Țarile de Jos (Netherlands) – Experții au opinii diferite privind viitorul comerţului în timp ce retailerii olandezi, online, se pregătesc pentru intrarea pe piaţă a gigntului american Amazon

0
505
amazon tarile de jos

***N.R. – Începând cu data de 01.01.2020, Olanda şi-a schimbat numele. Titulatura actuală, oficială, este „Ţările de Jos” (Netherlands)

Retailerii online din Țarile de Jos (Netherlands) se pregătesc pentru a face față sosirii gigantului global Amazon, care este așteptat să-și deschidă platforma dedicată pieţei olandeze în primul trimestru al acestui an.

Opiniile experților cu privire la cota de piață pe care Amazon o va putea atinge, sunt împărțite, având în vedere că sectorul de retail online, olandez este dominat de jucători locali puternici, precum Bol.com și Coolblue.

Vânzările online în Țarile de Jos (Netherlands) au atins peste 18 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului trecut, potrivit grupului de lobby Thuiswinkel.org.

Amazon vinde cărți electronice, în Țarile de Jos (Netherlands), din anul 2014. Din 2016, Amazon.de (Germania) a oferit cumpărătorilor olandezi un termen de livrare de numai 24 de ore pentru un număr de aproximativ trei milioane de articole. Potrivit revistei de retail online, Twinkle, Amazon se află deja pe locul șase, pe piața olandeză, cu vânzări de 350 de milioane de euro, în anul 2018.

La începutul luni ianuarie Amazon a declarat că intenționează să își desfășoare în Țarile de Jos (Netherlands), întreaga sa ofertă de „milioane de produse” grupate în 20 de categorii, inclusiv haine și că îşi va deschide larg porțile către terți vânzători.

În legătură cu această iminentă intrare pe piaţă a gigantului american, Olaf Zwijnenberg, specialist în domeniul retailului al Rabobank, a declarat că se așteaptă ca, în următorii 10 ani, Amazon să domine piaţa olandeză atingând cifre de vânzări de aproximativ 10 miliarde de euro. Pentru comparaţie, Bol.com, retailerul online numărul 1 în Țarile de Jos (Netherlands), a înregistrat în 2018 vânzări de 2,1 miliarde de euro.

Olaf Zwijnenberg a mai estimat că sosirea Amazon în Țarile de Jos (Netherlands) va elimina şi mai mult magazinele fizice amplasate pe străzile principale, în special în orașele mici. Potrivit agenției naționale de statistică CBS, numărul magazinelor fizice, din Țarile de Jos (Netherlands), a scăzut cu 11%, în ultimii 10 ani, printre cele mai grav afectate fiind cele de electronice, încălțăminte, cărți și sport.

În pofida tuturor acestor schimbări aşteptate, grupul de cercetare de piață Simon-Kucher estimează că olandezii vor cumpăra de pe platforma Amazon numai dacă aceasta va oferi prețuri cu cel puţin 10% mai mici decât cele listate de Bol.com, care face parte din imperiul Ahold.

Cor Molenaar, profesor la Universitatea Erasmus din Rotterdam, subliniază că Amazon va intra pe „o piață de comerț electronic foarte complicată”, chiar dacă compania oferă servicii web extrem de sofisticate.

Grupurile olandeze de retail online declară că au încredere în capacitatea pe care o au de a face față provocării. Liderul de piață, Bol.com, care tocmai a anunțat că va începe să vândă şi îmbrăcăminte, a declarat publicaţiei Financieele Dagblad că are „multă încredere” în propria poziție locală. Numărul doi pe piaţa olandeză, Coolblue, specializat în vânzarea de aparate electronice şi electrocasnice, a refuzat să comenteze FD în timp ce Zalando, numărul 4 în Țarile de Jos (Netherlands), a declarat că se concentrează pe „îmbunătățirea experienței clienților”.

În cei peste 12 ani care au trecut de la apariţia comerţului online, patru din cinci olandezi au cumpărat ceva de pe site-uri, la un moment dat. Wijnand Jongen, directorul thuiswinkel.org, a declarat că se așteaptă că sosirea Amazon să accelereze şi mai mult trecerea la cumpărăturile online. „Cu toate aceste, retailerii olandezi, care sunt deja foarte activi online, sunt bine poziționați ca să facă faţa intrării pe piaţă a gigantului Amazon. Aceştia au câștigat deja încrederea consumatorului olandez”, a adăugat directorul Thuiswinkel.org.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here