Vânzările de autovehicule în România au crescut, în 2018, cu circa 20%, faţă de anul anterior, până la 187.276 de unităţi

0
927

Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) mai arată că dintre acestea, 158.268 de unităţi sunt autoturisme.

Analiza de specialitate relevă că, în 2018, piaţa auto din România a înregistrat cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile din ultimii 10 ani, dar mult sub cel înregistrat înainte de criza economică din anul 2009.

La nivel naţional, în continuare, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în anul 2018.

“Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de persoanele fizice în 2018 (63.378 unităţi) este cu circa 44,4% mai mare decât cel aferent anului anterior (43.884 unităţi în 2017)”, se notează în raportul APIA.

Potrivit APIA, în ceea ce priveşte categoria autoturismelor rulate, volumul acestora s-a diminuat anul trecut cu 9,1% faţă de 2017, ajungând la 473.616 de unităţi.

Datele centralizate de asociaţia de profil arată că, în 2018, au fost livrate 187.276 unităţi, în creştere cu 19,6%, comparativ cu anul 2017, iar dintre acestea 158.268 au fost autoturisme, echivalentul unui salt de 21,4% faţă de anul anterior, şi 29.008 autovehicule comerciale (+11,1%).

Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de Volkswagen (16.459), Renault (14.853), Ford (13.957) şi Skoda (13.185).

În cazul autoturismelor, ierarhia este condusă tot de Dacia, cu 51.242 unităţi (32,4% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 29,4% faţă de anul 2017), urmată de Volkswagen cu (14.601 unităţi şi 9,2% cotă de piaţă), Skoda (13.185 unităţi, 8,3% din total piaţă), Renault (12.523 unităţi, 7,9% din total piaţă) şi Ford (9.503 unităţi şi 6% cotă de piaţă).

De asemenea, pe modele, la finalul anului 2018, Dacia Logan continua să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 21.154 unităţi, urmată de Dacia Duster, cu 12.938 unităţi, Dacia Sandero (10.218), Skoda Octavia (5.466) şi Renault Clio (5.394).

Pe de altă parte, autoturismele ‘verzi’ (electrice şi hibride) au ajuns, în 2018, la o pondere de 2,9% din total, superioară celei din anul 2017 (de 2,1%). Creşterea înregistrată, anul trecut, pe segmentul celor autoturismelor electrice (integral electrice şi cele plug-in) este de 92%, respectiv 987 de unităţi faţă de 514 unităţi, în 2017.

În acelaşi timp, pe segmentul hibride se consemnează un salt de 59,8%, de la 2.244 de unităţi, în 2017, la 3.585, în 2018.

În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând, pe ansamblul celor 12 luni din 2018, o pondere de 28,9%, respectiv 23,2% din totalul preferinţelor. Urmează albastru, cu 17,4%, şi negru, cu 9,4%.

Raportat la ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: România – cu o pondere de 31,7%, Germania (18,6%), Cehia (10,3%), Turcia (8,7%) şi Spania (7,6%). În acest context, datele oficiale arată că autoturismele din producţia autohtonă au înregistrat, în anul 2018, o creştere de 37,1%, comparativ cu anul precedent, în timp ce autoturismele din import au consemnat o creştere de 15,2%.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here