Ultimul Airbus A310 de la Tarom, care zbura spre New York şi Beijing, retras din flotă

0
2503
Ultimul Airbus A310 de la Taromv

Ultimul avion Airbus A310 din flota Tarom va efectua ultimul zbor astăzi, 29 octombrie, pe ruta Madrid-Bucureşti, care va ateriza la Bucureşti la ora 16.50. Celălalt a fost retras din flotă pe 12 septembrie 2016.

Tarom a cumpărat în 1992 3 avioane A310, care puteau efectua zboruri de lungă distanţă, fiind şi cele mai mari avioane din flotă, cu o capacitate de 209 locuri.
Muntenia, Moldova și Transilvania
Avioanele a fost botezate Muntenia, Moldova şi Transilvania. În 1995, avionul Muntenia se prăbuşeşte la Baloteşti, la câteva minute după decolare.

Până în 2003, avioanele A310 au fost utilizate pe curse spreBangkok, Beijing, New York, Singapore, Montreal, dar şi spre destinații europene. Pe fondul unor pierderi de 10 milioane de dolari pe an, Miron Mitrea, ministrul Transporturilor în 2003, decide închiderea rutelor spre New York şi Beijing, care erau operaţionale din 1974, de pe vremea lui Nicolae Ceauşescu.

Avioanele au intrat în conservare, pentru ca mai apoi, în 2007, acestea să fie modernizate la uzinele Airbus din Bordeaux. După recondiţionare, avioanele au fost introduse în circuit, pe rutele europene.

După locul lăsat liber de Tarom pe ruta Bucureşti-New York, americanii de la Delta Airlines şi-au încercat pentru a doua oară norocul şi au redeschis ruta în iunie 2007. După un an, compania a renunţat la zborul direct care lega Bucureştiul de New York.

Fostul vice-premier Liviu Dragnea anunţa în primăvara lui 2014 că Tarom va relua zborurile de la Bucureşti spre Beijing, însă nimic nu s-a concretizat, motivul invocat de autorităţi fiind neprimirea acordului de survol din partea ruşilor.
Costuri mari de întreţinere şi reparaţii

Tarom s-a confruntat vara aceasta cu probleme tehnice la avioanele A310 şi a fost nevoită să anuleze mai multe curse. Datele din raportul financiar al companiei arată că din bugetul de anul trecut destinat reparaţiilor, de peste 72 de milioane de lei, nu s-a folosit decât 48%, şi asta pentru că au fost amânate reparaţii majore la modele A310.

„Au fost amânate reparaţii majore la cele două aeronave A310, având în vedere că se preconiza înlocuirea acestora din cauza costurilor mari de întreţinere şi reparaţii în perioada următorilor cinci ani, estimate la suma de 55,7 milioane de dolari, precum şi dificultăţi majore în asigurarea pe viitor a pieselor de schimb necesare exploatării acestora”, se precizează în documentul citat.

În ceea ce priveşte procesul de valorificare al celor două avioane, fostul director al companiei, Gabriel Stoe spunea la sfârşitul lunii iunie că se lucrează la elaborarea unei proceduri de valorificare. Cele două avioane a A310 au fost evaluate la 5,1 milioane de dolari, respectiv 5,3 milioane de dolari.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here