Autostrada A0, transformată în podeț de autoritățile din Corbeanca

0
3054

Mult așteptata Autostradă A0, practic a doua centură a Capitalei, prinde contur. Traficul în București și cel de tranzit se va fluidiza odată cu finalizarea acestui proiect, care este finanțat de Uniunea Europeană. Se lucrează intens pe diverse loturi, iar unele dintre acestea sunt aproape finalizate. Însă se face și ”treabă românească”.

O situație de-a dreptul uluitoare este în Corbeanca, unde se lucrează la Lotul 2 Nord al autostrăzii. Lucrările, executate de UBM Spedition (firma lui Dorin Umbrărescu, care are mai multe loturi de autostradă în construcție), sunt spre finalizare, chiar dacă celelalte loturi de care ar trebui să se lege abia au fost licitate. Asta înseamnă că de-acum înainte, la Corbeanca va rămâne un lot de autostradă terminat care nu va duce nicăieri – cel puțin până la construcția loturilor de legătură.

Și dacă tot nu va fi folosită, ce s-au gândit autoritățile din Corbeanca? Hai să facem un podeț din autostradă, pentru că A0 taie un drum de pământ care nici măcar nu apare în PUZ. De altfel se vede din imagine că lucrările la acest podeț sunt aproape gata.

Astfel, complet ilegal, autostrada nou-nouță făcută cu un scop bine definit din fonduri europene va ajunge să fie traversată de un drum de pământ!

Evident, există soluții tehnice normale și legale, dar cine să se gândească la asta? De exemplu, o pasarelă ar fi rezolvat problema pe termen lung. Sau, pe termen scurt, lotul de autostradă abia construit poate fi ocolit (sunt cca 500 de metri până la sfârșitul lotului. Apoi ar urma realizarea pasarelei – pentru că este necesară. Dar nu. S-a ales ”soluția românească”: trecem peste autostradă și aia e!

Locuitorii din zonă sunt oricum nemulțumiți de ce se întâmplă.

Autoritățile locale și naționale din România se apropie de o decizie surprinzătoare, care va duce cel puțin pe durata a câtorva ani ca traficul de pe Autostrada A0 – Lotul 2 Nord să se descarce pe un drum comunal din Corbeanca. Soluția nu doar că pare la prima vedere ilegală, dar va distruge și sănătatea a sute de oameni din zonă, care vor suporta între case traficul infernal și poluarea venite de pe A0.

Robert Huma, președintele Consiliului Județeal Ilfov, Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Crioșteanu, dar și Primăria Corbeanca, doresc să cedeze presiunilor unor factori aparent de influență din localitate pentru a conecta „temporar” lotul 2 Nord al A0 la un drum comunal din satul Corbeanca, în speță pe strada Codrului.

Acestă conectare cu descărcare de trafic auto nu era în planul A0 și nici al localității Corbeanca. A0 avea prevăzută conectare pe Str. Cantonului, nu pe str. Codrului, conform proiectului. La acest moment, deja str. Cantonului unește Corbeanca cu DN1, pe un drum nou creat.

Însă, conform ultimelor informații, Lotul 2 Nord al A0 se dorește a fi conectat „temporar” la Str. Codrului din Corbeanca și va descărca traficul pe aceasta. În condițiile în care strada Codrului este o stradă cu lățime de aproximativ patru metri, rezidențială, cu case de pe o parte și de alta a drumului. Din punct de vedere legal, nu poate acomoda trafic rutier intens de pe A0. Din imaginea de mai sus se vede A0 în construcție, iar mai jos străduța comunală – acum spartă – în care aceasta se va descărca.

Locuitorii sunt speriaţi că ar urma să fie expuşi din nou ameninţărilor traficului, fiindcă bănuiesc că în spatele deciziei se află o iniţiativă cu substrat politic.

Practic, ar fi vorba de o iniţiativă a USR intitulată “Deblocaţi Corbeanca”. Oamenii acuză că demersul este pur electoral şi nu are nicio bază reală pentru că în momentul de faţă există suficiente căi de ieşire din localitate. Una dintre ele este pe străzile Cantonului şi Sportului, cu două puncte de ieşire în DN1, unul în Baloteşti, iar celălalt în zona Aeroportului Otopeni.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here