Romanii încep sa prinda entuziasm si sa se concentreze mai mult pe depasirea obstacolelor alaturi de cei din jurul lor – analiza Reveal Marketing Research

0
1663

Starea de furie este în continua scadere (de la 60% in aprilie, la 51% in mai si 44% in iunie), oboseala si plictiseala au ramas constante in iunie, dupa cresterea din luna mai. Acum, însa, cresc mai mult starile pozitive – motivatie, bucurie (de la 7% in mai la 12% in iunie) si cea de relaxare, liniste ramane la fel (de la 4 la 6%) dupa cum arata un studio realizat de Reveal Marketing Reasearch.

IMPORTANT DE STIUT:

Brandurile pot comunica in continuare invitand oamenii la dezbatere/implicare (nervi, furie). Pot incepe sa comunice si pe teme noi, sa inoveze sau sa promoveze produse noi (optimism, energie).

Atentie! Oamenii sunt inca destul de critici, greu de multumit (oboseala, plictiseala).

Oamenii sunt mai curajosi! Au crescut in importanta relatiile sociale si a scazut si mai mult nevoia de stabilitate

In luna iunie, continua cresterea in importanta a relatiilor sociale (de la 23% in mai la 27% in iunie), pe masura ce oamenii isi reiau activitatile de socializare. Totodata scade in continuare teritoriul stabilitatii si responsabilitatii (de la 33% la 28%), asociat mai degraba cu teama si prudenta unei perioade de criza ca cea din aprilie.

Ierarhia teritoriilor se pastreaza (fata de mai 2020), cu diferente nesemnificative pentru depasirea obstacolelor (usoare crestere la 39%) si perfectionare/putere (7% in iunie).

IMPORTANT DE STIUT:

Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relatiile de cuplu, pentru ca ele cresc in importanta. Totodata, pot vorbi despre planuri mai ambitioase si incredere mai multa in viitor.

Se stabilizeaza comportamentul de cumparare, oamenii isi reiau in mod firesc activitatile zilnice

Dupa ce in luna mai explodasera nevoile din varful piramidei (s-au triplat fata de luna aprilie), odata cu reluarea activitatilor, vedem ca in iunie se stabilizeaza situatia. O importanta in continuare mare acordata stimei de sine (20%) si supravietuirii (24%). In iunie, rolul cumparaturilor este aproape la fel ca cel din luna mai.

IMPORTANT DE STIUT:

Brandurile pot relua comunicarea de brand si produs fara sa se mai asocieze cu idea de criza, dar pastrand in continuare o atitudine responsabila si aratand implicare activa in societate.

Romanii sunt mai satisfacuti cu viata lor în luna iunie decat erau în luna mai

Cel mai mult a crescut satisfactia cu modul in care romanii isi petrec timpul liber (de la 63% in luna mai la 77% – iunie) si fata de sanatate & fitness (de la 53 la 58%).

Romanii sunt mai satisfacuti in iunie (cu o medie de 70%) fata de luna mai (65%).

Observam cateva diferente semnificative in functie de profilul romanilor:

  • Tinerii carieristi sunt cei mai multumiti de starea lor generala. 79% se declara multumiti si foarte multumiti fata de 70% la nivel national.
  • Maturii fara partener – cei mai nemultumiti de venituri. 51% se declara nemultumiti si foarte nemultumiti fata de 44% la nivel national
  • Seniorii pensionati– Cei mai multumiti de dezvoltarea lor personala. 83% se declara multumiti si foarte multumiti fata de 73% la nivel national

Romanii isi asuma propriile nemultumiri

Romanii “isi asuma vina” asupra nivelului scazut de satisfactie cand vine vorba de anumite aspecte ale vietii.

Statul este des mentionat ca fiind responsabil de nemultumirile romanilor, atunci cand vine vorba de mediul unde traiesc si venituri, iar mediul privat este rareori mentionat ca responsabil pentru problemele pe care le au astazi.

Despre barometrul romanii azi

Romanii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research si functioneaza ca instrument de punere in context a cercetarilor de piata implementate pentru clientii din portofoliul companiei. El are loc lunar si reda aspecte de moment legate de romani, dar si evolutia lor in timp.

Astfel, toate studiile pornesc de la intelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile invata cum trebuie sa comunice cu publicul tinta, pornind de la emotiile si motivatiile dominante din societatea romaneasca din acea perioada.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ national urban, completat de 1010 de respondenti (in lunile aprilie si mai) si marja de eroare este de +/-3%.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here