CFR îşi va încerca norocul şi pe apă. Cu partea de marfă. Ar putea asigura legături pe Marea Neagră şi s-ar facilita mult transportul de mărfuri către Europa. E genul de transport folosit intens pentru a face legătură între Olanda şi Marea Britanie sau ţările scandinave.
Intenţia este de a trage bani europeni pentru a reface navele, în cadrul proiectului Autostrada maritimă, prin care Bruxellesul vrea să dezvolte transportul pe apă pentru a degreva infastructura rutieră şi feroviară. Însă, în stilul mioritic, România ajunge cu întârziere. Un oficial european venit să discute proiectele a spus că a remarcat că la Marea Neagră nu se întâmplă nimic, este asemenea unei găuri. Negre.
Feriboturile ruginesc
România are posibilitatea de a atrage 75 de milioane de euro pentru dezvoltarea de proiecte la Marea Neagră.Feriboturile Eforie și Mangalia ruginesc de mai mulţi ani în Portul Constanța Sud-Agigea. Cele două nave aduceau CFR Marfă un profit de 2 milioane de euro pe an când erau în uz şi asigurau legături cu Georgia sau Turcia.
Mihuţ Crăciun, directorul general al CFR Marfă: „Începerea acestui trafic peste Marea Neagră ar însemna cel puţin o dublare a volumelor de containere care sunt tranzitate anual prin Portul Constanţa. Deci, vorbim de la aproape 700.000 de containere, la peste 1,5 milioane de containere.
Modernizarea navelor
Se poate asigura astfel o legătură pe mare cu portul Batumi din Georgia şi de acolo cu noul Drum al Mătăsii și coridorul Transcaspian. Constanţa poate deveni un hub de intrare a mărfurilor în Europa şi de acolo se pot face legăturile cu marile oraşe port al Europei pe calea fluvială.Pentru modernizare este luată în calcul chiar echiparea navelor cu noi motoare care să folosească gaz natural lichefiat.În plan este construcţia unui terminal pentru acest tip de combustibil la Constanţa, care poate fi folosit şi de camioane sau autobuze.
Planul de dezvoltare al portului
Brian Simpson, reprezentantul Comisiei Europene: „Am văzut planul de dezvoltare a portului, care se încadrează perfect în ceea ce dorim noi să facem şi acesta este cel mai important lucru”. Dan Tivilichi, directorul CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa: „Sunt nave care nu pot sosi în Portul Constanţa pentru că nu pot fi alimentate cu acest tip de combustibil”.