Tertipurile prin care un comerciant ”celebru” de covoare orientale speculează naivitatea cumpărătorilor. Dezvăluirile unui „colecţionar de artă”, la fel de celebru

0
1907

Există o lume mai puţin cunoscută, cea a colecţionarilor şi a comercianţilor de covoare.

Primele covoare au apărut, conform cercetătorilor și specialiștilor în vechea Persie în anul 500 î.Hr. La început acestea au asigurat izolarea termică a a corturilor în iernile aspre ale acelor timpuri pentru că din secolul al V -lea să devină un accesoriu absolut necesar, musulmanilor, pentru rugăciunile zilnice.

Cu timpul, covorul persan a devenit un mijloc de exprimare artistică pentru arhitecți, artiști plastici designeri și creatori populari care s-au inspirat în alegerea desenului și a culorilor din natură dând frâu liber imaginaţiei.

Astăzi, covorul persan original este asociat cu luxul iar metodele de execuţie s-au diversificat, de la țesutul manual, tradiţional, la ţesutul pe războaie mecanice automatizate. De asemenea, au fost automatizate procesele de vopsire și cele de pregătire a firelor.
Indiferent de tehnologia folosită, un covor oriental bine executat şi inspirat desenat, are un impact deosebit oferind eleganţă încăperii în care este aşezat, multe dintre acestea fiind apreciate ca adevărate opere de artă.

Evident că în aceste condiţii şi preţurile sunt pe măsură… Cel mai scump covor din lume „Covorul persan antic din secolul al XVII-lea” a fost vândut în cadrul unei licitaţii ţinute la Casa de Licitații Sotheby’s din New York cu preţul de 33,8 milioane de dolari.

Foto: „Covorul persan antic din secolul al XVII-lea” vândut de Casa de Licitaţii Sotheby’s din New York cu preţul de 33,8 milioane de dolari

Prin urmare, comerţul cu covoare orientale a devenit extrem de profitabil pe măsura ce veniturile oamenilor au crescut şi automatizarea tehnologiei de fabricaţie a permis scăderea preţurilor.

Publicaţia gândul.ro a dezvăluit, de curând, câteva informații menite să ridice vălul de pe faţa, nu foarte curată, a acestei lumi, a comercianților de covoare orientale.

Există oameni pentru care astfel de piese constituie un hobby cu totul special şi care consideră că un covor oriental nu reprezintă doar o marfă care trebuie vândută la un preț cât mai bun, aşa cum există şi o altă categorie de indivizi, afaceriști rapace care se folosesc de mijloace mai puţin curate de înşelare a clienţilor pornind de la principiul păgubos că „Reclama este sufletul comerţului”.

Una dintre metodele folosite fiind anunţarea unui faliment fictiv, după ce, cu ceva timp înainte de acest moment a afişat prețuri şi de 10 ori mai mari față de cele reale. Manevra este menită să ofere comerciantului posibilitatea de a anunţa discounturi uriaşe, de 70-80% cu ocazia lichidării de stoc. În realitate, cumpărătorii de bună credinţă sunt induşi în eroare, ei plătind de fapt, nici mai mult nici mai puţin decât preţul normal al covorului. Cu alte cuvinte, induce emoţie şi o exploatează la maxim.

Colecţionarul de artă, Norbert Hauser, aşa cum este prezentat de gândul.ro, a declarat că” un comerciant de covoare este perceput, în toată lumea, în două moduri diametral opuse: decorator și consultant în amenajările de bun gust, eventual cu un aer oriental, chiar anticar, de foarte multe ori, sau escroc, cu sinonimele aferente – șarlatan sau pungaș”.

În continuare, cunoscutul colecționar de artă a explicat cum poate fi declarat” un faliment fictiv în așa fel încât clienții creduli să dea năvală pentru a achiziționa covoare cu preț redus, iar comercianții respectabili de covoare orientale se văd nevoiți să lupte cu o decredibilizare alarmantă”.

Pentru exemplificare, Norber Hauser îl prezintă pe omul de afaceri Shahin Honarmand ca făcând parte din cea de-a doua categorie a comercianților de covoare, spunând că acesta este ” un cetățean german de origine iraniană care, de douăzeci de ani, umblă prin Europa cu un depozit de covoare în spinare, înșelând clienți de bună credință”. În continuare, colecţionarul precizează:” falimentul fictiv este doar un joc de interese financiare prin care Shahin Honarmand dorește să-și mărească profiturile. Sistemul este simplu și chiar ilegal. Se anunță un faliment fictiv, se afișează prețuri la o valoare de 10 ori mai mare față de cele normale, ca să creeze impresia că – dacă achiziționezi cu 76% reducere – ieși în mare câștig. Când, de fapt, la magazinul din Dorobanți, sau la Mobexpert, sau la iranianul care vinde pe piața noastră de 15 ani, același covor poate fi cumpărat la jumătate de preț. Branșa aceasta este una în care câștigurile nu sunt direct proporționale cu investiția! Marfa este scumpă și vânzările sunt rare. Și uite așa s-au născut și cei ca Shahin, cei care s-au gândit să accelereze venitul, profitând de lipsa de informare a clienților. Cu o investiție masivă în publicitate, și minimă în calitatea mărfii, Shahin Honarmand generează cifre de afaceri de-a dreptul absurde pentru domeniul acesta, doar stimulând instinctele noastre ascunse de plesneală. Nu are pandemia nicio legătură. Ei făceau “reduceri” de 75 % ÎNAINTE să apară virusul. Și despre ce magazin este vorba, nu există niciun magazin… Sarsanaua în spate, atât… Unde a fost magazinul până acum?”

În continuare, domnul Hauser oferă şi un sfat generos clienţilor amatori de covoare orientale: „Nu marşaţi la texte ieftine, calculaţi şi mai ales, comparaţi preţurile şi calitatea. Consultaţi dealerul din România pentru că acesta va fi aici şi după ce vor pleca aşa-zişii afacerişti”

Norbert Hauser:” Branșa aceasta este una în care câștigurile nu sunt direct proporționale cu investiția! Marfa este scumpă și vânzările sunt rare”

Conform spuselor colecţionarului de artă, Norbert Hauser, omul de afaceri Shahin Honarmand, ar fi folosit în repetate rânduri strategia falimentului fictiv:” De 10 -15 ani, Occidentul, în care Shahin s-a lăfăit din anii ’70 până nu de mult, i-a cam întors spatele și, ca tot escrocul care se respectă, a găsit piețele din Est – prin care trece regulat – intentând alte și noi falimente. Falimentul de la București pasează mingea la Sofia, apoi de la Sofia la Riga, Praga, Budapesta, Varșovia etc. În schimb, Moscova lipsește de pe listă, știu ei de ce… Vă aduc aminte sloganul lui Shahin din anul 2014, cu care a reușit să falimenteze pe unul din dealerii din România: APUSUL DRAMATIC A UNEI INSTITUȚII SPECIALIZATE ÎN AMBIENTURI INTERIOARE… LICHIDARE SENZAȚIONALĂ DE COVOARE ORIENTALE ÎN NUMELE UNEI BĂNCI GERMANE. Dar nu a spus nimic despre CINE dă faliment, despre CE bancă germană este vorba, au fost doar sloganuri.”.

Domnia sa susţine că familia Honarmanda făcut investiții masive în publicitate, și minime în calitatea mărfii” susţinând că oferă clienților” cea mai largă varietate de covoare țesute de mână din Balcani unde toată lumea găsește covorul potrivit”.

De altfel, textul reclamei făcute de Shahin Honarmand, înainte de declararea falimentului fictiv sună astfel:” De foarte mulți ani, Lumea Covoarelor are cea mai largă varietate de covoare țesute de mână din Balcani. La noi veți găsi covorul visurilor dumneavoastră indiferent dacă acesta este din gama Exclusive Caravan, Nomand sau Tradițional. Oferta noastră de covoare este foarte variată și cuprinde: covoare persane, covoare orientale, covoare moderne de cea mai bună calitate. La noi găsiți absolut toată gama de covoare și o varietate bogată de prețuri, culori, forme și dimensiuni la care v-ați gândit vreodată: covoare ovale, covoare dreptunghiulare, covoare pătrate, iar noi suntem aici pentru a vă ajuta în alegerea perfectă. Nu contează ce covor căutați – la noi toată lumea găsește covorul potrivit!”

Folosindu-se de pandemie, Shahin Honarmand anunţă că a decis că închidă afacerea, momentul fiind dramatic descris ca „Sfârşitul unei legende europene!” Alături, evident apare generosul discount de -77%… Wow!

Pe site-ul comerciantului apar anunţuri fulminante, în culorile drapelului Germaniei. Probabil pentru a sugera seriozitatea nemţească…

Totul se desfăşoară sub semnul LICHIDĂRII TOTALE DE STOC şi a „prețurilor inegalabile, pentru dumneavoastră înainte de a închide” oferite cu generozitate de Familia Honarmand care are şi un mesaj de-a dreptul înduioşător:

Aşadar, sper că aţi înţeles… Totul pentru dumneavoastră!

Pentru ca lucrurile să fie limpezi până la capăt, să spunem câteva cuvinte şi despre „colecţionarul de artă” Norbert Hauser, cel care a făcut aceste interesante dezvăluiri…

În data de 9 iunie 2016, Evenimentul Zilei, titra: „Procurorii DIICOT au efectuat, marţi, 15 percheziții domiciliare în București și județul Ilfov, unde au fost găsite și ridicate sumele de 60.320 euro, 1.126 USD, 125.500 lei precum și 22 de monede de valoare. În urma acestor descinderi, organele de urmărire penală i-au reţinut pe Norbert Hauser, Călin Tatomir, fost şef la Microsoft România şi alte 6 persoane.

Norbert Hauser este un cunoscut colecţionar de covoare orientale şi deţinătorul Galeriei Buhara din cartierul Primăverii, Bucureşti. Acesta a fost arestat preventiv miercuri, în urma unei decizii a Tribunalului București, el fiind acuzat de DIICOT că face parte dintr-o grupare care se ocupa cu evaziunea fiscală și spălarea de bani, transmite Agerpres.”

Este chiar interesantă această lume a „colecţionarilor” şi „comercianţilor” de covoare, mai ales când se războiesc între ei. Aflăm lucruri…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here