Liderii-slujitori al Secolului XXI

0
1283
Liderii-slujitori al Secolului XXI

Cu puțin timp înainte de moartea sa, legendarul guru al managementului, Peter Drucker a făcut o declarație îndrăzneață: „Creșterea productivității specialiştilor în domeniul cunoaşterii clientului a fost cea mai importantă contribuție la tipul de management necesar Secolului XXI”.

Ce este un „specialist în domeniul cunoașterii clientului”? Drucker îl defineşte, simplu, astfel:

„Specialiştii în domeniul cunoaşterii clientului sunt oameni care ştiu mai multe despre clienţi decât șeful lor”.

Ne aflăm într-o eră în care prezența tot mai mare a specialiştilor în domeniul cunoașterii clientului a dus la analiza şi redesenarea, practic de sus în jos, a structurilor de management învechite.

Liderii Secolului XXI sunt lideri-slujitori care recunosc puterea impartirii statutului şi principiile luării deciziilor în comun, nepretinzând că ar fi „experţi”. Ei folosesc ca pârghie abilitatea de a-și educa specialiştii în domeniul cunoașterii clientului, prin poziţionarea acestora în prima linie, permițându-le astfel să contribuie cu idei care să se materializeze într-o o mai mare experiență.

Din moment ce liderii de astăzi nu pot fi experți, ei joacă un rol important în a-şi ajuta propria echipă. Iată modul în care aceştia conduc folosindu-se de specialiştii cu înaltă calificare în domeniul cunoașterii clientului.

1.Conduc prin organizarea cursurilor de pregătire şi prin oferirea de facilităţi.

Abordarea „Întreabă sau Spune”este perfect potrivită pentru lideri din economie care se bazează pe cunoaștere. Ei nu spun specialiştilor ce să facă, ci mai degrabă le pun întrebări puternice, care să le permită găsirea propriilor soluții. Acest proces funcționează bine cu lucrătorii inteligenţi, care caute soluții practice, pornind de la propriile probleme întâmpinate pe parcurs. Rolul liderului este de a emancipa şi dezvolta propria echipă și de a facilita procesul de învățare, prin organizarea cursurilor de pregătire.

2. Conduc prin dezvoltarea şi pregătirea pentru viitor a oamenilor din subordine.

Cu o concurență tot mai mare la nivel mondial, liderii de astăzi privesc spre viitor ajutându-și propria echipă să dobândească noi competențe. Prin această abordare reuşesc să menţină la un nivel superior toate abilitățile relevante ale subordonaţilor şi să contribuie la succesul de mâine al afacerii.

3. Oferă subordonaţilor libertatea de a-şi construi rețele profesionale.

Specialiştii în domeniul cunoașterii clientului devin extrem de loiali atunci când le oferi libertatea de a forma sau urmări rețele profesionale puternice, atât în ​​interiorul cât și în afara companiei. Rețelele profesionale adăuga valoare, ajutând la extinderea cunoștințelor şi competenţelor companiei.

4. Conduc prin implicarea activă a celorlalţi.

Marii lideri recunosc că leadership-ul este multidirecţional. În momente critice, bineînţeles, acesta se manifestă de sus în jos dar cel mai bun scenariu este să permiţi abordarea de la egal la egal sau de jos în sus, în cazul în care înțelepciunea colectivă ajută la rezolvarea problemelor reale.

5. Conduc prin demonstrarea propriilor competențe.

În cele din urmă, trebuie să ștergeți rapid orice idee preconcepută cum că specialiştii în domeniul cunoaşterii clientului ar fi doar nişte simplii angajaţi. Dimpotrivă, ei exercită o mare influență prin cunoştinţele pe care le dețin, demonstrând înțelegere și expertiză specifică, atât în domeniul conducerii cât şi în cel al industriei sau tehnologiei. În privinţa conducerii, ei vor duce viziunea mai departe, o vor comunica mai bine și în mod activ, vor angaja efortul întregii echipe. Acest lucru va duce la o mai mare încredere colectivă în proiect sporind totodată şi încrederea în tine, ca lider, pentru ca, la final, vei livra excelență.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ