Reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și mai mulți primari au făcut recepţia a 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva

0
2315
autostrada Lugoj-Deva

Cei 15 kilometri, fac legătura între localitățile timișene Margina și Traian Vuia, această secţiune urmează să fie deschisă circulaţiei după finalizarea auditului de siguranţă rutieră.

Oficialii prezenți la recepție nu au făcut declarații oficiale legate de data în care se va și putea circula pe acest lot de autostradă, dar constructorii afirmă că acest lucru s-ar putea întâmpla chiar în săptămâna în curs.Acest lucru a fost confirmat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc:

„În săptămâna 6-10 februarie vom da în folosinţă cei 15 kilometri de pe lotul 2 Lugoj-Deva ”, spunea ministrul Cuc. Lucrările au fost terminate încă de la mijlocul lunii decembrie a anului trecut, dar recepția nu s-a putut face din cauza unor chichițe birocratice. Problemele, însă, abia de aici încep.

Dacă starea carosabilului este una bună, problemele sunt sub asfalt, mai exact la canalele care subtraversează autostrada, la ploi apa scursă pe aici inundând drumurile laterale. De asemenea, cei care au terenuri în zonă, victime colaterale în acest veritabil război care pare a fi construcția de autostrăzi în România, nu mai pot ajunge la ele, iar astfel de probleme se pot întâlni și în județul Hunedoara.

 Vara trecută, pe raza comunei Lăpugiu de Jos s-a contatat că unul dintre pasajele de peste autostradă era prea mic, un trailer rămânând blocat sub acel pod. Șoferul unui trailer, care avea remorcat un excavator, a rămas blocat în pasaj.

Reprezentanţii Directiei de Drumuri Timişoara au constatat că cerinţele de gabarit din zona pasajului nu sunt îndeplinite. Tunelul pe sub pasaj ar fi trebuit să aibă cinci metri înăltime. Dar firma care a câştigat proiectul l-a făcut de cinci metri numai la un capăt. La celălalt capăt are 4 metri si 80 de centimetri.

Reprezentanții fostului Executiv, dar și miniștri din actualul Guvern, suțineau că, până la sfârșitul acestui an, se va putea circula pe autostradă între Deva și Lugoj, iar astfel se putea ajunge, pe A1, de la Sibiu până la Nădlac și mai încolo, spre Vestul Europei.

Cu toate acestea, între Margina și Deva, pe A1, mai este mult de lucru. Mai mult, pe tronsonul dintre Margina și Holdea ar trebui construite două tuneluri. Inițial era vorba despre trei, dar s-a găsit soluția a unirii a două dintre ele, respectivele tuneluri fiind făcute pentru urşi şi lileci, existenţi, probabil,dar văzuţi numai de diverşi “ecologişti”, pentru că localnicii nu știau de existența în zonă a acestor vietăți.

Aceste tuneluri, susțin constructorii, în ciuda optimismului autorităților, nu vor putea fi terminate în acest an, iar spre Lugoj de la Deva se va putea circula, fără coborâri de pe autostradă, cel mai repede în 2018.

Cei mai optimiști pot spera că, până la sfârșitul acestui an, se va putea circula de la Sibiu spre Occident pe A1, dar și aici sunt probleme. Dar pe tronsonul dintre Orăștie și Sibiu au apărut noi probleme, în alte locuri față de cele obișnuite, între Cunța și Săliște, iar specialiști din domeniu chiar au lansat ideea reconfigurării unei porțiuni de autostradă, aceasta nefiind pe teritoriul județului Hunedoara, termenul de execuție variind de la câteva luni la doi ani.

Cei care credeau că vor demara în acest an lucrările la tronsonul dintre Sibiu și Pitești, mai ales după ce s-a declarat că autostrada București – Brașov nu mai este o prioritate vor avea parte de o nouă dezamăgire.

CNAIR a anunțat că a fost atribuit, prin licitație publică, contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Pitești, durata de implementare fiind de 17 luni. Astfel că lucrările ar putea începe, cel mai devreme, în al doilea trimestru al anului viitor.

 „În acest moment o problemă este ordonanţa (a Guvernului Cioloș, de la finele anului trecut, n. red.) care a împărţit Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). CNIR-ul, printr-un articol, blochează scoaterea la licitaţie a lucrărilor noi, acestea putându-se face doar de către CNIR. CNAIR nu mai poate face acest lucru şi acest lucru este o problemă care trebuie reglementată”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

La autostrada Sibiu – Pitești au mai apărut și alte probleme, legate de amestecarea probelor geologice, care au dus la noi întârzieri. Aici s-a revenit, în mod oficial, la anul 2021 pentru deschidere, după ce, tot în mod oficial, 2022 era anunțat ca un termen rezonabil pentru acest lucru. Tot surse oficiale, care au dorit să îșipăstreze anonimatul, avansau, până mai deunăzi, ideea că anul 2023 ar putea fi acela în care s-ar putea circula pa autostradă de la Nădlac la București. Și, ținând cont de cele arătate mai sus, chiar și anul 2023 pentru legătura Devei cu Bucreștiul pe autostradă pare un termen optimist.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here