PREZENTARE PROIECT Sipoca 716 conferința finală 15.12.2023

0
510

Proiectul “Management de calitate si performanță în cadrul MEEMA, pentru reducerea poverii administrative si dezvoltarea IMM-urilor inovatoare” a fost derulat pe o perioadă de 39 luni (05.10.2020 – 29.12.2023).

Obiectivele prioritare: dezvoltarea unui mediu de afaceri deschis, activ, stabil şi transparent, într-un cuvânt predictibil, clădit pe responsabilitate, competitivitate şi spirit antreprenorial, care să permită oamenilor de afaceri, managerilor şi întreprinderilor să facă faţă concurenţei existente pe piaţa unică şi pe terţe pieţe.

Principalele rezultate ale proiectului:

  1. Dezvoltarea portalului integrat specific atribuțiilor ministerului pentru facilitarea/îmbunătățirea informării, educării și interconectării antreprenorilor din România (IMM MENTOR);
  2. Elaborarea politicii publice pentru sprijinirea IMM-urilor inovatoare;
  3. Implementarea sistemului electronic integrat de management al documentelor la nivelul ministerului (AMD).

 

Platforma IMM MENTOR vizează educarea și interconectarea antreprenorilor cu scopul de a pune la dispoziția întreprinzătorilor o gamă vastă de resurse și informații de business pentru întreprinderile mici si mijlocii, start-up-uri și scale-up-uri. Platforma va avea un rol de mecanism de match-making între întreprinderile interesate să-și stabilească relații de business, iar printre facilități se numără, facturare gratuită și primul meu site. Platforma este structurată pe 5 piloni specifici domeniului de interes pentru mediul de afaceri: (I) educaţie/formare antreprenorială; (II) finanţarea întreprinderilor; (III) cadrul legislativ activ/actual specific pentru activitatea intreprinderilor; (IV) acces simplificat la insitutii care gestioneaza relatia cu mediul de afaceri; (V) market place – schimburi de experienţă/networking cu alte companii (interconectare/matchmaking/promovarea şi diseminarea bunelor practici/propuneri si oferte vanzari, precum și alte funcționalități conexe de business).

Politica publică pentru sprijinirea IMM-urilor inovatoare a presupus efectuarea analizei cadrului legislativ național, în domeniul întreprinderilor inovatoare, cât și a contextului necesar dezvoltării acestui sector, în concordanță cu cerințele europene și modelele de bună practică existente la nivel internațional. Propunerea de politică publică privind IMM-urile inovatoare s-a realizat ca urmare a implicării experților externi cooptați, pe baza expertizei furnizate, în cadrul Grupului de Lucru pentru Inovare în Afaceri (GLIA), constitutit la nivelul ministerului, de către experții nationați și internaționali, cât și a observațiilor formulate în cadrul dezbaterilor regionale și a vizitelor de studiu efectuate în țări cu potențial mare în domeniul inovării. Planul de acțiuni cuprinde un set de măsuri care se vor implementa pe termen mediu și lung, respectiv în perioada 2024-2030, cu referire la organizații si reglementării necesare în domeniul inovării, sursele de finanțare, stimulente fiscale și alte facilități pentru dezvoltarea IMM-urile inovatoare din România.

Platforma (AMD) Prin intermediul aplicatiei se va urmări înregistrarea și traseul documentelor, arhivarea electronică la nivelul structurilor, termenele de realizare a lucrărilor, emiterea de rapoarte privind situatia lucrărilor/documentelor, evidența angajatilor, implementarea procedurilor din cadrul fiecarei structuri și reglementarea fluxului de documente.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here