La Ministerul Muncii au început discuţiile pentru legea salarizării unitare cu sindicaliştii din Educaţie

0
885
La Ministerul Muncii au început discuţiile pentru legea salarizării unitare cu sindicaliştii din Educaţie

Printre cerinţe , dublarea salariilor profesorilor cu studii superioare şi acordarea de salarii atractive pentru educatoare şi învăţători, acolo unde este cea mai mare criza de personal.

Marius Ovidiu Nistor, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, a declarat înainte de începerea negocierilor la Ministerul Muncii că sindicatele îşi doresc ca salariul debutantului în sistemul de învăţământ preuniversitar cu studii superioare de lungă durată să fie cel puţin dublul salariului minim pe economie, asta dacă ne dorim ca Educaţia să devină un domeniu atractiv din punct de vedere salarial pentru cei care îşi doresc o carieră în mediul didactic. Până la vocaţie trebuie să existe şi acea recompensă din punct de vedere financiar.

O altă cerinţă a sindicatelor este ca salarizarea să nu depindă exclusiv de vechime. Nu este normal să aştepţi 40 de ani ca să poţi obţine un salariu maxim în sistemul de învăţământ. noi am propus ca după 25 de ani să poţi ajunge la un nivel salarial cât mai ridicat cu putinţă, a mai declarat Marius Ovidiu Nistor, preşedintele Federaţia Sindicatelor din Educaţie ‘Spiru Haret”.

Ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat, miercuri, în debutul şedinţei Executivului, că, potrivit Legii salarizării unitare pe care urmează să o trimită în Parlament în câteva săptămâni, nu vor mai exista clase de salarizare ca până acum, ci vor fi făcute departajări pe funcţii, grade şi gradaţii. Ministrul a spus că în 2018 primii cărora le vor creşte salariile în totalitate sunt cei din sistemul sanitar, ceilalţi bugetari urmând să beneficieze de aceste creşteri gradual, în următorii patru ani.

PNL propune ca salariul debutanților în învățământ să fie echivalent cu salariul mediu pe economie, a anunțat președintele interimar al liberalilor, Raluca Turcan.

Liberalii mai propun ca salarizarea și avansarea în cariera didactică să se facă pe criterii profesionale legate de rezultatele obținute și mai puțin dependent de criteriile administrative, iar profesorii să fie sprijiniți pentru a avea acces la rețele de formare continuă și cercetare.

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ