declarate & achitate în perioada 2009 – 2019, referindu-se la veniturile obținute de FB în această țară, dar care prin intermediul evaziunii fiscale, nu au făcut obiectul raportărilor sale financiare în Franța?

Gigantul rețelelor sociale a fost de acord să plătească, de asemenea, 8,46 milioane EUR în taxe pe venituri în Franța pentru anul 2020 – cu 50% mai mult decât în ​​anul 2019.

If there is a will, there’s also a solution

Franța a împins în 2020 companiile de tehnologie să plătească impozit mai mult în interiorul țării în care este generat.

Facebook a spus că din anul 2020 și-a schimbat structura de vânzări, astfel încât „veniturile de la agenții de publicitate susținuți de echipele noastre din Franța să fie înregistrate în această țară.

Acuzat că a făcut evaziune fiscală și că nu și-a plătit cota echitabilă de impozit în țările în care își desfășoară activitatea, Mark Zuckerberg – FB’s CEO, a spus în anul 2020 că înțelege frustrarea “publicului” față de suma taxelor plătite de giganții tehnologiei.

Facebook a acceptat faptul că ar putea fi nevoită să plătească mai multe taxe în Europa pe viitor și a declarat că “susține” planurile Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) de a găsi o soluție globală viabilă privind evaziunea fiscală și modul de impozitare a companiilor.

În iunie 2020, cancelarul britanic Rishi Sunak și alti miniștrii de finanțe din Franța, Italia și Spania au semnat o scrisoare prin care spun că giganții tehnologici, precum Google, Amazon și Facebook, trebuie să „plătească si ei impozite conform veniturilor realizate în țările unde își desfășoară activitățile”.

În scrisoarea obținută de BBC, cei patru miniștrii de finanțe i-au spus secretarului Steven Mnuchin din SUA, că pandemia a crescut necesitatea unor astfel de taxe, ce reflectă realitatea operațiunilor desfășurate de acești giganți:

„Criza actuală a Covid-19 a confirmat necesitatea de a oferi o alocare echitabilă și consecventă a profitului realizat de multinaționalele care operează cu sau fără o prezență fizică într-o anumită jurisdicție, diferită de cea a țării unde compania-mamă este înregistrată”.

„Pandemia a accelerat o transformare fundamentală a obiceiurilor de consum și a crescut utilizarea serviciilor digitale, consolidând, în consecință, poziția dominantă a modelelor de afaceri digitale și crescând veniturile acestora în detrimentul afacerilor mai tradiționale.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here