Pentru mii de bucureşteni, masa de prânz nu costă mai mult de cinci lei, pentru că nu este luată la restaurant, ci la covrigăria din colţul străzii

0
1567
covrigarie
Creșterea economică nu se resimte pe stradă. Patiseriile și covrigăriile vînd din plin produse care îngrașă, dar care sunt foarte ieftine și potolesc foamea.

Patiseriile par a fi afaceri cu succes garantat în România: vând produse ieftine şi mereu proaspete, pentru că există cerere foarte mare. 

,,Bunăstarea nu există,,
Cristian Păun, profesor de economie la Academia de Studii Economice susține: ,,Atâta timp cât bunăstarea nu există, nu ai cum să ai un consum mai sofisticat, mai elevat pe partea de calitate”. Creşterea economică poate veni din împrumuturi sau din ce se acumulează în interiorul sistemului economic. În primul semestru a fost de 5,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, dar nu se vede în buzunarul nostru. Explicaţia este dată de specialişti. Cristian Păun: „Dau un simplu exemplu: ne împrumutăm, creşte datoria publică, ca noi să cumpărăm nişte avioane din Portugalia. În momentul în care se împrumută Guvernul, nu se împrumută pentru Georgică, Ionescu, Popescu ca ei să-şi ia un televizoor să simtă bunăstarea în buzunar”.

Datoria publică a crescut

Datoria publică a României era de 32,5 mld euro la sfârşitul lunii august, în creştere cu aproape 1 miliard de euro faţă de sfârşitul anului trecut. În spatele acestor cifre, consumul populaţiei nu poate schimba cu mult balanţa. De la Târgu Jiu până la Sibiu, reţeta preţurilor mici este cel mai bun marketing. Oana Mirilă, director de cercetare GfK: „Este o modalitate de a se proteja. Asta pentru că ei nu se aruncă la investiţii mari. Dorinţa de a cumpăra şi de a investi e încă reţinută”. Potrivit unui studiu al agenţiei GFK, consumatorii sunt sceptici în ceea ce privește următoarele câteva luni, în special din cauza incertitudinii dată de alegerile parlamentare. Mulți nu exclud posibilitatea unui declin economic.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ