Ia cineva atitudine in Romania astfel incat sa dispara reclamele inselatoare si lumea sa nu mai creada ca suplimentele alimentare sunt medicamente?

1
5322
Foto: CEO-ul Biofarm (stanga) impreuna cu un reprezentant al Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (dreapta), semnand un document de colaborare (surse)
Foto: CEO-ul Biofarm (stanga) impreuna cu un reprezentant al Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (dreapta), semnand un document de colaborare (surse)

Studiu de Caz-Zdrovit:

Zdrovit -Minti si Castigi! Manipulare, inducere in eroare a consumatorilor si publicitate inselatoare….O echipa multidisciplinara devoaleaza practicile lipsite de etica ale unui gigant farma

UPDATE – Manipulare publicitara de proportii marca Zdrovit. Cum functioneaza publicitatea inselatoare din piata pharma, plasata populatiei de revista „Sanatatea de la A la Z”, sub inaltul patronaj al Ministerului Sanatatii si al Ministerului Agriculturii care nu fac nimic inafara de a-si incasa salariile.

Vor dispărea oare mesajele publicitare înșelătoare care afectează industria suplimentelor alimentare?

Zilele acestea, mai precis pe 21 şi 22 februarie 2017 are loc la Hotelul Ramada North din Bucureşti, seminarul ”SINN | Siguranță. Igienă-Neconformități. Nereguli”, organizat de revista Roaliment.

Din comunicatul postat de organizatori, după prima zi înţelegem că au fost abordate mai multe subiecte de mare interes pentru industria suplimentelor alimentare grupate în două teme: „ASPECTE LEGISLATIVE PRIVIND SUPLIMENTELE ALIMENTARE” și „NECONFORMITĂŢI ŞI NEREGULI ALE SUPLIMENTELOR ALIMENTARE”.

Pe marginea celor două teme şi-au expus punctul de vedere reprezentanți ai autorităților de control ANSVSA, ANPC, INSP, IBA și ai diverselor asociaţii de profil.

Unul dintre subiectele abordate a fost cel legat de „Neconformităţi privind comunicarea/publicitatea în raport cu legislaţia romanească şi europeană.

Conform comunicatului colegilor de la revista Roaliment, pe acest subiect doamna Laura Frunzeti, Director Executiv, al Consiliul Român pentru Publicitate (Romanian Advertising Council – www.rac.ro) a prezentat instrumentele pe care asociația industriei publicitare românești le are la dispoziție pentru a sancționa o serie de practici comerciale neloiale, legate de transmiterea unor mesaje publicitare înșelătoare, o practică ce afectează destul de mult industria suplimentelor alimentare.

Mie mi se pare foarte interesant faptul că este abordat, punctual, acest subiect mai ales că, în ultima vreme asistăm la o adevărată „invazie”, extrem de agresivă a suplimentelor alimentare pe piaţa românească care merg pana la a îndemna consumatorii sa le ia in locul medicamentelor prescrise de medic.

Nu cu mult timp în urma, exact in acest sens, noi am semnalat cazul reclamei la suplimentul alimentar MaxiMag, distribuit în România de Zdrovit.

Nu ne rămâne decât să sperăm că cei îndrituiţi să facă lumină şi să pună ordine în acest domeniu, nu vor întârzia să ne comunice măsurile concrete pe care le vor întreprinde pentru a elimina aceste practici comerciale neloiale.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here