Studiu Roland Berger: Inteligenta artificiala va influenta semnificativ competivitatea companiilor de asigurari in urmatorii 3-5 ani – 2 din 3 jucatori din UE considera subiectul de importanta strategica

0
1537
  • 2 din 3 jucatori din sectorul asigurarilor din Uniunea Europeana considera ca investitiile in inteligenta artificiala vor deveni o prioritate strategica in urmatorii 3-5 ani, iar 1 din 3 jucatori a implementat deja cel putin o aplicatie bazata pe inteligenta artificiala
  • Studiul Roland Berger releva ca cel mai mare impact va fi determinat de aplicatiile orientate spre imbunatatirea managementului daunelor, a eficientei operationale si a relatiei cu clientii
  • Pentru ca initiativele bazate pe inteligenta artificiala sa aiba succes, companiile trebuie sa elaboreze concepte integrate de implementare, care sa alinieze necesitatile business-ului cu posibilitatile tehnice si sa pregateasca organizatiile la toate nivelele pentru schimbare

Despre implementarea solutiilor bazate pe inteligenta artificiala pentru imbunatatirea performantei business-ului se vorbeste cu entuziasm de cativa ani, insa, pentru majoritatea industriilor, impactul acestora este inca limitat. Companiile din sectorul serviciilor financiare, si cu precadere, cele din segmentul asigurarilor, sunt printre principalii utilizatori ai acestor tehnologii conform unui nou studiu Roland Berger. 2 din 3 companii de asigurari din Uniunea Europeana considera ca investitiile in solutiile bazate pe inteligenta artificiala vor deveni o prioritate strategica pentru industrie pe termen mediu.

Diferentele de competivitate se vor accentua in urma implementarii inteligentei artificiale

Axel Böhlke, Partener in cadrul biroului din Bruxelles al Roland Berger si specialist in domeniul asigurarilor, considera ca “inteligenta artificiala are deja un impact major asupra industriei si va fi unul dintre motoarele transformarii acesteia in urmatorii 3-5 ani”, subliniind importanta adoptarii rapide si eficiente a acestei tehnologii de catre marile companii pentru a isi imbunatati nivelul de competitivitate.

Managementul daunelor este procesul vizat cu precadere

Pe termen scurt, aplicatiile cu rol in imbunatatirea procesului de management al daunelor (de ex. avizarea daunelor, estimarea si despagubirea prejudiciilor sau identificarea potentialelor fraude), a eficientei operationale si a relatiei cu clientii (de ex. chatbot) pot avea cel mai mare impact, conducand la reduceri semnificative de costuri si intarind relatia cu clientii existenti. Dragos Fundulea, Senior Project Manager in cadrul echipei Roland Berger din Bucuresti, este de parere ca, desi la inceput, aceste trend-uri sunt vizibile si pe piata locala: “Principalii jucatori activi in zona de servicii financiare din Romania au inceput deja sa investeasca in proiecte complexe de digitalizare, implementand atat aplicatii bazate pe inteligenta artificiala in front office, cat si solutii de tip RPA in special in cadrul proceselor suport.”

Planificarea integrata este esentiala 

Succesul unor astfel de proiecte depinde in mare masura de strategiile pe care companiile le definesc inaintea implementarii. Acestea trebuie sa identifice si sa prioritizeze zonele in care beneficiile inteligentei artificiale pot fi maximizate, stabilind obiective clare pe parcursul etapelor de  implementare. Ulterior, companiile trebuie sa investeasca in dezvoltarea competentelor tehnice proprii sau sa identifice parteneri capabili si flexibili pentru implementarea solutiilor. Pe tot parcursul procesului, este nevoie si de adaptarea strategiei de comunicare in interiorul si in exterior organizatiei, cu scopul de a pregati atat angajatii, cat si clientii si partenerii de afaceri (de ex. brokeri) pentru schimbarile planificate. Odata lansate primele initiative si avand la dispozitie evaluari preliminare de impact, metodologia de prioritizare a viitoarelor dezvoltari poate fi calibrata si adaptata nevoilor in schimbare ale firmei.

Szabolcs Nemes, Partener Roland Berger si Managing Director al biroului din Bucuresti, semnaleaza importanta etapei de conceptualizare pentru obtinerea unor rezultate sustenabile. “Din ce in ce mai des, clientii nostri isi manifesta interesul pentru utilizarea aplicatiilor bazate pe inteligenta artificiala. Cu toate acestea, multe proiecte risca sa nu isi atinga obiectivele intrucat sunt vazute ca solutii imediate la probleme operationale majore ale organizatiilor si, prin urmare, se dedica prea putin timp definirii conceptului de implementare si alinierii necesitatilor business-ului cu posibilitatile de implementare ale departamentelor IT.”

 Studiul este disponibil aici:

https://www.rolandberger.com/en/Publications/

 Abonarea la publicatiile noastre se poate face aici:

https://www.rolandberger.com/en/Notifications.html

Roland Berger, infiintata in 1967, este singura companie globala de consultanta in management de origine europeana, cu radacini germane. Cu 2.400 de angajati in 35 de tari, compania are o prezenta de succes pe toate pietele importante internationale. Cele 52 de birouri sunt localizate in principalele centre de afaceri la nivel global. Compania este un parteneriat independent detinut exclusiv de 230 de Parteneri.

Navigand Complexitatea

In ultima jumatate de secol, Roland Berger a fost un partener al companiilor in adaptarea la schimbare. Privind catre urmatorii 50 de ani, ne angajam sa ne sprijinim clientii in a cuceri urmatoarea frontiera. Pentru noi, acest lucru inseamna sa facilitam navigarea prin complexitatile ce definesc timpurile noastre, oferind clientilor strategii dinamice, esentiale pentru succesul de durata.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here