Inceputul sfarsitului EMAG-ALTEX paraseste platforma Emag datorita comisioanelor nesimtite practicate de acestia

0
1260

ALTEX România iese de pe platforma marketplace, pentru a-și respecta promisiunea față de clienți: cel mai mic preț din Romania.

București, 19 august 2019 – După o prezență de mai bine de un an și jumătate pe Marketplace, ALTEX a decis să parasească platforma, motivul acestei decizii fiind creșterea semnificativă a comisioanelor practicate de eMag, aspect ce ar conduce la imposibilitatea ALTEX de a-și ține promisiunea către clienți, respectiv, aceea de a oferi cel mai mic preț din România la toate produsele.

De aproape 28 de ani, clienții și-au dovedit fidelitatea față de ALTEX, contribuind la întărirea poziției de lider al pieței de electro-IT, în timp ce ALTEX și-a ținut mereu promisiunea de a contribui la îmbunătățirea vieții clienților, oferind acces la tehnologie relevantă prin varietatea produselor disponibile la cel mai mic preț din România, garantat prin rambursarea de 2 ori a diferenței.

În plus, ALTEX a răspuns mereu nevoilor actuale ale consumatorilor, integrând rolul magazinului clasic cu platforme online, aducând în același timp plus-valoare prin cel mai bun preț, produse de calitate adaptate nevoilor lor și cele mai bune servicii, relevante pentru clienți: consultanță la raft, disponibilitatea produsului și posibilitatea interacțiunii cu acesta, livrare până la ușa casei, servicii de instalare, de ridicare a produselor vechi, de service în magazin, de finanțare accesibilă, metode de plată variate.

“Am luat decizia de a părăsi platforma marketplace eMag deoarece în acest moment, creșterea comisioanelor ne fac imposibilă respectarea promisiunii de cel mai mic preț din România, o promisiune pentru ținerea căreia toți angajații ALTEX depun constant eforturi pentru optimizarea costurilor prin excelență în operațiuni și prin investiții inteligente în proiecte care cresc eficiența. Toate acestea fac ca ALTEX să fie o afacere profitabilă și sustenabilă și ne dau instrumentele care ne ajută să ne adaptăm modificărilor pieței prin propriile puteri, fără sprijin din partea statului, în timp ce arătăm soliditate în afaceri, consecvență și sustenabilitate în creștere și profit și respect față de promisiunile făcute clienților noști”, a precizat Florin David, Director E-commerce Altex Romania.

Începand cu 19 august, clienții vor putea achiziționa în continuare produsele dorite la cel mai mic preț, venind în oricare dintre cele 120 de magazine ALTEX și MEDIA GALAXY și online pe platformele proprii altex.ro și mediagalaxy.ro.

„Pentru ALTEX România, succesul nu se rezumă doar la vânzări și profit. Succesul ALTEX România înseamnă să te adaptezi indiferent de momentele grele care afectează iminent orice piață, să dai un adevărat exemplu despre cum se fac afacerile și să ai o contribuție la schimbarea în bine a societății, la dezvoltarea acesteia”, a declarat Florin David, Director E-commerce Altex Romania.

ALTEX România sprijină economia locală prin investiții și parteneriate care susțin comunitățile locale. Numai de la începutul acestui an, ALTEX România a investit peste 10 milioane de euro pentru modernizarea, reamenajarea sau deschiderea de noi magazine, susținând astfel economia locală, creând noi locuri de muncă și venind în întâmpinarea nevoilor clienților.

Totodată, dezvoltarea noului centru logistic lângă București, în comuna Dragomirești Vale, asigură începând in acest an, în urma unei investiții de peste 37 de milioane de euro, internalizarea și eficientizarea serviciilor logistice, susținând astfel promisiunea celui mai mic preț din România și contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții clienților.

Pornind ca start-up local în anii ‘90, ALTEX România a crescut durabil prin forte proprii, influențând comerțul de electronice și electrocasnice din România, oferind clienților săi prin rețeaua de peste 120 de magazine și prin siteurile altex.ro și mediagalaxy.ro echipamente care sporesc confortul vieții, adecvate nevoilor clienților, la prețuri accesibile. Prin programul „De 2xDiferența”, ALTEX susține cel mai mic preț din România oferit pentru întreaga gamă de produse. În plus, ALTEX vine în sprijinul clienților cu servicii care adaugă plus-valoare: servicii de consultanță la raft, platforma online, livrare la domiciliu, ridicarea produselor vechi, finanațare (rate) accesibilă, acțiuni promoționale.

De la electrocasnice, electronice, IT, comunicații și multimedia, ALTEX România și-a extins în prezent gama de produse având oferte competitive și pe piața de voiaj, sport și vacanță, auto, cosmetice-îngrijire personală, bebeluși-copii sau băuturi calde și reci (apa, cafea, sucuri, ceai).

UPDATE: Redam mai jos o posibila explicatie a retragerii Altex de pe Emag…vom face si o plangere la Consiliul Concurentei pentru ca Emag obliga pe toti cei care cumpara de la ei sa lucreze cu curierul care le apartine- Sameday si au scos fortat DPD din acest joc.

Salut decizia Altex de a iesi de pe platforma Emag. Este o decizie excelenta si urmeaza deciziile altor firme serioase care nu accepta santajul si aroganta Emag.

In Romania este un blocaj mediatic referitor la Emag. Emag este detinut de un grup din Africa de Sud numit Naspers care mai detine si OLX, Storia si Autovit in Romania. Putini stiu despre eforturile uriase, repet URIASE, ale acestui grup de a domina total si complet e-commul. Nu se multumesc cu e-comm-ul ci vor si piata auto, piata imobiliara si chiar si micul comert de tip OLX. Nu o sa gasiti prea multe opinii negative despre ei pentru ca Emag cumpara toate opiniile negative din online, ziare, oameni si constiinte. Am bloggeri cunoscuti din social media cu care lucrez si care mi-au spus de multe ori ca nu pot scrie despre mizeriile emag pentru ca „platesc bine”.

Dar de unde supararea?

Emag-ul si-a facut un marketplace acum cativa ani. Nemultumit ca nu poate controla complet onlineul, s-a visat un fel de Amazon. Practic orice firma daca avea un produs il putea expune pe Emag. Au sunat toate firmele din Romania (chiar toate) sa le invite sa listeze pe Emag si Olx (mai nou). Au tras de oameni, le-au vandut bullshituri si au facut orice sa ii determine sa se listeze pe platformele lor. Problema este ca pentru listare trebuia platit un comision de minim 17% din valoarea vanzarii pentru Emag. Deci daca tu firma X listezi un produs Y pe Emag si il vinzi cu 100 lei, trebuie sa platesti Emag 17% din valoarea vanzarii. Ce poti spune? Platforma lor, strategia lor, cui nu-i convine drum bun.

Nimic de comentat desi la 17% comision din valoarea vanzarii ar trebui sa ai un adaos serios sa mai ramai cu ceva. O multime de firme mai mici sau mai mari au listat produse in marketplace-ul emag la ce comisioane a vrut Emag. Initial comisioanele au fost mai mici si unii reuseau sa vanda cate ceva. Intr-o tara in care romanii nu isi imaginau altceva decat Zara, Starbucks si McDonalds nu e de mirare ca nu puteau o intelege ca exista viata si in afara emag. Nici acum inca nu pricep unii dar asta e alta poveste. Amuzant este faptul ca sunt afaceri mici, afaceri ale producatorilor romani construite exclusiv pe emag si dependente practic de emag ca si canal de vanzare. Greseala strategica pentru ca sunt sub dictatura emag care face ce vrea cu ei.

Prima greseala a tuturor firmelor mici sau mari listate pe emag este faptul ca accepta sa isi puna vanzarile la dispozitia emag. Da dragii mei, fara nici un cost, ba chiar facand profituri substantiale, emag poate vedea care sunt produsele de top ale altor firme si care este cererea in piata. Este foarte usor sa te concureze ulterior daca vor sa o faca pentru ca stiu exact cine sunt clientii tai, ce se vinde si la ce pret. O discutie similara este si in cazul Amazon dar nu intram in detalii.

Dupa ce s-a vazut cu o baza consistenta de firme si firmulite care listau pe platforma lor, emag a inceput santajul. Cresteri de comisioane unilaterale, obligarea de a lucra cu mizeria lor de curier Sameday (de departe cel mai prost serviciu de curierat din Romania si din Balcani), concurenta directa pe produsele de succes ale partenerilor, mutat produse in alte categorii pentru a nu le face concurenta, refuzul de comisionare cu 10% pentru producatorii romani (dupa ce a facut adevarate campanii ca emag vezi doamne sustine producatorii romani). Puneti peste toate astea o aroganta infinita si cele mai proaste servicii de suport pentru parteneri. Asta e adevarata fata a emagului.

Emag este o firma care actioneaza cat se poate de unfair incercand sa controleze total piata de online.

Asa ca nu e de mirare ca platforma emag este parasita masiv de din ce in ce mai multe firme, ca Altex anunta iesirea, ca DPD e suspendat ca si curier acceptat. E un adevarat razboi in background despre care nu cititi in presa cumparata dar care va afecteaza la buzunar de cate ori cumparati de pe emag.

Nu uitati ca atunci cand cumparati de pe emag platiti cu minim 17% mai mult pe produs in cele mai multe cazuri. Pentru ca firmele care listeaza pe emag nu au de ales si pur si simplu adauga la pret comisionul nesimtit al emagului.
Daca aveti curiozitatea sa cautati pe google firma care listeaza produsul veti gasi de cele mai multe ori pe site-ul propriu produsul dorit mult mai ieftin pentru ca nu sunt obligati sa plateasca comisioanele nesimtite ale emag.

Emag distorsioneaza masiv piata si preturile prin simplul fapt ca noi toti giram asta de cate ori cumparam de la ei. Cu cat este mai mare emagul cu atat veti plati mai scump.

Nu am scris aici despre campaniile false de reduceri de Black Friday si alte mizerii de strategii „comerciale” facute de aceasta minunata firma. Dar voi scrie din interior.

Daca vreti sa va construiti o afacere in online sau pur si simplu sa vindeti cum puteti din toate pozitiile va recomand prudenta. Parerea mea, dupa ani de zile de experienta in e-comm, este sa munciti sa va construiti propriile canale de vanzare si sa nu va puneti vanzarile in mana unor firme care incearca doar sa domine piata si de fapt sa va scoata din joc.

Azi am scris despre emag dar maine voi scrie despre elefant.ro, o firma cu zeci de procese pe rol care isi tepuieste partenerii si uita sa le mai plateasca facturile.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ