Transportul public între Bucureşti şi Ilfov va fi suspendat iar 100.000 de oameni nu vor mai avea cu ce să ajungă la serviciu

0
919

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, a anunţat că începând cu data de 31 octombrie, transportul public de persoane între Bucureşti şi localităţile din Ilfov va fi suspendat din cauza faptului că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă.

COTAR îşi cere scuze faţă de clienţii care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgenţă pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectaţi de această situaţie să înţeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele şi microbuzele între Bucureşti şi localităţile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing fără să circule pe vreun traseu.

Au trecut şase luni de la desfiinţarea, de către ministrul Transporturilor, Lucian  Şova, a Autorităţii Metropolitane de Transport. Astfel, atribuţiile în privinţa serviicilor de transport persoane Bucureşti-Ilfov s-au transferat, în subordinea Primarie Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public.

În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport. Specialiştii  acestei asociaţii, odată cu preluarea regelementării acestui serviciu, aveau obligaţia să prezinte strategia privind atribuirea licenţelor, un studiu de fundamantare, astfel încât operatorii de transport să îşi pregatească din timp investiţiile în flotele auto.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie în privinţa reglementărilor transportului public de persoane intre Bucuresti şi Ilfov si nici nu a rezolvat problema emiterilor de licente pentru acestea.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care a preluat atribuţiile, nu este competentă să gestioneze acest domeniu. Mai mult, autorităţile nu respectă deciziile justiţiei, hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2017 prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov şi nici sentinţa din 2018 a Tribunalului Bucureşti prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală şi localităţile din Ilfov.

“Refuzul autorităţilor de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor şi licenţelor, pe rutele de transport între Bucureşti şi Ilfov, ascunde sub preş un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. Credem că se urmăreşte interesul societăţilor de transport nou înfiinţate şi finanţate de bugetele locale ale primăriilor din oraşele resedinţă de judeţ.

Dan Leasă , prim vicepreşedinte COTAR-filiala Ilfov, a declarat  ca transportatorii nu au  primit  niciun leu pentru achiziţia de autobuze, suportă integral achiziţia de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurenţe privind condiţiile de acces la piaţa transportului de persoane”

În speranţa că statul român ţine cont de cele expuse mai sus, transportatorii cer armonizarea legislaţiei naţionale cu cea europeană, precum şi înnoirea parcului auto într-un mediu concurenţial , în condiţii egale de acces la piaţa transportului de persoane Bucureşti-Ilfov.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here