Ne putem ”mândri” cu singura autostradă din lume traversată de un drum de pământ

0
1093

Autostrada A0, sau autostrada-muzeu a României. Este gata, dar nu va fi folosită câțiva ani. Va fi însă traversată de un drum de pământ, pentru că autoritățile nu au gândit de la bun început cum să sistematizeze zona. Și, ca să fie tabloul complet, aceste lucrări (inclusiv drumul de pământ) se fac ilegal.

O situație de-a dreptul uluitoare este în Corbeanca, unde se lucrează la Lotul 2 Nord al autostrăzii. Lucrările, executate de UBM Spedition (firma lui Dorin Umbrărescu, care are mai multe loturi de autostradă în construcție), sunt spre finalizare, chiar dacă celelalte loturi de care ar trebui să se lege abia au fost licitate. Asta înseamnă că de-acum înainte, la Corbeanca va rămâne un lot de autostradă terminat care nu va duce nicăieri – cel puțin până la construcția loturilor de legătură.

Vorbim descpre mult așteptata Autostradă A0, practic a doua centură a Capitalei. Traficul în București și cel de tranzit se va fluidiza odată cu finalizarea acestui proiect, care este finanțat de Uniunea Europeană. Se lucrează intens pe diverse loturi, unele dintre acestea sunt aproape finalizate, dar totuși se face și ”treabă românească”.

Complet ilegal, autostrada nou-nouță făcută cu un scop bine definit din fonduri europene ajunge să fie traversată de un drum de pământ!

Asta pentru că autostrada separă câteva străzi din cartierul Corbeanca de restul localității. Nimeni nu s-a gândit la asta când a fost proiectat drumul de mare viteză. Logica spune că ar trebui să existe o pasarelă sau o variantă ocolitoare. Și probabil că într-un viitor nedefinit chiar asta se va face, însă până atunci localnicii vor traversa această autostradă pe un drum de pământ.

Azi, 2 noiembrie, muncitorii din zonă amenajau rampa de urcare pe autostradă cu pietriș – și spuneau că că pentru traversarea acesteia se va turna tot pietriș. Așadar, pe o autostradă nou-nouță, punem un covor de balastru și o transformăm în traversare.

Autoritățile locale și naționale din România se apropie de o decizie surprinzătoare, care va duce cel puțin pe durata a câtorva ani ca traficul de pe Autostrada A0 – Lotul 2 Nord să se descarce pe un drum comunal din Corbeanca. Soluția nu doar că pare la prima vedere ilegală, dar va distruge și sănătatea a sute de oameni din zonă, care vor suporta între case traficul infernal și poluarea venite de pe A0.

Robert Huma, președintele Consiliului Județeal Ilfov, Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Crioșteanu, dar și Primăria Corbeanca, doresc să cedeze presiunilor unor factori aparent de influență din localitate pentru a conecta „temporar” lotul 2 Nord al A0 la un drum comunal din satul Corbeanca, în speță pe strada Codrului.

Acestă conectare cu descărcare de trafic auto nu era în planul A0 și nici al localității Corbeanca. A0 avea prevăzută conectare pe Str. Cantonului, nu pe str. Codrului, conform proiectului. La acest moment, deja str. Cantonului unește Corbeanca cu DN1, pe un drum nou creat.

Locuitorii sunt speriaţi că ar urma să fie expuşi din nou ameninţărilor traficului, fiindcă bănuiesc că în spatele deciziei se află o iniţiativă cu substrat politic.

Practic, ar fi vorba de o iniţiativă a USR intitulată “Deblocaţi Corbeanca”. Oamenii acuză că demersul este pur electoral şi nu are nicio bază reală pentru că în momentul de faţă există suficiente căi de ieşire din localitate. Una dintre ele este pe străzile Cantonului şi Sportului, cu două puncte de ieşire în DN1, unul în Baloteşti, iar celălalt în zona Aeroportului Otopeni.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here