Strategii de marketing: cum setezi obiective SMART in Facebook Ads?

0
1586

Dacă știi cum să setezi corect obiective SMART pentru campaniile Facebook Ads, atunci cu siguranță vei avea succesul dorit. Să vedem așadar la ce se referă aceste atribute când vine vorba de strategia ta de marketing.

  • Specific:

E recomandat să setezi un obiectiv real, cu indicatori cheie de performanță (KPI) clari. De exemplu, să presupunem că promovezi o pizzerie,  atunci anunțurile tale pot fi orientate spre a-i determina pe oameni să facă clic pe anunțul tău și să vă vadă meniul. În acest exemplu, obiectivul sunt clicurile.

  • Măsurabil:

Fără a putea măsura rezultatele campaniei tale de marketing, nu vei putea măsura succesul. Pentru exemplul de mai sus, ar trebui să încerci să măsori numărul de clicuri.

  • Accesibil:

Este foarte important să alegi obiective accesibile, mai exact realiste. Pentru exemplul cu pizzeria de mai sus, să presupunem că ai ca obiectiv creșterea numărului de comenzi online. Trebuie să studiezi Google Analytics pentru a evalua câte clicuri ai pe anunț în prezent. Dacă în medie obții 250 de clicuri pe lună, un obiectiv bun poate fi să adaugi cu 20% mai multe clicuri pe lună. Acest obiectiv este mai realist de atins decât 2.000 de clicuri pe lună, de exemplu.

  • Relevant:

Gândește-te la obiectivul măsurabil, la KPI-urile pe care le urmărești. Toate ar trebui să fie relevante pentru obiectivele tale. De exemplu, pentru pizzerie, un KPI relevant ar fi numărul de clicuri. De fapt, clicurile pot duce direct la obiectivul tău SMART de a crește numărul de vizitatori pe anunț cu 20%.

  • Bazat pe Timp:

Scopurile și obiectivele alese de tine trebuie să respecte o cronologie. În exemplul de mai sus, creșterea numărului de click-uri cu 20% până în luna  următoare este o bună utilizare a obiectivelor bazate pe timp. Dacă nu ai o cronologie clară pentru obiectivele tale și îți dorești doar să crești numărul de vizitatori cu 20 %, atunci nu te ajută cu nimic obiectivul, căci are putea fi atins doar în câteva luni sau un an.

Cum setezi obiective SMART in Facebook Ads

Unul din cele  mai comune obiective setate pentru campaniile Facebook Ads sunt Conversiile.

Obiectivul de conversie îi încurajează pe vizitatori să efectueze o acțiune pe site-ul tău, iar această acțiune poate varia de la o achiziție la o descărcare. Nu e de mirare că agențiile de marketing obțin rezultate folosind un astfel de obiectiv pentru nevoile versatile ale clienților lor. Dar cum alegem aceste obiective SMART pentru a avea succes?

Iată patru sfaturi pe care profesioniștii le recomandă oricui dorește să selecteze obiectivul potrivit pentru campaniile de Facebook Ads:

  • Cunoaște-ți obiectivul înainte de a lucra la partea creativă a campaniei

Dacă intenționezi  să concepi anunțul înainte de a elabora detaliile campaniei Facebook, ai putea beneficia de stabilirea obiectivului publicitar înaintea reclamei. Prin conectarea reclamei la obiectivul tău, vei avea un anunț mai coerent, care te va ajuta să atingi rapid obiectivele campaniei.

Odată ce găsești obiectivul care se potrivește cu obiectivele campaniei tale,  utilizează cele mai bune practici de redactare pentru a scrie un conținut publicitar care să corespundă intenției tale.

  • Adaptează obiectivul SMART scopului tău real

Obiectivele Facebook Ad sunt mai simple decât crezi. Obiectivul tău ar trebui să se alinieze cu obiectivul general de marketing, este foarte simplu. Așadar, dacă rămâi blocat încercând să-ți dai seama de obiectivul tău Facebook Ad, întoarce-te la obiectivul general al campaniilor tale. Gândește-te ce dorești să facă cititorii anunțului tău atunci când îl citesc.

  • Nu te complica

Facebook Ads are 11 obiective din care poți alege,  dar sunt șanse mari să nu le folosești pe toate. Alege câteva obiective și vezi cum funcționează acestea pentru anunțurile tale, apoi ajustează în consecință. Nu trebuie să îți faci griji cu privire la utilizarea fiecărui obiectiv disponibil.

  • Aliniază-ți obiectivul cu canalul de marketing

Înainte de a alege un obiectiv de campanie, gândește-te unde se află publicul tău în pâlnia de vânzări și care este scopul pentru acel public anume. Dacă este o campanie rece, de prospectare, poate că vei dori să abordezi  desfășurarea unei campanii de trafic pentru a atrage mai mulți oameni din publicul țintă către site-ul tău,  la un cost cât mai bun. Testează și vezi singur ce funcționează cel mai bine.

Agentia re7consulting din București te poate ajuta eficient la îndeplinirea corectă și definirea clară a obiectivelor SMART, pentru ca orice campanie de marketing online aleasă să dea rezultatele la care te aștepți.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here